فواید استفاده از روغن زیتون برای مراقبت از موها واقعاً شگفت انگیز است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، شاید شما هم جزء کسانی باشید که از زیتون و روغن زیتون هنگام آشپزی بهره ببرید. آیا از کاربرد های دیگر روغن زیتون اطلاع دارید؟ روغن زیتون برای مراقبت از موها مفید است و بعلاوه می توان از آن برای

فواید استفاده از روغن زیتون برای مراقبت از موها واقعاً شگفت انگیز است

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

شاید شما هم جزء کسانی باشید که از زیتون و روغن زیتون هنگام آشپزی بهره ببرید. آیا از کاربرد های دیگر روغن زیتون اطلاع دارید؟ روغن زیتون برای مراقبت از موها مفید است و بعلاوه می توان از آن برای مرطوب کردن پوست هم استفاده کرد. برای بعضی افراد مشکل است که باور نمایند می توان از روغن زیتون برای موها هم استفاده کرد. اگرچه استفاده از زیتون برای آشپزی و مراقبت از پوست رایج است ولی، کاربرد آن برای رشد موها و درمان مسائل مو نسبتاً ناشناخته است. راه های مختلفی وجود دارد که می توان از روغن زیتون برای درمان مسائل مو استفاده کرد. از روغن زیتون می توان به تنهایی برای ماساژ دادن پوست سر استفاده کرد یا می توانید آن را با روغن های دیگر ترکیب کنید. از روغن زیتون می توان به اسم نرم نماینده هم استفاده کرد.

زیتون سرشار از پلی فنل ها است. پلی فنل ها مواد محلول در آب است که دارای خاصیت ضد قارچی و آنتی باکتریال می باشد. به همین دلیل است که روغن زیتون تأثیر شگفت انگیزی روی موها دارد. روغن زیتون ماهیت هیپوآلرژنیک دارد و بنابراین، برای مرطوب کردن پوست و مو مفید است. روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان ها و حاوی ویتامین های مفید مانند ویتامین A و E است.

برای درمان مو

بعضی از برترین روش های درمان برای موها را می توان در خانه با استفاده از روغن زیتون درست کرد. با این کار می توانید موهایی زیباتر و بهتر داشته باشید. در همین زمان، پوست سر شما بعد از استفاده از روغن زیتون تمیزتر خواهد بود. روغن زیتون موها را مرطوب می نماید و باعث افزایش درخشندگی آن ها می گردد. روغن زیتون موهای آسیب دیده را ترمیم می نماید.

روغن زیتون برای موهای خشک یا فرفری مناسب است. روغن زیتون موای خشک و موهای فر را نرم می نماید اما باعث افزایش چربی موها که معمولاً با روغن های دیگر دیده می گردد نمی گردد. بعضی اوقات شانه کردن حتی نرم ترین موها هم مشکل می گردد. در چنین مواقعی می توانید از روغن زیتون برای ماساژ دادن موها بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید روغن زیتون را با روغن نارگیل در نسبت 1 به 1 مخلوط نموده و از آن برای ماساژ دادن موها بهره ببرید.

برای رشد موها

روغن زیتون فوق بکر حاوی سطح بالایی از اسید های چرب غیر اشباع و ویتامین E است. ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که برای رشد موها مفید است. هر دو اسید های چرب غیر اشباع و ویتامین E برای مرطوب کردن، محافظت کردن و تغذیه موها مفید است. روغن زیتون دارای خواص نرم نماینده است که به همین دلیل برای درمان ریزش مو توصیه می گردد. روغن زیتون به مقابله با شوره سر یاری می نماید. شوره سر می تواند یکی از علل ریزش مو باشد.

برای شپش مو

افراد بسیاری کمی می دانند که از روغن زیتون می توان برای خلاص شدن از شر شپش مو استفاده کرد. روغن زیتون راه حل مناسبی برای از بین بردن این موجودات است که می تواند باعث تحریک و سوزش و درد زیادی گردد. ولی، استفاده از راه حل روغن زیتون را باید چند بار تکرار کرد تا نتیجه حاصل گردد.

چگونه از روغن زیتون استفاده کنیم

برای داشتن موهایی درخشان، زیبا و بلند موها و پوست سر خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. برترین کار آن است که از روغن زیتون سرد پرس شده بهره ببرید چرا که دارای بیشترین اندازه ویتامین ها و مواد معدنی در خود است. بعلاوه می توانید از روغن زیتون فوق بکر هم بهره ببرید.

روغن زیتون را داخل یک ظرف بریزید و اندازهی حرارت دهید. فقط مطمئن باشید روغن را نسوزانید.

موهای خود را با یک شانه با دندانه های بزرگ به چند قسمت جدا کنید.

پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و روی این قسمت ها بمالید.

ماساژ دادن نوک موها را فراموش کنید؛ نوک موها بیشترین آسیب را به خاطر آلودگی می بیند.

بعد از مالیدن روغن روی تمامی قسمت های موها پوست سر خود را به آرامی 10 تا 12 دقیقه ماساژ دهید.

سپس سر خود را با حوله گرم بپوشانید تا روغن به وسیله پوست سر و موها جذب گردد.

اگر عجله دارید می توانید 30 تا 45 دقیقه بعد از استفاده موهای خود را بشویید.

اگر عجله ندارید ماندن روغن شب روی موها برترین گزینه است.

از شامپوی ملایم برای شستن موها بهره ببرید.

هنگام شستن موها از آب ولرم بهره ببرید. آب داغ می تواند باعث خشک شدن موها گردد.

روغن زیتون برای پوست

از روغن زیتون بعلاوه می توانید برای داشتن پوستی زیبا و نرم بهره ببرید. برای داشتن پوستی صاف تر و نرم تر، از روغن زیتون روی دست ها و پاهای خود بهره ببرید. دست ها و پاهای خود را با دستکش و جوراب بپوشانید. بعد از یک ساعت آن ها را بشویید. اگر لب های شما ترک خورده است از روغن زیتون فوق بکر روی آن ها بهره ببرید.

روغن زیتون گزینه مقرون به صرفه قیمتی برای مراقبت از موهای شماست. اغلب افراد به اشتباه فکر می نمایند نمی توان از روغن زیتون برای موهای مشکی استفاده کرد. از روغن زیتون می توان برای انواع موها و حتی موهای چرب استفاده کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1871

به "فواید استفاده از روغن زیتون برای مراقبت از موها واقعاً شگفت انگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید استفاده از روغن زیتون برای مراقبت از موها واقعاً شگفت انگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید