محصولات سولقان در جهت برندسازی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، دهیاری روستای سولقان بیش از صد فرصت شغلی پایدار خانگی را برای زنان روستا با هدف حضور فعال و تأثیر مالی فعالیت زنان کارآفرین روستایی ایجاد نموده است.

محصولات سولقان در جهت برندسازی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران - سمیرا باباجانپور : دهیار سولقان با تأکید بر اهمیت نقش زنان روستایی در رشد و توسعه مالی روستا می گوید:این فرایند براساس یک برنامه ریزی 2 ساله صورت گرفته است و تا قبل از این، هیچ برنامه ای برای توسعه فعالیت های مشاغل خانگی بانوان نداشتیم. خوشبختانه کوشش های بانوان باانگیزه و دهیاری باعث شد بیش از 30 بانوی کارآفرین در سولقان فعال باشند.

ابراهیم عسگری درباره اجرای این طرح به مشاغل زودبازده اشاره می نماید و می گوید:از نخستین جلسه که خرداد ماه سال گذشته برگزار گردید اجرای طرح های زودبازده برای توسعه این مشاغل در دستورکار نهاده شد که با برگزاری 2 دوره نمایشگاه عرضه محصولات خانگی در کنار جشنواره شاتوت میسر شد و مورد استقبال بالای شهفرایندان نهاده شد. همین زمان بود که به این نتیجه رسیدیم طرح های زودبازده برای توسعه پایدار مشاغل خانگی ،کافی نیست.

گام نخست برندسازی

دهیار سولقان یکی از گام های مهم توسعه این مشاغل را برندسازی و ثبت آن می داند. او می گوید:مجموعه دهیاری قدم نخست را در رابطه با برندسازی قبل از برگزاری دومین جشنواره شاتوت برداشت که تأثیرات مثبت آن را بانوان کارآفرین مشاهده کردند اما در ادامه و بعد از گذشت چند ماه اثراتی از فرایند صعودی آن مشاهده نکردیم که پس از تحقیق و آنالیز تصمیم گرفتیم با برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه تسهیلات بانکی با بهره کم این اقدام را تقویت کنیم.

طراحی اپلیکیشن فروش محصولات روستا

تبلیغات و بازاریابی فرایند توسعه مالی را تسهیل می بخشد. دهیار سولقان دراین باره می گوید:یکی از مسائل ما در زمینه مشاغل خانگی بحث تبلیغات و بازاریابی است. مسلماً بانویی که به کسب و کارخانگی مشغول است ابتدا درآمد زیادی ندارد که صرف تبلیغات کند. درنتیجه ممکن است از فرایند رقابت بازار عقب بماند. این موضوع علاوه بر دغدغه صاحبان مشاغل، دغدغه دهیاری هم بود. در 2 جشنواره ای که برگزار گردید بسیاری از بانوان با ارائه روش های بازاریابی تبلیغات مناسبی انجام دادند که اثرات آن را همزمان با برگزاری جشنواره و بعد از آن مشاهده کردند اما کافی نبود. زیرا حجم فراوری به ویژه در یک سال اخیر بیشتر از عرضه شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم علاوه بر معرفی این محصولات در فضاهای مجازی و محیطی، یک اپلیکیشن فروشگاهی طراحی کنیم که مختص به ارائه تمام محصولات بانوان باشد که این اقدام در مرحله تحقیق و آنالیز چگونگی اجرای آن است.

راه اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات خانگی

عسگری یکی دیگر از برنامه های توسعه و پایدار کردن این مشاغل را ایجاد بازارچه هفتگی دائمی در روستا می داند: با توجه به فاصله کم سولقان با تهران و حجم بالای گردشگر به ویژه در 6 ماهه نخست سال یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد یک بازارچه هفتگی است. اقدامات اولیه آن را هم انجام داده ایم. اما این کار علاوه بر کوشش دهیاری همت بالای بانوان کارآفرین را می طلبد که امیدواریم همزمان با برگزاری سومین جشنواره شاتوت، این امر هم محقق گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 710

به "محصولات سولقان در جهت برندسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات سولقان در جهت برندسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید