معرفی بهترین و ساده ترین راه ها برای کاهش وزن

به گزارش مجله زیبایی زندگی، با توجه به اینکه مساله چاقی و بدنبال آن کاهش وزن یکی از متداولترین مسائل روز کشور ما بوده و از نظر بسیاری از افراد این موضوع چالش بزرگی به حساب آمده و به همین دلیل است که به آن به درستی پرداخته نمی شود. اما همیشه راه بهتری هم هست راهی که نیازی به کن فیکون کردن همه چیز ندارد. پس اگر می خواهید راه های آسان برای دستیابی به وزن ایده آل خود را بدانید، تا سرانجام این مطلب با ما و خبرنگاران همراه باشید. در برخی موارد احساس می کنید که اضافه وزن دارید و با وجود ادامه کلیه مسئولیت های جاری در زندگی روزمره، باید بیشتر به رژیم غذائی و فعالیت های جسمانی خود توجه کنید. سوالی که در این حالت برای عموم ایجاد می شود این است که چرا پیش تر به این فکر نبوده اند. از آنجائیکه دغدغه های زندگی روزمره یکی از دلایل اصلی غفلت در این مورد محسوب می شود، بنابراین بیشتر افراد در پی بهترین روش برای کاهش وزن، راههای کاهش وزن و راههای کاهش اشتها هستند. از اینرو، در این مقاله به 5 روش آسان و راههای کاهش وزن خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین و ساده ترین راه ها برای کاهش وزن

برای کاهش وزن نیاز نیست از مواد غذائی گروه های پنج گانه در برنامه رژیم تان استفاده نکنید

شاید بسیاری از شما تجربه کاهش وزن با رژیم های غیر اصولی را داشته و حتی به نتیجه مطلوب خود نیز رسیده اید، اما بعد از مدتی دریافتید که دچار ریزش مو یا کمبود ویتامین و یا حتی مسائل جدی دیگری شده اید. این عوارض اصلا طبیعی نیستند و باید گفت اگر رژیم لاغری شما اصولی بود هرگز دچار چنین مسائلی نمی شدید. در واقع شما با تغییر ناگهانی در عادت های غذائی خود باعث این عوارض شده اید چرا که بهترین روش برای کاهش وزن باید کلیه گروه های غذائی شامل غلات، پروتئین، میوه و سبزی و لبنیات به تناسب خیلی خوبی در برنامه تغذیه روزانه شما وجود داشته باشد. پس همه شما باید بدانید که همه کالری ها نباید از برنامه غذایی تان حذف شوند و اگر با روشی اصولی پیش بروید کلیه مواد سالم و دارای ارزش تغذیه را دریافت کرده و در عین حال به وزن ایده آل خود برسید. به یاد داشته باشید که همیشه انتخاب سخت ترین راه و مشقت دادن به خود بهترین و موثر ترین راه نیست.

برای کاهش وزن نیاز به ورزش و فعالیت جسمانی حتی برای مدت کوتاه در طول هفته دارید

حتما این جمله را شنیده اید : رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. از آنجاییکه بهترین و پیروز ترین راههای کاهش وزن، و بهترین روش برای کاهش وزن از بین بردن کالری های اضافی ورزش مستمر و راههای کاهش اشتها است، اگر تصمیم به فعالیت هایی برای راههای کاهش وزن خود گرفته اید، باید بگوییم نصف راه را رفته اید، اما به شرطی که در کار و تصمیمتان تداوم وجود داشته باشد و فعالیت های ورزشی شدید روزانه را در برنامه خود قرار ندهید، چرا که اگر به این صورت رفتار کنید، بدون شک بعد از مدت کوتاهی خسته شده و باز روز از نو و روزی از نو! پس تنها کافی است بدون اینکه عجله ای برای کاهش وزنتان و داشته باشید ابتدا رشته ورزشی محبوب خود را از میان چند رشته انتخاب کرده و بصورت مداوم و سبک آن را پیگیری کنید تا علاوه بر وزن ایده آل به سلامت و نشاط خود نیز رنگ دیگری ببخشید.

برای کاهش وزن نیاز به استراحت و سرگرمی با مواردی به غیر از غذا دارید

اگر برای کاهش وزن خود استراحت را بطور کامل رها کرده و معتقدید هر چه بیشتر خود را خسته و پر استرس قرار دهید لاغرتر خواهید شد، باید بگویم سخت در اشتباهید ، چرا که یکی از عوامل اصلی افزایش وزن استرس بوده و استراحت در زمان و شرایط مناسب باید در برنامه سالم سازی سبک زندگی قرار گیرد. زمان این استراحت می تواند عصر یا آخر هفته باشد اما با یک شرط و آن هم این است که خوردن غذا در این زمان ممنوع است. اگر با شنیدن این جمله متعجب شده اید ، باید بگویم متاسفانه تعریف شما از استراحت اشتباه بوده و این مهم می تواند کتاب خوانده و یا انجام یکی از امور مربوط به خانه در حین تماشای تلویزیون باشد. با این تعاریف باید از همین الان سبک زندگی و استراحت خود را کنار بگذارید و راههای کاهش اشتها را هم امتحان کنید.

برای کاهش وزن نیاز به قرار دادن برنامه کاهش وزن به عنوان بخشی از زندگی دارید و نه تمام آن!

همانطور که گفته شد بسیاری از افراد در ابتدای مسیر کاهش وزن و تغییر عادات کم آورده و به رژیم ناسالم قبلی خود ادامه می دهند. علت این امر این است که آن ها پیشنهادهای پزشک یا متخصص تغذیه خود را مغایر با کار، خانواده، دوستان و بطور کلی فعالیت های روزمره زندگی خود دانسته و بین کاهش وزن و زندگی نرمال، دومی را انتخاب می کنند. این در حالی است که افرادی که پا پس نمی کشند در واقع هر دو را با هم انتخاب کرده اند، چرا که می شود در محیط کار از میان وعده ها و غذاهای سالم استفاده کرد، در زمان استراحت به مدت کوتاه - 10 دقیقه - پیاده روی کرده یا از پله ها بالا و پائین رفت و به همین سادگی برنامه کاهش وزن را در هریک از این عرصه ها وارد کرد. پس در این مسیر نیاز نیست اولویت های مهم زندگی خود را حذف کنید.

برای کاهش وزن نیاز نیست هر چیزی را دوست دارید، کنار بگذارید

باز هم بحث کاهش وزن و راههای کاهش اشتها پیش آمد. بسیاری از افراد بر این باورند که رژیم غذایی لاغری یعنی دست کشیدن و منع هر آنچه که دوست دارند، باوری که کاملا اشتباه است. پس اگر می خواهید به تداوم در این مسیر مهم برسید اصلا نیاز نیست که غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید و با امتحان موارد تازه و اضافه کردن آن ها به رژیم غذایی تان به هدف خود می رسید. مثالی که در این باب می توان زد این است که اگر به خوردن شکلات علاقه مندید، تنها کافی است مصرف میوه و سبزی را در کنار آن قرار دهید. با این کار دیگر انتخاب جایگزین مناسب برای ماده غذائی مورد علاقه تان به یک چالش برایتان مبدل نخواهد شد و تعادل را نیز برقرار کرده اید. یادتان باشد اگر از رژیم غذایی خود لذت نبرید خیلی زود پشیمان شده و راه نادرست قبلی خود را پیش می گیرید. پس هر چه دوست دارید را مصرف کنید.

در این مطلب سعی داشتیم تا با معرفی راه های آسانی برای دستیابی به وزن ایده آلتان شما را در این راه یاری کرده و در مسیر کاهش وزنتان همراهتان باشیم.

امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه خبرنگاران را فراهم آورده باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2238

به "معرفی بهترین و ساده ترین راه ها برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین و ساده ترین راه ها برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید