آشنایی با موزه های برتر ونکوور کانادا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ونکوور یکی از شهرهای زیبا و پر جاذبه کانادا است که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. این شهر علاوه بر داشتن مناظر طبیعی خیره کننده، فرهنگ و هنر غنی و متنوعی نیز دارد که در موزه های مختلف آن به نمایش گذاشته می شود. در این مقاله قصد داریم با موزه های برتر در ونکوور آشنا شویم و ببینیم چه چیزهای جالب و دیدنی ای در این موزه ها منتظر ماست.

آشنایی با موزه های برتر ونکوور کانادا

موزه انسان شناسی (MOA)

موزه انسان شناسی یکی از معروف ترین و بزرگترین موزه های ونکوور است که در دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد. این موزه به خاطر داشتن یکی از بهترین مجموعه های هنری نورث وست کوست شناخته شده است. در این موزه می توانید ستون های توتم، صنایع دستی، لباس ها، زینت آلات، سلاح ها و آثار هنری و فرهنگی دیگری را که از جوامع بومی در سراسر جهان جمع آوری شده اند، مشاهده کنید. این موزه همچنین دارای گالری های مخصوص به نمایشگاه های موقت و دائم است که در آن ها آثار هنرمندان معاصر و تاریخی نشان داده می شود. این موزه با ساختمان شگفت انگیز و برنده جایزه خود که توسط معمار کانادایی آرتور اریکسون طراحی شده است، نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند

آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium)

آکواریوم ونکوور یکی از بزرگترین و پیشروترین آکواریوم های جهان است که در پارک استنلی واقع شده است. این آکواریوم با تمرکز بر حفاظت و بازسازی گونه های در خطر، نقش مهمی در آگاه سازی عموم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی دارد. در این آکواریوم بیش از 50000 جانور در حدود 3000 گونه را می توانید ببینید. از جمله جذاب ترین جانوران این آکواریوم می توان به پروانه های رنگارنگ، لمس سمور، شیرماهی، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پروانچین، پنگوئن های افریقایی و عروس دریایی های زیبا اشاره کرد. این آکواریوم همچنین دارای تئاتر گنبدی OMNIMAX است که در آن فیلم های مستند درباره زیستگاه های مختلف را با کیفیت بالا و صدای فراگیر می توانید تماشا کنید.

گالری هنری ونکوور (Vancouver Art Gallery)

گالری هنری ونکوور یکی از مهمترین مراکز هنری در کانادا است که در مرکز شهر ونکوور قرار دارد. این گالری دارای بیش از 11000 اثر هنری است که از دوره های مختلف تاریخ هنر نشان داده می شود. از جمله آثار مشهور این گالری می توان به بزرگترین مجموعه نقاشی های امیلی کار، هنرمند برجسته بریتیش کلمبیا، اشاره کرد. این گالری همچنین به نمایشگاه های موقت و دائم خود افتخار می کند که در آن ها آثار هنرمندان معاصر و بین المللی را به نمایش می گذارد. این گالری در ساختمان تاریخی سابق دادگاه عالی بریتیش کلمبیا قرار دارد که خود یک شاهکار معماری است.

دنیای علم تلوس (TELUS World of Science)

دنیای علم تلوس یک مرکز علم و فناوری است که در بین درختان و محوطه آب پارک استنلی قرار دارد. این مرکز با ساختمان گنبد شکل خود که شباهت زیادی به گلابی دارد، نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. در داخل این ساختمان شما می توانید با نمایشگاه های تعاملی و جذاب درباره علوم مختلف آشنا شوید. از جمله نمایشگاه های دائم این مرکز می توان به نور و صدا، باد و آب، جسم و روح، فضا و زمان، حافظه و خلاقیت، ربات و سامانه های هوشمند، زیر دریای خط قطب شمال و … اشاره کرد. این مرکز همچنین دارای تئاتر IMAX است که در آن فیلم های مستند با صفحه نمایش بزرگ و صدای حجم بالا را مشاهده کنید.

موزه ونکوور (Museum of Vancouver)

موزه ونکوور یکی از قدیمی ترین موزه های شهر است که در پارک ونیر قرار دارد. این موزه به نمایشگاه هایی که تاریخ، فرهنگ و جامعه ونکوور را از گذشته تا حال بازتاب می دهند، معروف است. در این موزه می توانید با زندگی روزمره، چالش ها، دستاوردها و تحولات شهروندان ونکوور در دوران های مختلف آشنا شوید. از جمله نمایشگاه های جالب این موزه می توان به نمایشگاه های زیر اشاره کرد:

  • سفر در زمان (A Journey in Time): در این نمایشگاه شما می توانید با تاریخ ونکوور از زمان رسیدن اولین کاشفان اروپایی تا پایان قرن بیستم آشنا شوید. در این نمایشگاه شما می توانید با شخصیت ها، رویدادها، سبک های زندگی و فعالیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شهر در گذشته بیشتر بدانید.
  • سبک های زندگی (Living in the City): در این نمایشگاه شما می توانید با چگونگی زندگی شهروندان ونکوور در دوران معاصر آشنا شوید. در این نمایشگاه شما می توانید با چالش ها و فرصت هایی که شهر برای سلامت، خلاقیت، تفریح، حقوق بشر و حفاظت از محیط زیست به ارمغان آورده است، بیشتر بدانید.
  • آثار هنرمندان بومی (Art of the First Peoples): در این نمایشگاه شما می توانید با آثار هنری جوامع بومی کانادا که به صورت دائم یا موقت در موزه نگهداری می شوند، آشنا شوید. در این نمایشگاه شما می توانید با سبک های هنری، فلسفه ها، دین ها و سنت های جوامع بومی کانادا که به صورت خلاقانه و منحصر به فرد خود را بروز داده اند، بیشتر بدانید.

خلاصه

در این مقاله با موزه های برتر در ونکوور آشنا شدیم و دیدیم که چطور این شهر علاوه بر دارا بودن مناظر طبیعی فوق العاده، دارای فرهنگ و هنر پر رنگ و جذاب نیز است. این موزه ها به ما فرصت می دهند که با تاریخ، جامعه، علم و فناوری و هنر شهروندان و جوامع مختلف در ونکوور بیشتر آشنا شویم و از زیبایی و تنوع آن ها لذت ببریم. اگر قصد سفر به ونکوور را دارید، حتما این موزه ها را در برنامه خود قرار دهید و از دیدن آن ها محروم نشوید.

منبع مقاله: موزه های ونکوور | آشنایی با 10 موزه برتر در ونکوور

انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1866

به "آشنایی با موزه های برتر ونکوور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه های برتر ونکوور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید