نخستین پروژه گردشگری با سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی احداث می گردد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: نخستین پروژه سرمایه گذاری خارجی چند منظوره آکواریم متشکل از واحدهای تجاری، خدماتی، شهربازی، سینما و بزرگترین آکواریم کشور از سوی سرمایه گذار خارجی از ماه آینده در منطقه آزاد انزلی شروع به کار می نماید.

نخستین پروژه گردشگری با سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی احداث می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط هواپیما به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، رضا خرسند شامگاه آدینه در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه تحولات مطلوبی در بخش های مختلف منطقه آزاد انزلی اجرا شده است گفت: مطرح ترین این تحولات مهم ترین زیرساخت مناطق آزاد کشور تحت عنوان مجتمع بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی ست که هم اکنون در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بندر کاسپین را بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور عنوان نمود و اضافه نمود: بیش از 120 واحد صنعتی و 3 مرکز تجاری در حال حاضر در منطقه آزاد انزلی فعال هستند و 5 مرکز تجاری در دوسال اخیر برای عملیات اجرایی در این منطقه شروع به فعالیت کردند.

وی تکمیل زیرساخت ها را در منطقه آزاد انزلی در اولویت دانست و با بیان اینکه در سال های اخیر بزرگترین مجتمع نمایشگاهی شمال کشور در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است اظهار داشت: مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور نیز در منطقه آزاد انزلی احداث شده است.

خرسند با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت ها در منطقه آزاد انزلی در آینده تاثیرات گسترده ای در رونق اقتصاد و اشتغال استان ایفاء می نماید توضیح داد: در سال 91 میزان صادرات کالاهای فراوریی در منطقه آزاد انزلی یک میلیون دلار بود که در سال 94 این میزان به 42 میلیون دلار افزایش پیدا نموده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه صادرات کالاهای فراوریی منطقه آزاد انزلی در سال 95 بالغ بر 55 میلیون دلار پیش بینی می گردد تاکید نمود: 48 واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد انزلی مجدداً به چرخه فراوری بازگشتند.

وی صادرکننده واحد نمونه کشوری را از منطقه آزاد انزلی عنوان نمود و گفت: چندین پروژه صنعتی عظیم در منطقه آزاد انزلی در حال احداث است که پروژه صنعتی فراوریات شیمیایی فومن شیمی تا سرانجام سال جاری در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از وجود 11 واحد صنعتی دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی اطلاع داد و اظهار داشت: براساس پایش صنعتی ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد انزلی از میان 7 منطقه آزاد در کشور، رتبه نخست را کسب نموده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های گسترده ای در منطقه آزاد انزلی وجود دارد بیان نمود: مهم ترین مشکل در حوزه منطقه آزاد انزلی کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذار است و درخواست های متعددی برای سرمایه گذاری صنعتی در منطقه آزاد انزلی داریم اما با کمبود زمین روبه رو هستیم.

خرسند با بیان اینکه طرح اضافه شدن فرودگاه رشت به محدوده منطقه آزاد انزلی به مجلس ارائه شده است بیان نمود: 2 پست از اسکله بندر کاسپین در سال جاری به بهره برداری می رسد و بهره برداری کامل این پروژه در سال آینده انجام می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه در 2 سال گذشته 8 هزار و 415 اشتغال در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است گفت: احداث نخستین پروژه سرمایه گذاری خارجی تحت عنوان مجموعه چند منظوره آکواریم متشکل از واحدهای تجاری، خدماتی، شهربازی، سینما و بزرگترین آکواریوم کشور از سوی سرمایه گذار خارجی از ماه آینده در منطقه آزاد انزلی شروع به کار می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 725

به "نخستین پروژه گردشگری با سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پروژه گردشگری با سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید