نفخ و سوءهاضمه بر اثر مصرف غذاهای بدبو !!!

به گزارش مجله زیبایی زندگی، یک کارشناس طب سنتی گفت: سالم ترین روغن ها برای افرادی که مسائل معده دارند روغن زیتون است، همچنین حس معده بسیار قوی است و از غذاهای خوشبو لذت می برد، مصرف موادغذایی بدبو و بی مزه موجب می گردد هضم غذا ناقص صورت پذیرد و نفخ پدید می آید.

نفخ و سوءهاضمه بر اثر مصرف غذاهای بدبو !!!

سید جوادعلوی گفت: افراد از مصرف آب میان غذا به شدت پرهیز نمایند چرا که اگر شخص آب زیاد بنوشد نفخ و صدای قراقر، کشش، تمدد و سوءهضم بروز پیدا می نماید، همچنین موجب می گردد که غذا پیش از موقع از معده خارج شده و موجب اسهال و گاهی موجب بروز قی یا استفراغ گردد که در این حال بدن ضعیف و ناتوان می گردد.

وی با اشاره به اینکه حس معده بسیار قوی است و از غذاهای خوشبو لذت برده و از مواد بدبو تنفر پیدا می نماید، بیان داشت: معده دارای حس قوی بوده که مصرف موادغذایی بدبو و بی مزه موجب می گردد هضم غذا ناقص صورت پذیرد که باعث نفخ می گردد.

این کارشناس طب سنتی درباره زخم معده و راه کارهای درمان آن مطرح نمود: بیماران دچار زخم معده از مصرف غذاهای چرب، سنگین و دیر هضم پرهیز نمایند، مصرف غذاهای لطیف و سریع الهضم مانند آب گوشت و تخم مرغ عسلی برای آنان مفید است.

علوی افزود: بیماران دچار زخم معده از مصرف غذاهای تند، قهوه، کاکائو و نوشابه های گازدار پرهیز نمایند، همچنین سالم ترین روغن ها برای افرادی که مسائل معده دارند، روغن زیتون است.

وی گفت: بهترین میوه ها برای افراد مبتلا به زخم معده به، سیب، گلابی و مویز است، همچنین این بیماران می توانند روزانه یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک فنجان آب جوش و کمی نبات مصرف نمایند.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: خاکشیر مقوی هاضمه و معده است، همچنین آب و عسل معده را قوت بخشیده و عمل گوارش را بهتر می نماید که ماءالعسل (عسل همراه با آب) در برطرف زخم های گوارشی مفید است.

علوی گفت: شوید هضم نماینده غذا و تسکین دهنده دل درد و مانع ضعف معده بوده و جلوی فساد غذا را می گیرد، همچنین اخلاط غلیظ را از معده خارج می نماید و بادها را پراکنده نموده و تحلیل می برد.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: تسنیم

منبع: هفت گنج
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1367

به "نفخ و سوءهاضمه بر اثر مصرف غذاهای بدبو !!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفخ و سوءهاضمه بر اثر مصرف غذاهای بدبو !!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید