نگاهی به فیلم سفید روی سفید (White on White)

به گزارش مجله زیبایی زندگی، ساختن مستعمره نشین ها در سرزمین های بیگانه همواره عاقبت خوشی نداشته است؛ مثل آنچه در این درام برفی قرن نوزدهمی (که در منطقۀ تیرا دل فوگو جریان دارد) می توان دید. فیلم غم انگیز سفید روی سفید دربارۀ ارزش های از بین رفته و اخلاقیات فاسد شده ای است که منجر به یک نسل کشی می گردد.

نگاهی به فیلم سفید روی سفید (White on White)

به گزارش خبرنگاران؛ محور تمرکز فیلم بر یک عکاس است که خودش را از سفیدپوست های بی فرهنگ دور و برش بالاتر می بیند، اما خودش هم در حقیقت بخشی از همان سیستم است. این عکاس نامش پدرو است (با بازی آلفردو کاسترو)؛ یک آدم میانسال گوشه گیر که به این سرزمین شبیه به آخر جهان آمده تا از مرنام ازدواج آقای پوتر که یک ملاک بزرگ محلی است عکاسی کند. اما وقتی او می رسد آقای پورتر پیدایش نمی گردد و فقط نامزدش به نام سارا که خیلی جوان به نظر می رسد پیش عکاس می آید. پدرو با بی ملاحظگی فیگور هایی را به سارا پیشنهاد می نماید تا عکسش مجذوب نماینده از کار دربیاید.

در غیاب آقای پورتر پدرو مجبور می گردد که بیشتر در این منطقه بماند و از ساکنان اروپایی منطقه و استثمارگری هایشان عکس بگیرد، ولی به او گفته شده که از کمپانی آقای پورتر فاصله بگیرد. اروپایی هایی که در این منطقه ساکن شده اند دارند اولین جاده را در آنجا می سازند و خانه ها و حفاظ هایشان را برپا می نمایند. ضمناً گاهی مردم بومی را می کشند یا می دزدند. آن ها به ازای هر گوش بریدۀ انسان که تحویل دهند جایزه می گیرند. یکی از آن ها به پدرو می گوید این کار رو یه عمل انسان محبت آمیز بدون!

تئو کورت (کارگردان فیلم) زیبایی دورافتادۀ این منظره را بسیار خوب به تصویر کشیده و از آن برای القا کردن خلاء اخلاقی استفاده نموده است. تضاد عمیقی بین نور کورنمایندۀ روز ها و سیاهی مطلق شب ها وجود دارد. انسان ها در قاب گستردۀ تصویر مثل مورچه ها به نظر می رسند. اما گاهی خط داستانی قطع می گردد و روایت دچار وقفه می گردد. شاید کورت می خواسته که تماشاچیان نتیجه گیری های خودشان را داشته باشند و به همین دلیل همه چیز را مثل لقمۀ جویده شده در دهان مخاطب نگذاشته است.

  • کارگردان: تئو کورت (Theo Court).
  • نویسندگان فیلمنامه: تئو کورت، ساموئل دلگادو (Samuel Delgado).
  • بازیگران: آلفردو کاسترو (Alfredo Castro)، لولا روبیو (Lola Rubio)، لارس رودولف (Lars Rudolph).
  • امتیاز: 6.3/10

منبع: theguardian

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2013

به "نگاهی به فیلم سفید روی سفید (White on White)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فیلم سفید روی سفید (White on White)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید