احتیاج به طراحی برای خودرو های داخلی داریم، پوشش 80 درصدی بنزین یورو 4

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خودروسازان استاندارد پذیر یا استاندارد گریز؟ در گفت وگوی ویژه خبری امشب 25 آذرماه آنالیز شد.

احتیاج به طراحی برای خودرو های داخلی داریم، پوشش 80 درصدی بنزین یورو 4

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش ، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد و مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و امیر حسین کاکایی عضو هیئت علمی دانشگده مهندسی خودرو امشب 25 آذرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آنالیز موضوع خودروسازان؛ استاندارد پذیر یا استاندارد گریز پرداختند.

مرندی مقدم با اشاره به اینکه در سال 96 استاندارد ها را از 55 مورد به 85 استاندارد رساندیم گفت: این ارتقا هم در حوزه کیفی و هم در حوزه کمی بود، برای خودرو های داخلی احتیاج به طراحی و قطعه سازی داریم، به طوری که در شورای عالی استاندارد مصوب شد تا خودرو پراید و پژو از سال دیگر فراوریاتشان متوقف گردد، اما برای مدتی برای تاکسی پژو از نوع گازسوز اجازه فراوری داده شد به طوری که برای خودرو های پژو بنزین سوز و سواری اجازه فراوری از تاریخ 31 شهریور سال 99 داده نشده است.

او با اشاره به اینکه این دو خودرو باید از رده خارج شوند اضافه کرد: تیراژ پراید و پژو بالا بود لذا به دلیل مسائلی که این خودرو ها داشتند مورد اعتراض مردم قرار گرفتند و این خودرو ها نمی توانستند استاندارد ها را پاس نمایند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه مطابق قانون هوای پاک تا سال 1400 بایستی بنزین و گازوئیل بر اساس استاندارد ملی ایران داشته باشیم ادامه داد: استاندارد ملی ایران معادل یورو 4 است، سال جاری وزارت نفت 80 درصد پوشش جمعیتی را با بنزین یورو 4 داشته باشد.

مرندی مقدم با اشاره به اینکه در سال 1400 باید به یورو 4 دست پیدا کنیم اضافه کرد: متاسفانه بین خودروسازان و وزارت صنعت چالش هایی پیرامون نوع سوخت وجود دارد، در سال 1400 باید در کل کشور بنزین توزیعی یورو 4 باشد و از سوی دیگر هم وزارت نفت باید به دنبال فراوری استاندارد بنزین یورو 5 باشد.

او توضیح داد: از سال 96 استاندارد ها برای تمامی خودرو هایی که قرار بود وارد کشور شوند الزامی شد؛ یعنی خودرو ها باید 85 استاندارد را رعایت نمایند، دیگر اجازه ندادیم خودرویی وارد کشور بدون رعایت 85 استاندارد شوند، خودرو های داخلی در فرآیند فراوری احتیاج به قطعه سازی و طراحی دارند لذا درسه زمان 85 استاندارد را تقسیم کردیم ما امروز از مرحله دوم عبور کردیم یعنی خودرو هایی که در حال فراوری شدن هستند 63 استاندارد را پاس کردند، اما به دلیل بعضی از مسائل برای خودرو های تجاری و سواری 3 استاندارد برای خودرو های سواری و 3 استاندارد برای خودرو های سنگین مانند اتوبوس و کامیون وجود ندارد لذا در شورای عالی استاندارد قرار شد دو خودرو پراید و پژو از دایره فراوری متوقف شوند.

او با اشاره به اینکه ما تحت تاثیر و فشار خودروسازان قرار نداریم گفت:ما مصوبات شورای عالی استاندارد را رعایت می کنیم، به طوری که در دو مرحله از شماره گذاری 25 خودرو جلوگیری کردیم.

مرندی مقدم با تأکید بر رعایت استاندارد ها مطرح نمود: 55 استاندارد را به 85 استاندار رساندیم که استاندارد های روز است ما فقط در سه استاندارد مشکل داریم یعنی توانسته ایم به 82 استاندارد مورد نظر دست پیدا کنیم.

در حال تکمیل ....

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 627

به "احتیاج به طراحی برای خودرو های داخلی داریم، پوشش 80 درصدی بنزین یورو 4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به طراحی برای خودرو های داخلی داریم، پوشش 80 درصدی بنزین یورو 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید