هزینه درمان سوختگی در کشور چقدر است؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سالانه 25 تا 30 هزار نفر در مناطق مختلف کشور بر اثر سوختگی بستری می شوند و به گفته مسئولان، درمان هر درصد سوختگی 5 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد.

هزینه درمان سوختگی در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این مطلب را دبیر نهمین همایش سوختگی کشور مطرح نمود و گفت: بیشترین آمار سوختگی در کشور مربوط به استان های تهران، خوزستان و مشهد است.

سیامک فرخ فرقانی گفت: آشپزخانه های غیراستاندارد، کپسول گاز و ساختمان هایی که استانداردهای آتش نشانی ندارند، باعث ایجاد این معضل هستند.

او اظهار کرد: در کشور 35 مرکز درمانی سوختگی وجود دارد که کافی نیست و لازم است دانشگاه های علوم پزشکی از جمله تهران و شهید بهشتی هم بیمارستان های سوختگی راه اندازی کنند. الان فقط دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران مراکز درمان سوختگی دارد.

این فوق تخصص پلاستیک و زیبایی ادامه داد: سوختگی جزو 15 بیماری شایع است و ششمین علت مرگ و میر و سومین عامل اختلال روانی در کشور محسوب می شود که بیشتر قشر فعال جامعه یعنی گروه سنی 20 تا 40 سال را درگیر می کند.

به گفته فرخ فرقانی 10 درصد سوختگی ها منجر به بستری می شود و 90 درصد سوختگی ها سرپایی درمان می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران شرح داد: از ابتدای امسال تا به امروز 334 مورد سوختگی با آب جوش، 127 مورد سوختگی ناشی از انفجار گاز شهری، 270 مورد سوختگی ناشی از انفجار نفت و بنزین، 135 مورد سوختگی الکتریکی (برق) و 297 مورد سوختگی ناشی از انفجار کپسول گاز در بیمارستان مطهری داشتیم.

فرخ فرقانی گفت: با توجه به اینکه آمار سوختگی در کشور بالاتر از آمار جهانی است، ضرورت دارد که همه دستگاه ها در آموزش و پیشگیری از سوختگی فعال تر و حساس تر عمل کنند. چون اکنون به دلیل مسائل مربوط به آموزش و فرهنگسازی است که موارد سوختگی در کشور بالاست.

چندی پیش رئیس انجمن جمعیت حمایت از بیماران سوخته نیز گفته بود: سوختگی در ایران 8 برابر متوسط جهانی است و سالانه 30 هزار نفر در بیمارستان سوختگی بستری می شوند که 3 هزار نفر از آنها می میرند.

محمد فاطمی گفته بود: مرگ و میر ناشی از سوختگی در ایران بیش از 2 برابر متوسط جهانی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 797

به "هزینه درمان سوختگی در کشور چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه درمان سوختگی در کشور چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید