هشدار درباره حمله باج افزارها به دوربین های عکاسی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، یافته های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می دهد که باج افزارها و بدافزارها می توانند با نفوذ به دوربین های پیشرفته به وسیله پورت یو اس بی و شبکه های وای فای آنها را هم آلوده نمایند.

هشدار درباره حمله باج افزارها به دوربین های عکاسی

با توجه به اینکه دوربین های دیجیتال از فیلم برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده نمی نمایند، اتحادیه بین المللی صنعت تصویربردرای، یک پروتکل استاندارد موسوم به پی تی پی را برای انتقال عکس های دیجیتال از دوربین به رایانه شخصی ابداع نموده است. این پروتکل برای اجرا از فرامین مختلفی استفاده می نماید که تعدادی از آنها قابلیت سوء استفاده را دارند.

به عنوان مثال دوربین EOS 80D کنون که دارای هر دو پرت یو اس بی و وای فای است، به علت آسیب پذیری همین پروتکل می تواند به بدافزار و باج افزار آلوده گردد.

چک پوینت به کاربران هشدار داده برای حفظ امنیت خود در زمان استفاده از دوربین های دیجیتال نرم افزار نصب یا فرم ویر آنها را به روز نموده و وصله های تازه را نصب نمایند، وای فای دوربین را در زمان عدم استفاده خاموش نمایند و از استفاده از شبکه های وای فای عمومی اجتناب نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 253

به "هشدار درباره حمله باج افزارها به دوربین های عکاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره حمله باج افزارها به دوربین های عکاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید