پرداخت 50 درصد هزینه سرمایه گذاری در برگزاری نمایشگاه توسط دولت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، هشترود یکی از شهرستان های جنوبی آذربایجان شرقی است که در 65 کیلومتری غرب میانه و 114 کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده و به لحاظ وجود ظرفیت های مختلف صنعتی، تجاری گردشگری و فرهنگی می تواند یکی از گزینه ای مطلوب برای حضور و فعالیت در این زمینه ها باشد.

پرداخت 50 درصد هزینه سرمایه گذاری در برگزاری نمایشگاه توسط دولت

برخورداری از جاذبه های تاریخی و گردشگری چون قلعه ضحاک و نیز داشتن میراث گرانبهایی چون فرش دستبافت کناره یا همان گبه، جایگاه ویژه ای را برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هشترود ایجاد کرده است بطوریکه فرش دستبافت کناره از قدیمی ترین انواع فرش های دستبافت ایرانی محسوبمی شود و تلاش هایی برای ثبت جهانی آن نیز در حال انجام است.

با توجه به اهمیت این هنر نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف و مراسم رونمایی از فرش اصیل هشترود با حضور مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و مسوولان شهرستان هشترود برگزار گشت تا ضمن معرفی این هنر قدیمی هشترود، راهکارهای احیای آن و نیز برخی مسایل مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت و راهکارهای آنها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دولت 50 درصد هزینه برگزاری نمایشگاه را به سرمایه گذاران پرداخت می کند

حسین نجاتی صبح دوشنبه در نمایشگاه با بیان اینکه مسائل ارزی واحدهای تولیدی استان برای خرید ماشین آلات رفع خواهد شد، گفت: بر همین اساس وام با بازپداخت چهار ساله و با بهره شش درصد به این واحدهای تولیدی ارائه خواهد شد .

وی در ادامه از پرداخت وام ریالی با عنوان سرمایه در گردش بصورت یکساله و با سود 16 درصد نیز خبر داد و در مورد ویژگی های فرش هشترود گفت: فرش اصیل هشترود با قدمت 150 ساله باید در موزه نگهداری شود چون فرشی با این ویژگی در کشور وجود ندارد و این نشان از قدمت تاریخی و هنری فرش گبه هشترود و مختص این شهرستان است که احیا دوباره این هنر نیازمند تلاش مسوولان است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر صادرات فرش هشترود با توجه به قدمت تاریخی و هنری آن شرح داد: در تقویم ایران هر سال 14 مهر به عنوان روز جهانی فرش تبریز نام گذاری شده و تلاش می کنیم سال آینده فرش هشترود نیز ثبت جهانی شود .

وی از برگزاری نمایشگاه فرش هشترود علی الخصوص فرش کناره(گبه) در بهمن ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد و گفت: نمایشگاه فعلی فرش دستباف هشترود با تجهیز سالن و مکان بصورت دائمی برپا خواهد شد و هر سرمایه گذاری که بخواهد در خارج از ایران و زیر نظر این سازمان نمایشگاه برگزار کند 50 در صد هزینه های آن را دولت بر پرداخت خواهد کرد .

نجاتی در بخش خاتمهی سخنان خود از سند توسعه و تدبیر به عنوان اقتصاد مقاومتی هر شهرستان نام برد و گفت: با توجه به اینکه نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان قطب سرمایه گذاری شهرستان هشترود معرفی شده است، هر سرمایه گذاری که بخواهد در منطقه هشترود سرمایه گذاری کند از معافیت های مالیاتی برخوردار خواهد شد

بیمه فرشبافان هشترودی مورد توجه قرار گیرد

فرماندار هشترود نیز در این مراسم خواستار بیمه نمودن فرشبافان این شهرستان و منطقه و دسترسی آسان بافندگان فرش به مصالح فرش شد و گفت: اگر ترویج فرهنگ فرش بافی مورد توجه و حمایت قرار نگیرد، فرش هشترود به دست فراموشی سپرده خواهد شد .

حسن مستفید با اشاره به رویکرد فرمانداری شهرستان در مورد حمایت از فرش دستبافت هشترود گفت: با هر سرمایه گذار داخلی و خارجی بویژه سرمایه گذارانی که در مورد فرش این شهرستان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کنند، آماده عقد قرار داد هستیم.

فرماندار شهرستان هشترود در بخش خاتمهی سخنان خود با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسوولان مربوطه برای ثبت جهانی فرش کناره (گبه) گفت: اگر فرش کناره هشترود ثبت ملی شود نقطه عطفی در شناساندن منطقه هشترود خواهد بود و مسوولان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

در خاتمه باید گفت که با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرشٰ فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های این حوزه در آذربایجان شرقی و معرفی فرش های ویژه سایر شهرستان های استان و شناساندن آنها در سطح جهانی بوجود آمده که بهره گیری از چنین فرصتی برای ثبت جهانی هنرهایی مانند فرش دستبافت کناره (گبه) هشترود ضروری است هر چند که باید سایر حوزه های دارای قابلیت سرمایه گذاری در چنین مناطقی نیز مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 816

به "پرداخت 50 درصد هزینه سرمایه گذاری در برگزاری نمایشگاه توسط دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 50 درصد هزینه سرمایه گذاری در برگزاری نمایشگاه توسط دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید