پژوهشکده محیط زیست برای حل مشکلات زیست محیطی پیش قدم گردد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جلسه هیات امنای پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با حضور عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، جلیل بادام فیروز، رییس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار و سایر اعضا پیش از ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید.

پژوهشکده محیط زیست برای حل مشکلات زیست محیطی پیش قدم گردد

عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور و نقش پژوهش در حل این مشکلات گفت: برنامه و رویکرد اصلی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، افزایش و ارتقای آگاهی های کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و عموم مردم از جدید ترین دستاورد های در دنیا است.

وی ادامه داد : پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار باید امکان دسترسی به دستاورد های زیست محیطی دنیا برای تمامی کارشناسان، محیط بانان و محققین این حوزه فراهم کند.

کلانتری، با تاکید بر اینکه آگاهی مردم نسبت به مسائل زیست محیطی باید افزایش پیدا کند، گفت: وظیفه پژوهشکده محیط زیست است که اطلاعات و دلایل مشکلات زیست محیطی کشور را در اختیار مردم قرار دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این پژوهشکده باید در آموزش های زیست محیطی مردم مداخله کند، گفت: اطلاعات کاربردی محیط زیست را ترویج کنید و در کنار آن تقویت علمی پژوهشکده در دستور کار قرار گیرد.

کلانتری با اشاره به اینکه پژوهشکده محیط زیست برای حل معضلات زیست محیطی کشور باید راه چاره ارائه کند، گفت: تصمیم گیری های غلط در کشور منجر به بروز پدیده گرد و غبار، خشک شدن تالاب ها و بسیاری از مشکلات دیگر گردیده است.

وی ادامه داد : به عنوان مثال شهر زابل در سیستان و بلوچستان برای کشاورزی مناسب نیست و باقیمانده آب باید به طبیعت برگردد تا گرد و غبار مدیریت گردد. مسئولان آب را به جای دیگری تخصیص می دهند بعد می گویند محیط زیست باید گرد و غبار را مدیریت کند در حالیکه حقابه های زیست محیطی تامین نمی گردد.

کلانتری با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه زابل و پژوهشکده محیط زیست برای حل مشکلات زیست محیطی سیستان نقش موثر و پررنگی نداشتند، گفت: همچنین دانشگاه شیراز نیز در حل مشکلات بختگان نقش محوری ندارد و در سفر اخیر به استان فارس مقرر شد که با محوریت دانشگاه شیراز و استانداری استان فارس مشکلات بختگان مدیریت گردد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اظهار تاسف از بی تفاوتی دانشگاه های کشور در حل مشکلات کشور گفت: حتی در زمان جنگ هرکس برنامه داشت، بودجه و اعتبارات تخصیص پیدا می کرد.

به گفته کلانتری، پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار باید به سمت حل مشکلات محیط زیست کشور در حد توان پیش برود.

وی خاطر نشان کرد: پتانسیل های خوبی در دانشگاه های کشور برای حل مشکلات زیست محیطی وجود دارد و می توانند به سازمان حفاظت محیط زیست و دولت کمک نمایند البته باید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راهنمایی شوند.

وی در ادامه به افزایش شاخص های علمی کشور اشاره نمود و گفت: متاسفانه با افزایش این شاخص، دانشگاه ها و تحقیقات علمی نقش پررنگی در حل مشکلات کشور نداشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 3

به "پژوهشکده محیط زیست برای حل مشکلات زیست محیطی پیش قدم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشکده محیط زیست برای حل مشکلات زیست محیطی پیش قدم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید