گردشگری ورزشی رویکردی نوین در توسعه گردشگری است

به گزارش مجله زیبایی زندگی، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، گردشگری ورزشی رویکردی نوین در توسعه گردشگری است.

گردشگری ورزشی رویکردی نوین در توسعه گردشگری است

آنچه سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) در مورد گردشگری ورزشی میگوید: گردشگری و ورزش با هم مرتبط و مکمل هم هستند. ورزش، به عنوان یک فعالیت حرفه ای، آماتور یا اوقات فراغت شامل حجم قابل توجهی از سفر برای بازی و رقابت در مقاصد و کشورهای مختلف است.

رویدادهای ورزشی بزرگ مانند بازی های المپیک، فوتبال و مسابقات قهرمانی راگبی به خودی خود به جاذبه های گردشگری قدرتمندی تبدیل شده اند که سهم بسیار مثبتی در تصویر گردشگری مقصد میزبان دارند.

گردشگری ورزشی یکی از بخش هایی است که به سرعت در حال رشد است. گردشگران بیشتری در طول سفر خود به فعالیت های ورزشی علاقمند می شوند، خواه ورزش هدف اصلی سفر باشد یا خیر. رویدادهای ورزشی در انواع و میزان های مختلف گردشگران را جذب می کنند، زیرا شرکت کنندگان یا تماشاگران و مقاصد سعی می کنند طعم های محلی را به آنها اضافه کنند تا خود را متمایز کنند و تجربیات محلی اصیل را ارائه دهند.

رویدادهای ورزشی بزرگ مانند المپیک و جام جهانی اگر با موفقیت از نظر برندسازی مقصد، توسعه زیرساخت ها و سایر مزایای اقتصادی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند کاتالیزوری برای توسعه گردشگری باشند.

صنعت گردشگری ورزشی جهانی در سال 2020 به 323.42 میلیارد دلار می رسد. با این حال، انتظار می رود تا سال 2030 به 1.8 تریلیون دلار برسد که با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 16.1 درصد نسبت به سال گذشته رشد می کند. 2021 تا 2030 این گزارش نشان داد که اروپا و آمریکای شاقتصادی براساس منطقه بیشترین سهم را در سال 2020 به خود اختصاص داده اند و نزدیک به دو پنجم بازار را به خود اختصاص داده اند که دلیل آن حضور جمعیت زیاد و مشارکت زیاد در فعالیت های ورزشی است. با این حال، پیش بینی می شود که بازار جهانی گردشگری ورزشی در سراسر آسیا و اقیانوسیه به دلیل افزایش مشارکت ورزشی و میزبانی رویدادهای ورزشی، بالاترین CAGR را با 17.7 درصد در دوره پیش بینی 2021 تا 2030 ثبت کند.

گردشگری ورزشی صنعتی در حال رشد سریع است صنعت ورزش و مسافرت دست به دست هم می دهند. چه هوادارانی که در یک مسابقه یا یک رویداد شرکت می کنند، یا اگر تیم ها و مسئولان به مسابقات یا مسابقات سفر می کنند، گردشگری ورزشی اکنون یک جایگاه مهم در صنعت سفر است.

این فقط جام جهانی فیفا، المپیک یا رویدادهای مهم نیست که این بخش را هدایت می کند، بلکه سفرهای تیمی، ورزش های مدرسه و مسابقات کوچکتر نیز هستند.

آیا می دانستید که براساس تحقیقات A. T، ارزش صنعت ورزش جهانی بین 480 تا 620 میلیارد دلار تخمین زده می شود. طبق گزارش Statista، در سطح جهان، سهم مستقیم سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی تقریباً 4.7 تریلیون دلار در سال 2020 بود.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) گردشگری ورزشی را به عنوان یکی از سریع ترین بخش های در حال رشد در صنعت سفر توصیف می کند. UNWTO همچنین بیان می کند که گردشگری ورزشی بین المللی 800 میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد و 10 درصد از صنعت گردشگری جهان را تشکیل می دهد.

نویسنده: مژگان خالقی | کارشناس ارشد فیزیک

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2136

به "گردشگری ورزشی رویکردی نوین در توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ورزشی رویکردی نوین در توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید