چه مواردی باعث شگفتی گردشگران در سفر می شود؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، در هنگام سفر ممکن است موارد متفاوتی پیش آید که باعث حیرت و شگفتی ما گردد. از میوه ای خاص گرفته تا نحوه رفتار مردم، تعجب و شوک فرهنگی گردشگران را در پی دارد.در ادامه با ما همراه باشید تا به نمونه هایی ازآنها بپردازیم.

چه مواردی باعث شگفتی گردشگران در سفر می شود؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان زمستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این نکته کاملا بدیهی است که کشورهای مختلف به لحاظ فرهنگی، جغرافیایی، آداب معاشرت و … متفاوت از یکدیگر هستند و مشاهده این تفاوت ها در هنگام سفر برای گردشگران بسیار جذاب است. البته این مسئله که چه مواردی باعث شگفتی گردشگران می شوند، یکی از موارد بحث در صنعت گردشگری است.

بعنوان مثال در کشور ژاپن کانال رادیویی با پخش ماهواره ای وجود دارد که فقط برنامه آن پخش صدای همهمه مردم در خیابان، کافه ها و سایر مکان های عمومی و همچنین صدای خودروها در خیابان بود.البته بیشتر موارد ذکرشده توسط گردشگران مربوط به حمل ونقل است. برای مثال، اجباری بودن بستن کمربند ایمنی برای مسافر در تاکسی در کشور رومانی یا توقف موتورسواران و دوچرخه سواران آلمانی در پشت چراغ قرمز درحالی که خودرو یا عابر پیاده ای در محل وجود نداشته است. البته از مشهورترین موارد این بخش، ازدحام جمعیت در هنگام سوارشدن به قطار در کشور هند و نیز تعداد بی شمار مسافران حاضر در قطار است. در این خصوص یکی از گردشگران چنین عنوان می نماید که مردم با فشار زیاد و داد وفریاد به سمت قطار هجوم برده و به دلیل کمبود جا در داخل قطار دست و پای یکدیگر را له می نمایند، ولی با این وجود به دلیل این اتفاق، بسیار مؤدبانه از یکدیگر عذرخواهی می نمایند. بنا به گفته یک گردشگر دیگر، در متروی شلوغ توکیو، زنان سالخورده انگشت خود را به یک نقطه در پشت فرد فشار می دهند تا به این ترتیب فرد را به سمت جلو راهنمایی نمایند. ازجمله سایر نکات جالب در خصوص فرهنگ ترافیک مردم جهان انضباط بی نظیر حاکم بر ترافیک در پورتوریکو است.

نکته جالب و قابل توجه دیگر در رابطه با مردم ژاپن کوشش آن ها برای حفظ نظافت شهری و پرهیز از ریختن زباله مانند پوشش آدامس بر روی زمین است.ازجمله سایر تفاوت های میان کشورها که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، وجود آبخوری های متعدد در سطح شهرهای کشور آمریکا است، درحالی که چنین امکانی در سطح اروپا بسیار اندک است.

نکته قابل ذکر دیگر در خصوص اروپا و کشور فرانسه، بسته بودن کلیه فروشگاه ها به جز مک دونالد (McDonald) و سابوی (Subway) در روزهای یکشنبه است.البته بعضی از تجربه های جالب از جانب افرادی بیان شده است که به بازدید از زیستگاه ها و گردشگاه های طبیعی کشوری دیگر رفته اند. بنا به اظهارات این گروه، کشور نیوزلند اصلا شباهتی به کشور هند ندارد و به معنای واقعی، قطعه ای از بهشت است؛ درحالی که کشور هند این چنین نیست، در کشور نیوزلند همه جا سرسبز است.در خصوص آداب معاشرت نیز گردشگران از تجربه خود در خصوص رفتار مؤدبانه مردم ژاپن، هیاهوی مردم آمریکا و نیز صمیمت و برخورد گرم مردم سوئد تعریف نموده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 671

به "چه مواردی باعث شگفتی گردشگران در سفر می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مواردی باعث شگفتی گردشگران در سفر می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید