26درصد از جمعیت اراک و ساوه در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می نمایند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، احمد مرزبان عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، گفت: 26 درصد از مجموع جمعیت شهرهای اراک و ساوه در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می نمایند که از این رقم 19 درصد در ساوه و هفت درصد هم در اراک هستند.

26درصد از جمعیت اراک و ساوه در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می نمایند

وی اضافه نمود: از 35 محله هدف معین شده، بنا به دستور استاندار مقرر شد بر اساس اولویت، کار اجرای طرح در چهار محله اراک و چهار محله در ساوه در دستور کار قرار بگیرد.

مرزبان اظهار داشت: وزارت کشور و راه و شهرسازی طبق ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه موظف هستند نسبت به احیا، بازسازی و مقاوم سازی سالانه 270 محله در کشور اقدام کند.

وی ادامه داد: ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده نیز از سیاست های دولت است که از این رقم سهم استان مرکزی 2078 واحد تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: اعتباراتی هم که در این ارتباط به استان تخصیص یافته 40 میلیارد تومان است و 40 میلیارد تومان هم از محل تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

مرزبان توضیح داد: همچنین در اجرای قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دستگاه های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری موظف هستند حداقل 30درصد از اعتبارات مربوط به فعالیت های خود در شهرها را، به محلات هدف بازآفرینی مصوبه ستاد ملی اختصاص دهند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان داشت: شهرداری ها هم مکلف هستند 30درصد سهم مالیات بر ارزش اضافه نموده خود را برای اجرای برنامه بازآ فرینی مصوب ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری اختصاص داده و هزینه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 106

به "26درصد از جمعیت اراک و ساوه در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26درصد از جمعیت اراک و ساوه در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید