قطبی:لحظات خاصی را در پرسپولیس تجربه کردم، امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را پرورش دهم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: لحظات خاصی را در پرسپولیس تجربه کردم. همانطور که یک پدر می تواند عاشق دو فرزندش باشد فرزند دوم من فولاد است و عاشق مردم اهواز و طرفداران این تیم هستم.

قطبی:لحظات خاصی را در پرسپولیس تجربه کردم، امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را پرورش دهم

به گزارش،افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در نشست خبری قبل از دیدار مقابل پرسپولیس، گفـت: خوشحالم که دوباره همدیگر را می بینیم. اولین تجربه مربیگری من در ایران برای پرسپولیس بود و این تیم در قلب من صندلی ویژه ای دارد. لحظات خاصی را در پرسپولیس تجربه کردم. همانطور که یک پدر می تواند عاشق دو فرزندش باشد فرزند دوم من فولاد است و عاشق مردم اهواز و طرفداران این تیم هستم. دو ماه است که در این باشگاه حضور دارم، اما احساس می کنم ماموریت من بیشتر از فوتبال است.

امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را پرورش دهم

او اضافه کرد: امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را پرورش دهم. خوشحالم که برای اولین بار در خانه فولاد مقابل یک تیم که برایم عزیز است بازی می کنم. هیچوقت فکر نمی کردم روی نیمکت تیمی مقابل پرسپولیس مربیگری کنم. باید انجام وظیفه کنم و امیدوارم طرفداران پرسپولیس من را ببخشند. فولاد خیلی پیشرفت نموده و هر روز شرایط بهتری پیدا می نماید. امیدوارم این فاصله که تا بالای جدول داریم را هر روز کمتر کنیم بازیکنان ما انگیزه بسیار زیادی دارند و فقط برای کسب پیروزی کوشش می نمایند.

سرمربی فولاد در ادامه گفت: دو بازی سخت بیرون از خانه داشتیم و در شرایط متفاوتی به میدان رفتیم. احساس می کنم تیم ما هر روز بیشتر پیشرفت می نماید. بازی با پرسپولیس هم شرایط خاص خودش را دارد. همه ایران می دانند پرسپولیس الان بیشترین امتیاز را کسب نموده و بهترین تیم ایران است و فاصله کمی با بهترین تیم در آسیا شدن داشت. فولاد برای رسیدن به این صندلی کار زیادی دارد. باید ما با شرایط خاصی بازی کنیم که ننتیجه بگیریم. این تیم در هر پست بهترین نفرات را دارد. اگر می خواهیم شانس قهرمانی داشته باشیم باید در همه دقایق خوب بازی کنیم و هر بازی برایمان حکم مرگ و زندگی را داشته باشد. با این انگیزه باید بازی کرد.

قطبی در خصوص اینکه چه انتظاری از طرفداران در بازی فردا دارد، اظهار داشـت: چیزی که برای من و باشگاه فولاد مهم است برخورد و فرهنگ طرفداران فولاد در استادیوم خانگی است. چیزی که از نزدیک لمس کردم مهمان نوازی مردم اهواز و فولاد است. خیلی دوست دارم ببینیم از طرفداران پرسپولیس مهمان نوازی گردد و الگوی خوبی برای مردم ایران بسازیم. نکته مهم دیگر تشویق بازیکنان از سوی طرفداران است. این امر اهمیت زیادی دارد و باید حمایت بسیار خوبی صورت بگیرد.

تمام بازیکنان ایرانی استعداد زیادی دارند

او در خصوص اینکه کیفیت بازیکنان جوان این تیم چقدر است و مهاجم کامرونی فولاد چه شرایطی دارد، گفت: تمام بازیکنان ایرانی استعداد زیادی دارند. هر پسری که در ایران متولد می گردد اولین هدفش فوتبال بازی کردن است. استعداد زیادی در فوتبال داریم. کمبودی که ما داریم کار کردن از لحاظ تاکتیکی و فنی است. خیلی از فوتبالیست های ما فوتبال ترکیبی بازی نمی نمایند و احساسات اجازه نمی دهد نظم را حفظ نمایند. جوانان زیادی در فولاد حضور دارند که می توانند در سطح بالا بازی نمایند، اما احتیاج به آموزش دارند. از لحاظ تمرکزی و بدنی احتیاج به کار بیشتری داریم. در خصوص بازیکن کامرونی هم باید بگویم او در چین با ما بود. او ورزشکار خوبی است. این بازیکن چپ پا است و می تواند فوتبال ترکیبی بازی کند و در نبرد های فیزیکی برنده گردد. او انگیزه زیادی دارد و مطمئنم به ما خیلی یاری می نماید. این بازیکن چهره خوبی از خود در لیگ ایران به جا می گذارد.

جذب بازیکن در نیم فصل بسیار سخت است

قطبی اضافه کرد: آرزو های شخصی از واقعیت متفاوت است. مورینیو در منچستر می گفت: خیلی از نفرات مدنظرش را باشگاه نتوانسته بگیرد. جذب بازیکن به بودجه، مذاکره و ... مربوط است. جذب بازیکن در نیم فصل بسیار سخت است. بازیکنانی را در نیم فصل می خواستیم، اما باشگا ه هایشان اجازه خروج آن ها را ندادند یا اینکه رقم بسیار بالایی برای رضایت نامه معین کردند. در آخرین لحظات توانستیم یکی دو بازیکن خارجی بگیریم. در خصوص بازیکنان ژاپنی هم باید بگویم قصد جذب آن ها را داشتیم، اما قوانینی خاصی در فوتبال ایران وجود دارد که نتوانستیم آن ها را جذب کنیم. اگر بازیکن آفریقایی و آسیایی در لیگ اروپا و تیم ملی کشورش بازی ننموده باشد نمی تواند در ایران بازی کند. از این قانون متعجب هستم. جی لیگ سطح بالایی دارد و می توان آن را در سطح 10 لیگ اروپا دانست. اگر بازیکنی در سطح لیگ ژاپن، چین و کره بازی نموده باشد نباید جذب فوتبال ایران گردد؟ حضور این بازیکنان شاید بتواند به ما یاری کند و از سوی دیگر به باز شدن مارکت های جدید برای فوتبالیست های ایران در دیگر لیگ های جهان یاری کند. بازیکنان ژاپنی که در تیم ملی کشورشان بازی می نماید اغلب به اروپا می روند و خیلی سخت بتوان چنین بازیکنی را جذب کرد.

او در خصوص اینکه آیا فولاد شانسی برای کسب قهرمانی دارد، عنوان نمود: فردا برای ما خیلی مهم است. من مهندسی خواندم و در ریاضی قوی هستم. اگر قصد رسیدن به قهرمانی داریم باید فردا برنده شویم.

سرمربی فولاد در خصوص اینکه آیا دوست داشت آنقدر زود با پرسپولیس رو به رو گردد، گفت: اگر بازی آخرمان هم در لیگ مقابل پرسپولیس بود باز هم این مسئله برایم سخت بود.

او در انتها در خصوص وضعیت مصدومان و محرومان تیمش، گفت: اجازه بدهید این موضوع را بیان نکنم.

منبع:فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 139

به "قطبی:لحظات خاصی را در پرسپولیس تجربه کردم، امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را پرورش دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطبی:لحظات خاصی را در پرسپولیس تجربه کردم، امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را پرورش دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید