آمریکا خواهان خروج فوری روسیه و ترکیه از لیبی شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، ریچارد میلز سفیر موقت ایالات متحده در سازمان ملل روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت پیرامون لیبی خواهان خروج فوری نیروهای نظامی روسیه و ترکیه از خاک این کشور شد.

آمریکا خواهان خروج فوری روسیه و ترکیه از لیبی شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این درخواست آمریکا در حالی مطرح شد که به ادعای واشنگتن، روسیه و ترکیه به ضرب الاجل معین شده برای خروج از خاک لیبی عمل نکردند.

لازم به ذکر است که طبق آتش بس منعقده در اکتبر سال 2020، نیروهای نظامی و نیروهای مزدور باید ظرف سه ماه از خاک لیبی خارج می شدند.

این ضرب الاجل روز شنبه به خاتمه رسید، اما هیچ گونه خروج نیروها اعلام یا مشاهده نشد.

میلز در نشست شورای امنیت گفت: ما از تمام طرف های خارجی از جمله روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی می خواهیم که به حق حاکمیت لیبی احترام بگذارند و هرچه سریع تر به مداخله نظامی در لیبی خاتمه دهند.

میلز در ادامه اضافه کرد: طبق توافقنامه آتش بس [منعقده در] اکتبر، ما از ترکیه و روسیه می خواهیم که فوراً نیروهای خود و نیروهای مزدور خارجی و نائبان نظامی را که در خاک لیبی به خدمت گرفته، تأمین اقتصادی نموده، مستقر و پشتیبانی نموده اند، از خاک این کشور خارج نمایند.

به گزارش خبرنگاران، براساس توافق آتش بسی که سه ماه پیش با میانجی گری سازمان ملل بین گروه های درگیر در لیبی برقرار شد، تمامی نیروهای خارجی باید روز شنبه (23 ژانویه / 4‬ بهمن ماه) خاک این کشور از ترک می کردند؛ اما بعضی رسانه های آمریکایی همچون سی ان ان گزارش داده اند که این اتفاق رخ نداده است.

دولت وفاق ملی لیبی که در طرابلس مستقر است، از حمایت ترکیه برخوردار است و روسیه، امارات و مصر از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در شرق حمایت می نمایند.

تصاویر ماهواره ای پخش شده توسط شبکه خبری سی ان ان، سنگرهایی را به طول دهها کیلومتر نشان می دهد که توسط نیروهای روسی در نزدیکی خط مقدم شهر سِرت حفر شده اند.

به گزارش این رسانه ها، به نظر می رسد که آنکارا و مسکو به عنوان نیروهای اصلی خارجی مستقر در لیبی قصد دارند تحت هرگونه توافق نهایی از منافع خود در این کشور دفاع نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1498

به "آمریکا خواهان خروج فوری روسیه و ترکیه از لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان خروج فوری روسیه و ترکیه از لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید