تور اروپا ارزان: ملاقات و گفت و گوی پاشینیان و علی اف در بروکسل با میانجیگری اتحادیه اروپا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس شورای اروپا در تماس تلفنی با پاشینیان و علی اف، از ملاقات دو طرف در بروکسل اطلاع داد.

تور اروپا ارزان: ملاقات و گفت و گوی پاشینیان و علی اف در بروکسل با میانجیگری اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای شورای اتحادیه اروپا، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در تماس تلفنی پیشنهادی را مبنی بر میزبانی از نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان بمنظور ملاقات در بروکسل مطرح نموده است تا دو طرف بتوانند در حاشیه نشست همکاری شرق که در نیمه ماه دسامبر برگزار می گردد، ملاقاتی با یکدیگر داشته باشند.

براین اساس، دو طرف بر این موضوع توافق کردند تا در بروکسل درباره شرایط منطقه ای و راه های فزونی بر تنش ها برای یک قفقاز جنوبی مرفه و با ثبات با یکدیگر مصاحبه داشته باشند.

رئیس شورای اروپا در این تماس تلفنی با دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر این موضوع به توافق رسیده است که، یک خط ارتباطی مستقیم در سطح وزیران دفاع ایجاد گردد تا به عنوان یک مکانیزم جلوگیری از حادثه عمل کند.

طی چند روز گذشته و در آخرین درگیری مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان 15 تن از سربازان ارمنستان کشته و 12 تن نیز اسیر شدند. همچین چند تن از سربازان باکو نیز مجروح شده که حال آنان وخیم گزارش نشد. با این حال بعد از گذشت یک سال از جنگ 44 روزه که بعد از 30 سال منطقه قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد روابط باکو و ایروان به شدت متزلزل است.

در پی وخامت این درگیری ها مسکو با وساطت خود توانست آبی باشد بر روی این آتش و به درگیری ها انتها بخشد.

جیجون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه ای خطاب به مسئولان ارمنستان گفت: از سیاستمداران ارمنستان می خواهیم محتاطانه، منطقی و مسئولانه رفتار نمایند چراکه ما به هر تهدیدی و هر نقض قوانین بین المللی به طور فوری پاسخ مناسب خواهیم داد.

او در ادامه اضافه نمود: بیانیه امضا شده به وسیله باکو، ایروان و مسکو در 10 نوامبر سال 2020 که بعد از جنگ 44 روزه رخ داد یک سند پیروزی برای باکو بود چراکه قره باغ را آزاد کرد.

بایراموف اضافه نمود: الهام علی اف، نیکول پاشینیان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه یک توافق دیگر را در ژانویه سال 2021 امضا کردند که در جریان آن مسیری را که در هنگامه جنگ قره باغ بسته شده بود، بازگشایی نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1935

به "تور اروپا ارزان: ملاقات و گفت و گوی پاشینیان و علی اف در بروکسل با میانجیگری اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: ملاقات و گفت و گوی پاشینیان و علی اف در بروکسل با میانجیگری اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید