اتمام 103 طرح نیمه تمام تا سرانجام سال در خراسان جنوبی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، استاندار خراسان جنوبی گفت: 103 طرح نیمه تمام تا انتها سال در استان به بهره برداری می رسد.

اتمام 103 طرح نیمه تمام تا سرانجام سال در خراسان جنوبی

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش از، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح ها در زمینه های بهداشت و درمان، مجتمع های فرهنگی هنری، ورزشی و زیرساختها است.

او با اشاره به اجرای طرح هاب شتر در استان افزود: تا انتها خرداد طرح پرورش شتر در روستای حیدرآباد نهبندان به بهره برداری می رسد و فاز دوم آن نیز در زیرکوه شروع می گردد.

معتمدیان با اشاره به اینکه در استان 60 نوع محصول صنایع دستی وجود دارد،اعلام کرد: در این خصوص طرحی تدوین و به دولت ارائه شده که در قالب آن مواد اولیه صنایع دستی تامین و تسهیلات کم بهره به متقاضیان اشتغال در این زمینه اعطا و بازار فروش آن نیز تضمین می گردد و در صورت اجرای این طرح در مرحله اول، 3 هزار نفر در استان صاحب شغل می شوند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از تامین زمین برای ساخت 12 هزار مسکن شهری در استان اطلاع داد و اظهار کرد: هزار واحد از این تعداد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام ساخته خواهد شد و عملیات ساخت 400 واحد مسکونی آن به زودی شروع می گردد.

او همچنین از اتمام طرح ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی در استان تا سه ماه آینده نیز اطلاع داد.

استاندار با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین استانداری و قرار گاه خاتم الانبیا گفت: بر اساس این تفاهم نامه، قرارگاه در بخش معادن و راه آهن استان سرمایه گذاری خواهد نمود که این امر باعث توسعه بیش از پیش استان خواهد شد.

معتمدیان خام فروشی را به عنوان مسئله ای در بخش معادن استان دانست و یکی از علت های آن را نبود زیرساخت هایی از جمله برق اعلام کرد و ادامه داد: در تفاهم نامه 300 میلیارد تومانی که با شرکت های توانیر و امیدرو امضا شده، خط انتقال پست 132 کیلو وات از نهبندان به منطقه معدنی شاهکوه، سال جاری راه اندازی می گردد.

استاندار خراسان جنوبی افزایش بی سابقه پوشش دیجیتال در استان را از جمله اقدامات عظیم و جهادی در زمینه توسعه استان اعلام کرد و گفت: تا سال 97 تنها 44 ایستگاه دیجیتال در خراسان جنوبی فعال بود، اما پارسال با مشارکت استانداری و صدا وسیما، تعداد آن ها به 94 ایستگاه افزایش یافت و قرار است تا هفته دولت سال جاری نیز 50 ایستگاه دیجیتال دیگر راه اندازی گردد.

او ضریب برخورداری خراسان جنوبی از پوشش دیجیتال را 92.5 درصد اعلام کرد و افزود: این تعداد تا شهریور به 96.5 درصد می رسد و آن موقع، جشن خروج استان از محرومیت در این بخش، برگزار می گردد که آثار خوبی در بخش های مختلف استان خواهد داشت.

معتمدیان همچنین به کمبود 400 کلاس درس در استان اشاره نمود و گفت: در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم قرار است او برای برطرف مشکل بخشی از کمبود کلاس های درس به خراسان جنوبی سفر کند.

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 10 هکتار زمین با یاری بنیاد مستضعفان نیز اطلاع داد.

استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش راه های استان اعلام کرد: راه آهن خراسان جنوبی بعنوان مهمترین پروژه استان هم اکنون کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با حضور سرمایه گذار خارجی این طرح را به اتمام برسد.

معتمدیان با اشاره به حادثه خیز بودن بعضی جاده های استان و ضرورت دوبانده کردن آن ها بیان نمود: در پی حادثه تلخ تصادف اتوبوس در محور سربیشه - درح - ماهیرود، 31 کیلومتر دیگر از باند دوم این محور به مناقصه رفت تا تمام این محور استراتژیک تا دو سال آینده دو بانده گردد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1062

به "اتمام 103 طرح نیمه تمام تا سرانجام سال در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام 103 طرح نیمه تمام تا سرانجام سال در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید