یادگیری زبان فرانسه برای تحصیل یا زندگی در کانادا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، یادگیری یک زبان دوم در کنار زبان مادری می تواند مزایای زیادی داشته باشد. با توجه به مرجع بودن زبان انگلیسی در دنیا بیشتر مردم همین زبان را برای یادگیری به عنوان زبان دوم انتخاب می نمایند. اما زبان های دیگری نیز وجود دارند که یادگیری آن ها گزینه مناسبی برای زبان دوم محسوب می گردد. یکی از این زبان ها، فرانسه است که به عنوان یکی از مهم ترین زبان های زنده دنیا شناخته می گردد.

یادگیری زبان فرانسه برای تحصیل یا زندگی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به جز کشور فرانسه مردم بعضی دیگر از کشورهای جهان نیز به زبان فرانسوی صحبت می نمایند. یکی از کشورهایی که بخشی از شهفرایندان آن به زبان فرانسه صحبت می نمایند کشور کانادا است و به همین دلیل کانادا تبدیل به پایگاه مهمی برای فرانسوی زبان های جهان شده است. همین موضوع سبب شده تا یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا اهمیت زیادی پیدا کند.

چرا مردم کانادا به زبان فرانسه صحبت می نمایند؟

اگرچه کانادا یک کشور عمدتا انگلیسی زبان است اما فرانسوی زبان های زیادی نیز در این کشور حضور دارند. بر اساس سرشماری سال 2016 کشور کانادا، زبان مادری 7.2 میلیون نفر از شهفرایندان این کشور (معادل 20 درصد جمعیت کانادا) زبان فرانسوی بوده است. اگر در خصوص زبان رسمی کشور کانادا جست وجو کنید متوجه خواهید شد که این کشور دارای دو زبان رسمی شامل انگلیسی و فرانسوی است. اما ریشه فرانسوی صحبت کردن مردم کانادا چیست؟

در سال 1534 یک کاوشگر فرانسوی به نام ژاک کارتیه در جست وجوی مسیری کوتاه تر به آسیا در اقیانوس اطلس به سواحلی برخورد کرد که بخش هایی از کانادای امروزی در آنجا واقع شده بود. او کوشش کرد تا این مناطق را برای کشور فرانسه ادعا نماید و به همین منظور یک صلیب 10 متری با عبارت زنده باد پادشاه فرانسه برافراشت که موجب بروز درگیری در منطقه شد. اگرچه کارتیه پیروز به ایجاد یک سکونت گاه دائمی برای فرانسوی ها در این منطقه نشد اما ریشه های فرانسوی کانادا از همین جا آغاز شد.

کارتیه اولین کسی بود که از نام کانادا برای این منطقه استفاده کرد. این نام در واقع شکل تغییر یافته کلمه بومی Kanata به معنی دهکده است.

سکونت فرانسوی ها در این منطقه بعد از مرگ کارتیه نیز ادامه پیدا کرد. بیشتر فرانسوی ها در استان کبک امروزی ساکن شده بودند و بیشتر آن ها در فعالیت های تجاری حضور داشتند. در طول قرن هجدهم میلادی قدرت زبان فرانسه در حوزه سیاسی و تجاری کانادا کاهش پیدا کرد و کوشش ها برای افزایش جمعیت فرانسوی زبان ناکام ماند. در سال 1774 میلادی برای بهبود هم زیستی بین دو گروه زبانی مختلف، قانون کبک توسط مجلس انگلیس تصویب شد که موجب احیا شدن قوانین مدنی فرانسه در این منطقه شد.

اولین قانون زبان رسمی کشور کانادا در سال 1969 وضع شد که بر اساس آن کشور کانادا به یک کشور دوزبانه تبدیل شد. این قانون در سال 1988 به منظور برابری زبان انگلیسی و فرانسوی در سطح فدرال تصحیح شد. در حال حاضر، اجتماعات فرانسوی زبان در تمامی استان های کشور کانادا وجود دارد و این جوامع از حقوق کاملا برابر با انگلیسی زبان های این کشور برخوردار هستند.

مهم ترین مناطق فرانسوی زبان کانادا

اگر بخواهیم مهم ترین استان فرانسوی زبان کشور کانادا را معرفی کنیم بدون هیچ تردیدی باید از استان کبک نام ببریم. بعد از کبک استان نیوبرانزویک New Brunswick بیشترین تعداد شهفرایند فرانسوی را دارد اما تعداد فرانسوی زبان های کبک قابل مقایسه با هیچ یک از مناطق دیگر کشور کانادا نیست. در حال حاضر زبان اصلی حدود 80 درصد از جمعیت استان کبک زبان فرانسوی است. کبک تنها استان کشور کانادا است که زبان رسمی آن فقط زبان فرانسه است.

کبک یکی از مهم ترین استان های کشور کانادا محسوب می گردد که تعداد مهاجران زیادی را نیز در خود جای داده است. استان کبک به دلیل محیط مناسبی که برای تحصیل، کار و زندگی دارد محبوبیت زیادی را در بین مردم سایر کشورها پیدا نموده است. قرار دریافت مونترال به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرهای کشور کانادا در این استان باعث رونق و محبوبیت بیشتر آن شده است.

زبان اصلی شهر مونترال به عنوان دومین شهر پرجمعیت کانادا زبان فرانسوی است. ضمن این که مونتر

ال چهارمین شهر فرانسوی زبان بزرگ جهان نیز محسوب می گردد.

با توجه به تعصب شهفرایندان استان کبک روی زبان فرانسه به عنوان یک میراث فرهنگی مسئولان این استان قوانین سخت گیرانه ای را برای حفاظت از زبان فرانسه وضع نموده اند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می نمایند که بدون تسلط به زبان فرانسه شانسی برای مهاجرت به این استان ندارند. اگرچه مهارت بالا در زبان فرانسوی ورود به استان کبک و سکونت در آن را تسهیل می نماید اما بدون تسلط به زبان فرانسوی هم می توان تحت شرایطی اقامت استان کبک را گرفت.

با وجود این که تسلط به زبان فرانسه در بعضی برنامه های مهاجرتی مانند مهاجرت کاری الزامی نیست اما داشتن مهارت در این زبان یک مزیت بوده و شانس متقاضی را بیشتر خواهد نمود. علاوه بر این تسلط به زبان فرانسوی زندگی در استان کبک را بسیار راحت تر خواهد نمود. زیرا بیشتر شهفرایندان این استان به زبان فرانسه صحبت می نمایند و حتی علائم خیابانی در این استان به زبان فرانسوی هستند. بنابراین دانستن زبان فرانسه از طرفی موجب بهبود روابط اجتماعی افراد خواهد شد و از سوی دیگر فرصت های بهتری را در حوزه های مختلف فراهم خواهد نمود.

اهمیت یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

بیش از 300 میلیون نفر در سرتاسر جهان به زبان فرانسوی صحبت می نمایند. فرانسه یکی از زبان های رسمی در بیش از 30 کشور جهان بوده و علاوه بر این در 46 کشور دیگر نیز صحبت می گردد. همچنین زبان فرانسه به عنوان دومین زبان متداول برای آموزش و دومین زبان رایج اینترنت نیز شناخته می گردد. بنابراین یادگیری زبان فرانسه به خودی خود می تواند بسیار مفید باشد. حال با توجه به معین زبان فرانسه به عنوان یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا اهمیت یادگیری این زبان برای زندگی، کار و تحصیل در کانادا دو چندان خواهد شد. در ادامه اهمیت یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا را از جنبه های مختلف آنالیز خواهیم کرد.

افزایش فرصت های شغلی در کانادا

تسلط به زبان فرانسوی در کنار مهارت در زبان انگلیسی موقعیت های شغلی شما را افزایش خواهد داد. این یک حقیقت است که افراد دوزبانه در کانادا فرصت های شغلی بیشتری را پیش روی خود می بینند. از طرف دیگر چنین افرادی رقابت کمتری را نیز برای پیدا کردن شغل خواهند داشت زیرا تعداد محدودی از افراد در بازار کار کانادا در هر دو زبان مهارت دارند. جالب است بدانید که در صورت تسلط به هر دو زبان فرانسه و انگلیسی میزان حقوق دریافتی شما نیز بیشتر خواهد شد.

درآمد یک کارمند مسلط به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا حدودا 7 درصد بیشتر از کارمندانی است که تنها به یک زبان مسلط هستند.

اگر بخواهید در مناطقی از کانادا کار کنید که بیشتریت مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می نمایند تسلط روی زبان فرانسه فاکتوری بسیار مهم محسوب می گردد. همچنین برای پیدا کردن شغل در شرکت های فرانسوی و شرکت هایی که به طور خاص به مشتریان فرانسوی خدمات می دهند باید زبان فرانسه را به خوبی آموخته باشید. بسیاری از شرکت های فرانسوی مانند Camp Tournesol ترجیح می دهند افرادی را استخدام نمایند که به زبان فرانسه مسلط باشند. این موضوع به ویژه در استان کبک نمود بیشتری دارد.

علاوه بر این فرصت های شغلی وجود دارند که تنها با دانستن زبان فرانسه می توانید آن ها را به دست بیاورید. از جمله این مشاغل می توان به مترجم، ویراستار، مدیر فروش، معلم زبان فرانسه، راهنمای تور، مهماندار هواپیما و… اشاره داشت. البته تنها با تسلط به زبان انگلیسی هم امکان پیدا کردن کار در کانادا را دارید اما موقعیت های شغلی شما بیشتر محدود به مناطق انگلیسی زبان کانادا خواهد شد. بنابراین مهارت در زبان انگلیسی و فرانسوی می تواند برگ برنده شما در بازار کار رقابتی کانادا محسوب گردد.

افزایش شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

کانادا یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان را در اختیار داشته و دانشگاه های این کشور همیشه در رده های بالای رتبه بندی جهانی قرار می گیرند. برای این که بتوانید وارد یک دانشگاه کانادایی شوید علاوه بر شرایط و الزامات عمومی باید مهارت بسیار خوبی را نیز در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. اما تسلط در زبان فرانسه شانس شما را برای دریافت پذیرش از دانشگاه هایی که دارای سیستم تدریس فرانسوی هستند بالا خواهد برد. این موضوع بیشتر در خصوص دانشگاه های کبک صادق است.

به جز دانشگاه های استان کبک، بعضی دانشگاه های دیگر در خارج از این استان نیز وجود دارند که دوره های تحصیلی آن ها به زبان فرانسه است. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه New Brunswick اشاره داشت.

نکته دیگر این است که برنامه های آموزشی بعضی از موسسات علمی کانادا صرفا مبتنی بر زبان فرانسه است و طبیعتا برای ورود به این نوع موسسات باید به زبان فرانسه مسلط باشید. البته برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا لازم نیست که حتما به زبان فرانسه مسلط باشید اما در صورتی که فقط برای دانشگاه هایی با سیستم آموزش انگلیسی درخواست ارسال کنید موقعیت های تحصیلی شما در کانادا کاهش پیدا خواهد نمود.

برقراری تعاملات اجتماعی

یادگیری زبان فرانسه به شما یاری خواهد نمود تا به راحتی با سایرین ارتباط برقرار نموده و در جامعه کانادایی ادغام شوید. همچنین در صورت تسلط به زبان فرانسوی انجام امور روزمره برای شما ساده تر خواهد شد و سریع تر با محیط جامعه سازگار می شوید. صحبت کردن به زبان فرانسه به خصوص در استانی مانند کبک که بیشترین تعداد فرانسوی زبان را در کل کانادا دارد می تواند منافع اجتماعی زیادی را برای شما ایجاد کند. تسلط به زبان فرانسوی در استان کبک یک مزیت مهم بوده و با استفاده از آن قادر خواهید بود تا دایره ارتباطات خود را گسترش دهید.

افزایش شانس دریافت اقامت دائم کانادا

یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت و شهفرایندی این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت تسلط به زبان فرانسه و داشتن گواهی نامه های معتبر می توانید شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا افزایش دهید. در واقع این موضوع نشان دهنده تمایل و تعهد شما برای ساکن شدن در کانادا است. مهم تر این که امکان ارائه درخواست اقامت برای استان های فرانسوی زبان را نیز خواهید داشت. همچنین ممکن است قصد دریافت اقامت دائم کانادا از طریق راه اندازی کسب وکار در این کشور را داشته باشید. در این صورت، یادگیری زبان فرانسه یا انگلیسی یکی از الزامات خواهد بود.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه را بشناسید

زبان فرانسه از لحاظ گرامری ساده تر از زبان انگلیسی است و از لحاظ لغات نیز حدودا 50 درصد کلمات فرانسوی با کلمات انگلیسی مشترک هستند. بنابراین یادگیری زبان فرانسه در مقایسه با سایر زبان ها بسیار آسان تر است. اما برای این که بتوانید سرعت یادگیری خود را بالا ببرید بهتر است در دوره های زبان فرانسه شرکت کنید. برای شرکت در چنین دوره هایی چند انتخاب مختلف پیش رو خواهید داشت.

یادگیری زبان فرانسه در کانادا

بدون شک یادگیری زبان فرانسه در محیطی که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می نمایند فرایند یادگیری را سریع تر و راحت تر خواهد نمود. از آنجا که زبان فرانسه یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا بوده و فرانسوی زبان ها در تمام مناطق این کشور پراکنده شده اند یادگیری زبان فرانسه در کشور کانادا می تواند گزینه بسیار خوبی محسوب گردد. در حال حاضر موسسات مختلفی در حوزه آموزش زبان فرانسه در کشور کانادا فعالیت می نمایند. دوره های ارائه شده از طریق این موسسات بین چند هفته تا چند ماه متغیر است.

با توجه به تعداد بالای فرانسوی زبان ها در استان کبک توصیه می گردد موسساتی را انتخاب کنید که در این استان فعالیت دارند. زیرا ضمن گذراندن دوره زبان فرانسه می توانید در یک محیط فرانسوی زندگی نموده و آموزش خود را تکمیل کنید. شهر مونترئال با توجه به محیط فرانسوی و وجود موسسات آموزشی سطح بالا یکی از بهترین گزینه ها به منظور یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا محسوب می گردد.

علاوه بر موسسات آموزشی ارائه دهنده دوره های زبان فرانسه بعضی از دانشگاه های این کشور که سیستم تدریس آن ها به زبان فرانسوی است اقدام به برگزاری دوره های فشرده زبان فرانسه برای دانشجویان بین المللی می نمایند. این دوره ها معمولا چند هفته پیش از آغاز ترم تحصیلی برگزار می گردد.

یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه

یادگیری زبان فرانسوی در کشور فرانسه یک گزینه جذاب است که سرعت یادگیری شما را تا حد قابل توجهی بالا خواهد برد. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای یادگیری زبان فرانسوی در موسسات آموزشی کشور فرانسه ثبت نام می نمایند. موسسات آموزش زبان در فرانسه دوره های آموزشی مختلفی را ارائه می نمایند که محبوب ترین آن ها دوره های فشرده است. این موسسات در شهرهای مختلف فرانسه وجود دارند و از سطح بالایی نیز برخوردار هستند.

شرکت در دوره های زبان فرانسوی در کشور فرانسه علاوه بر یاری به یادگیری زبان فرانسه در یک محیط فرانسوی مزیت دیگری نیز دارد. برای شرکت در دوره های زبان فرانسه احتیاج به اخذ ویزای این کشور خواهید داشت و دریافت ویزای فرانسه باعث بهتر شدن سابقه سفر شما خواهد شد. سابقه سفر به یکی از کشورهای حوزه شینگن تاثیر مثبتی در دریافت ویزای کانادا خواهد داشت.

یادگیری زبان فرانسه در ایران

در ایران نیز موسساتی وجود دارند که دوره های آموزش زبان فرانسه را ارائه می نمایند. یادگیری زبان فرانسه در ایران شامل هزینه کمتری می گردد اما مدت زمان یادگیری به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد نمود. بنابراین اگر زمان یادگیری برای شما اولویت دارد بهتر است فرآیند یادگیری زبان فرانسه را در یک محیط فرانسوی زبان بگذرانید.

با توجه به ابعاد مختلف آنالیز شده می توان گفت که یادگیری زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. ضرورت یادگیری زبان فرانسوی در استان کبک بیشتر از سایر مناطق کانادا بوده به گونه ای که بدون مهارت در زبان فرانسه فرصت های شغلی و تحصیلی شما محدود خواهد شد.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 746

به "یادگیری زبان فرانسه برای تحصیل یا زندگی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری زبان فرانسه برای تحصیل یا زندگی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید