ارزشمندترین موزه در سرتاسر روسیه، صندوق الماس مسکو

به گزارش مجله زیبایی زندگی، موزه صندوق الماس مسکو | Almaznyy Fond Rossiyskoy Federatsii

یکی از مراکز مهمی که روسیه وجود دارد، امروزه هم به عنوان حافظ مجموعه ای از فلزات و سنگ های گران بهای دولت این کشور فعالیت می نماید و هم به عنوان یک جاذبه بسیار دیدنی! این مرکز مهم جایی نیست جز؛ موزه صندوق الماس مسکو (Almaznyy Fond Rossiyskoy Federatsii). این نمایشگاه یکی از معدود مراکز دنیا است که از تاج و جواهرات سلطنتی حفاظت می نماید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، موزه صندوق الماس مسکو را بیشتر بشناسید.

ارزشمندترین موزه در سرتاسر روسیه، صندوق الماس مسکو

همه چیز درباره موزه صندوق الماس مسکو

همانطور که به صورت خلاصه و مختصر در مقدمه این مطلب اشاره نمودیم، موزه صندوق الماس مسکو یکی از مهم ترین مراکز موجود در روسیه است که هم اهمیت فراوانی برای دولت روسیه دارد و هم یکی از جاذبه های مجذوب کننده و تماشای در این کشور است. در واقع صندوق الماس، به عنوان بخشی از صندوق دولت روسیه میزبان و محافظ مجموعه ای از فلزات، سنگ های با ارزش و قیمتی و ساخته های منحصر به فرد با ارزش تاریخی از فلزات و سنگ های گران بها است. موزه صندوق الماس مسکو یکی از معدود خزانه های جهان است که از تاج جواهرات حفاظت می نماید. ساخت این مجموعه از قرن 18 میلادی با دستور پتر اول، حاکم وقت روسیه برای حفظ اشیای در اختیار دولت صادر شد و نام اتاق الماس برای آن در نهایت انتخاب شد. در این صندوق ارزشمند از گذشته تا به کنون، اقلام با ارزش سلطنتی، مجسمه های دولتی و اقلام و لوازم غیر سلطنتی ارزشمند نگهداری می شوند.

در دوران حکومت سلسله رومانوف بر روسیه، اتاق الماس قدیم و نمایشگاه صندوق الماس مسکو کنونی از جواهرات غنی پر شدند و برترین سنگ های قیمتی و جواهرات سلطنتی در این دوران به خصوص زمان سلطنت ملکه الیزابت و ملکه کاترین دوم به آن سپرده شدند. حتی در حال حاضر هم در این موزه جواهراتی شگفت انگیز به نمایش گذاشته می شوند. در این جا باید نکته ای را متذکر بشویم! اتاق الماس امروزه با نمایشگاه صندوق الماس فرق می نماید. موزه صندوق الماس مسکو در سال 1967 میلادی و در نزدیکی کاخ کرملین مسکو افتتاح شد. این موزه از لحاظ دارا بودن جایگاه شاهکاری هنری، انواع طلا و جواهرات مربوط به قرن 18 تا 20 و جواهرات نادر و بی مانند، مجموعه ای بسیار خاص را دارا می باشد.

در میان قطعات منحصر به فردی که در موزه صندوق الماس مسکو به نمایش گذاشته شده است می توانیم به جواهرات بسیار معروفی اشاره نماییم. بعضی از این ها شامل الماس اورلوف 189.62 قیراط که پس از تراشیده شدن 180 قسمت از آن کاهش یافت، الماس شاه با وزن 88.7 قیراط، بزرگ ترین یاقوت کبود تراش خورده در جهان با وزن 258.8 قیراط به همراه شمش طلای 36 کیلوگرمی به نام مثلث بزرگ می شوند. برای رفتن به موزه صندوق الماس مسکو برترین راه استفاده از مترو و به وسیله ایستگاه مترو بلورسکی (Borovitskay) و ایستگاه الکساندروفسکی ساد (Alexandrovsky Sad) است.

اگر قصد دارید تا از موزه صندوق الماس مسکو تماشا کنید این نکات را حتما به یاد داشته باشید که:

  • بلیت موزه صندوق الماس مسکو را در روز بازدیدشان به وسیله دفتر تهیه بلیت شماره 4 باغ آلکساندر تهیه نمایید.
  • برای گردشگران خارجی سرویس صوتی راهنمای زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی و ژاپنی نیز ارائه می شود.
  • در طول ساعات کاری نمایشگاه بلیت تورهای ساعت 10 در ساعت 9 و تورهای ساعت 14 در ساعت 13 فروخته می شود.
  • صندوق الماس در داخل موزه تسلیحات کرملین قرار گرفته است.
  • بازدید کنندگان باید به تورهایی بپیوندند که هر 20 دقیقه بین ساعات 10 تا 13 و 14 تا 17 ارائه می شوند.
  • این موزه از پذیرفتن بچه ها زیر 6 سال معذور است.

بعضی از معروف ترین جواهرات موجود در موزه صندوق الماس مسکو

  • تاج بزرگ ملکه | Grand Crown Queen

تاج بزرگی که در نمایشگاه صندوق الماس مسکو قرار گرفته است، نماد قدرت پادشاهان روسیه بوده است. در واقع از نظر آنان هر چه میزان تاج بزرگ تر باشد، قدرت پادشاه بیشتر می شده. این تاج به وسیله گئورک فدرریش اکارت یکی از سرشناس ترین جواهرسازهای وقت جهان برای ملکه کاترین دوم در سال 1762 میلادی ساخته شد. در ساخت این تاج از طلا، یاقوت کبود سیلان و الماس استفاده شده است.

  • تاج پادشاه | Kings crown

تاج پادشاه بر خلاف تاج ملکه میزان ای میانه دارد و به وسیله جواهرسازانی بدون معروفیت ساخته شده است. در این تاج از 200 الماس کوچک و 48 الماس بزرگ تر استفاده شده است.

  • طلای شیطان | Devils gold

کوچک ترین قطعه طلای پیدا شده در موزه صندوق الماس مسکو قطعه طلایی 20.25 گرمی است که به طلای شیطان معروف است. این قطعه طلا که در سال 1944 میلادی در رود کولیما پیدا شده است به این خاطر به طلای شیطان معروف شده است که شمایلی عجیب و شیطانی دارد.

  • الماس صورتی | Pink diamond

همسر اول آلکساندر یکی از تزارهای روسیه، یک قطعه الماس صورتی رنگ 13 قیراطی داشت که در نیم کره نیم تاجش قرار گرفته بوده است.

  • تاج خوشه انگور | Grape cluster crown

در نمایشگاه صندوق الماس مسکو یک تاج وجود دارد که به نام خوشه انگور معروف است. برگ های طلایی و خوشه های مارپیچی این تاج واقعا چشمگیر هستند. این تاج به ملکه کاترین دوم به وسیله شاه گوستاو سوم در سال 1777 میلادی اهدا شده بود.

جاذبه های اطراف موزه صندوق الماس مسکو

  • کاخ کرملین | Grand Kremlin Palace

شاید باورتان نشود اما کاخ کرملین قبل تر از آن که تبدیل به کاخ کرملین شود، یک کلیسای ارتدکس بوده است که در گذر زمان نه تنها تبدیل به کاخ شده بلکه مرکز قدرت در کشور روسیه است. تاریخ ساخت کاخ کرملین به قرن 15 میلادی باز می شود و شامل 5 قصر، 4 کلیسا و دیواره ها و برج های مختلف است.

  • میدان سرخ | Red Square

یکی از مهم ترین و تاریخی ترین میادین در سراسر مسکو، میدان سرخ است که تا به حال درباره آن زیاد گفته ایم. با این که از ساخت میدان سرخ بیش از چند قرن می گذزد اما در خوش بینانه ترین حالی ممکن، کف پوش های 100 سال پیش این میدان هنوز هم به جای مانده است.

  • مجسمه مادر میهن | The Motherland Calls

یکی از معروف ترین مجسمه های نه تنها روسیه بلکه در سراسر جهان، مجسمه مادر میهن است. این مجسمه به صورتی الست که ممایف یا لقب دیگر آن، شمشیری را بین زمین و آسمان بلند نموده است. این مجسمه برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان نبرد استالینگراد ساخته شده است.

منبع: kremlintour.com ????

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2017

به "ارزشمندترین موزه در سرتاسر روسیه، صندوق الماس مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزشمندترین موزه در سرتاسر روسیه، صندوق الماس مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید