ارزش سهام عدالت کمتر از نیم متر خانه! ، با پول سهام عدالت چه می توان خرید؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، نه شاخص کل بورس رشد چشمگیری دارد که برگه های سهام عدالت قیمتی گردد و نه مردم امکان نقد کردن برگه های سهام خود را دارند. دارایی مردم در قالب سهام عدالت حدود یک سال است که قفل شده و مردم نه امکان فروش آن را دارند و نه امیدی به افزایش ارزش آن در آینده دارند.

ارزش سهام عدالت کمتر از نیم متر خانه! ، با پول سهام عدالت چه می توان خرید؟

گزارش ها نشان می دهد ارزش سهام عدالت 523 هزار تومانی حدود 12 میلیون تومان است. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی هم حدود 24 میلیون تومان است. البته تنها 60 درصد این مبلغ قابل فروش است.

اما با فرض اینکه بتوان کل سهام عدالت را نقد کرد، با پول آن چه می توان خرید؟

سهام عدالت معادل اتاق 12 متری!

حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین از مردم خواسته بود سهام عدالت خود را نفروشند چون به زودی هم قیمت خانه و ملک می گردد. اکنون قیمت سهام عدالت 532 هزار تومانی حدود 12 میلیون تومان است. میانه قیمت مسکن در تهران به متری 31 میلیون تومان رسیده است. با این حساب یک فرد با فرض فروش کل سهام عدالت خود، همین امروز می تواند با کل سهام عدالت خود حدود 30 سانتیمتر از یک واحد مسکونی در تهران را بخرد.

شرایط دارندگان سهام عدالت یک میلیونی هم بهتر نیست. چون ارزش کل سهام عدالت آنها حدود 24 میلیون تومان است و با این مبلغ می توان کمی بیش از نیم متر از یک واحد مسکونی را در تهران خرید.

ارزش کل سهام عدالت 532 هزار تومانی یک خانوار چهار نفره 48 میلیون تومان است و ارزش سهام یک میلیونی خانوار، 96 میلیون تومان است. یک خانوار چهار نفره با کل ارزش سهام عدالت خود می تواند بین 1.5 تا 3 متر از یک واحد مسکونی را در تهران بخرد.

دارندگان سهام عدالت حتی نمی توانند این دارایی خود را به مسکن رئیسی تبدیل نمایند. حتی با فرض اینکه قرار باشد در دولت رئیسی مسکن متری سه میلیون تومان به مردم تحویل داد گردد، ارزش سهام عدالت یک فرد معادل چهار متر یک واحد مسکونی مقرون به صرفه است و کل ارزش سهام عدالت خانوار چهار نفره معادل خرید یک اتاق 12 متری است.

این برگه ها در حالی قرار بود به دارایی مردم تبدیل گردد که ارزش آن حتی از مقرون به صرفهترین خودروی صفر موجود در بازار هم کمتر است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1910

به "ارزش سهام عدالت کمتر از نیم متر خانه! ، با پول سهام عدالت چه می توان خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش سهام عدالت کمتر از نیم متر خانه! ، با پول سهام عدالت چه می توان خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید