استخرهای پلکانی طبیعی در دل جنگل

به گزارش مجله زیبایی زندگی، در بین جنگل های منطقه آلتاوراپاز (Alta Verapaz) در گوآتمالا در فاصله 11 کیلومتری از جنوب روستای Qeqchi Maya در Lanquin منطقه ای زیبا وجود دارد که یکی از شگفتی های طبیعت به تعداد میرود. نام این منطقه سمون چمپی است و در زبان محلی به آن آب مقدس می گویند. این منطقه که روخانه Cahabon از آن می گذرد حدود 300 متر طول دارد و در بالای آن چندین استخر با آب روان وجود دارند که از همان روخانه تغذیه می شوند. البته هر کدام از این استخر ها هم با آبشار کوچکی به یکدیگر متصل هستند. آب این استخر ها هم به رنگ آبی فیروزه ای است.

استخرهای پلکانی طبیعی در دل جنگل

این منطقه، از طریق جنگل های سبز رنگ باشکوهی احاطه شده است و مکانی عالی برای شنا کردن و استراحت است. از آن جایی که منطقه مذکور در بین گردشگران محبویبت زیادی دارد باعث شده که با چالش هایی رو به رو باشد. نزدیک ترین روستا به این استخر های زیبا Lanquin نام دارد که فاصله آن از شهر گواتمالا حدود 4 ساعت است و راستا خطرناکی را برای رسیدن به این منطقه باید سپری کنید. حدود 30 دقیقه از این راستا باید با خودرو های 4×4 طی شود و 20 دقیقه هم پیاده روی در پیش رو خواهید داشت.

از طریق El Mirador هم می توانید منظره ای زیبا از این استخر ها را مشاهده کنید. البته باید بدین نکته هم توجه داشت که برای رسیدن به آن باید راستای طولانی و چالش برانگیز را پشت سر بگذارید. در این راستا هم می توانید صدای میمون ها را بشنوید و به تماشای آنها و سایر حیوانات بروید. در ادامه می توانید تصاویر بیشتری را از این منطقه زیبا مشاهده کنید.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1767

به "استخرهای پلکانی طبیعی در دل جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخرهای پلکانی طبیعی در دل جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید