افزایش 29 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیرعامل توزیع برق زنجان گفت: خشکسالی و غیرممکن شدن استفاده از بعضی نیروگاه های برق آبی، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق از مهم ترین دلایل افزایش شدید مصرف برق و بهم خوردن تراز فراوری و مصرف به شمار می فرایند.

افزایش 29 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ علیرضا علیزاده با اشاره به افزایش 29 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل توضیح داد: با افزایش دما و کاهش بارندگی، علاوه بر استفاده از وسایل سرمایشی در سطح کشور، کشاورزان قبل از موعد مقرر هر سال، اقدام به استفاده از آب های زیر زمینی و پمپ های آب نمودند که منجر به افزایش مصرف بی سابقه در اردیبهشت ماه سال جاری شده است.

مدیرعامل توزیع برق استان زنجان ضمن درخواست از مردم استان به رعایت الگوهای مصرف، در مورد دلایل مدیریت مصرف گفت: یکی از مهم ترین دلایل مدیریت مصرف، افزایش تقاضای انرژی است که به سبب افزایش جمعیت، افزایش رفاه عمومی و احتیاج جامعه به توسعه، هرساله رخ داده است.

وی دلایل دیگر ترویج فرهنگ مدیریت صحیح مصرف انرژی برق را محدودیت در منابع انرژی تجدید ناپذیر، محدودیت منابع اقتصادی دولت در تامین سوخت و توسعه ظرفیت های نیروگاهی جدید و در نهایت آثار زیان بار سوخت های فسیلی بر محیط زیست مطرح کرد.

علیزاده تاکید نمود: با ذهنیت ایجاد شده نسبت به انرژی برق که انرژی پاک محسوب می گردد، نمی توان از اتفاقات پشت صحنه آن که مصرف بسیار زیاد سوخت های فسیلی برای نیروگاه های حرارتی جهت فراوری برق است، چشم پوشی کرد.

وی مهمترین هدررفت انرژی برق را مناسب نبودن تکنولوژی در بخش های مصرفی،ارزان بودن انرژی برق و عدم دقت در مصرف مطرح کرد.

مدیرعامل توزیع برق زنجان میزان سرانه مصرف در بخش خانگی کشور را 3 برابر متوسط مصرف جهان گفت و اضافه کرد:با توجه به این که جمعیت کشور یک درصد جمعیت کل را شامل می گردد، متاسفانه میزان مصرف انرژی در کشور 2 درصد انرژی فراوری شده در جهان است.

علیزاده نسبت به افزایش استقبال مردم در خرید وسایل برقی به برچسب انرژی و خرید وسایل روشنایی و برقی با بهره وری بالا ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: بهره مندی از تکنولوژی های روز جهان به تنهایی کافی نیست، و ایجاد فرهنگ صحیح مصرف در جامعه مهم ترین اقدام در جهت صرفه جویی انرژی است.

وی در مورد اقدامات شرکت با هدف جلوگیری از خاموشی های بدون برنامه در فصل گرم سال گفت: وزارت نیرو به منظور کاهش مصرف انرژی برق در سطح کشور، اقدامات مدیریت مصرف را در 45 محور برنامه ریزی نموده و تمام شرکت های توزیع مکلف به اجرای این برنامه ها هستند.وی در ادامه مشارکت مردم را موثر مطرح کرد و اضافه کرد: بدون همکاری مردم ، اجرای برنامه های تعین شده با محدودیت روبرو خواهد شد.

وی توضیح داد: از جمله اقدامات دولت در راستای اجرای برنامه های وزارت نیرو می توان به ورود 2500 مگاوات نیروگاه جدید به مدار، حفظ منابع آبی، کنترل مصارف در ادارات تا 50 درصد در ساعات اداری و وکاهش تا 10 درصد در ساعات غیر اداری ، کنترل دستگاه های سرمایشی در بانک ها و سایر ادارات و مدیریت مصرف در بخش خانگی و ارسال اطلاعیه به مشترکین پرمصرف و مراجعه گروه های تجمیع کننده و ارائه روش های کاهش مصرف به مشترکین پرمصرف بخش خانگی، اشاره نمود.

علیزاده با اشاره به عقد 6700 تفاهم نامه با صنایع و کشاورزان در مورد مدیریت زودهنگام مصرف برق ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد:اگر میزان مصرف برق استان کمتر از سقف سهمیه معین شده باشد، شاهد خاموشی های بی برنامه نخواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1693

به "افزایش 29 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 29 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید