اقدامات مرمتی و ساماندهی مسجد کبود در راستای احیای این اثر ارزشمند تاریخی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، از اقدامات مرمتی و ساماندهی مسجد کبود در راستای احیای این اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی ایران اطلاع داد.

اقدامات مرمتی و ساماندهی مسجد کبود در راستای احیای این اثر ارزشمند تاریخی

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مرتضی آبدار با اشاره به اینکه مرمت مساجد تاریخی ازجمله اقداماتی است که به صورت مستمر در برنامه معاونت میراث فرهنگی استان قرار گرفته است، گفت: این اداره کل بخش عمده ای از پروژه ­های مرمتی خود را بر حفاظت و صیانت از مساجد تاریخی و بقاع متبرکه متمرکز ساخته است.

آبدار اضافه نمود: مسجد کبود یکی از مواریث ارزشمند تاریخی و فرهنگی به شمار می رود که مشرف بر یکی از شاه راه های ارتباطی تبریز با شرق و مرکز ایران قرار داشت و به وسیله دروازه ه­­ای بنام خیابان به درون باروی جدید تبریز راه می­ یافت.

به گزارش روابط عمومی میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع­ دستی آذربایجان­ شرقی، وی با بیان اینکه این اثر فاخر تاریخی همیشه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و در سال های اخیر قدم های مؤثری در راستای احیای این مجموعه تاریخی و ارزشمند ایران انجام گرفته است، ادامه داد: در امسال اقداماتی نظیر؛ مرمت بخشی از محراب، نقاشی روی سنگ های مرمر در راستای القاء حس تاریخی بودن بنا و ایجاد پیوستگی میان دیوارهای مسجد، مرمت گنبد، نصب درب­های چوبی شبستان، پوشش آجری مناره ضلع شرقی، کف­سازی محوطه و رطوبت­ زدایی بخش های مختلف مسجد، انجام شده است.

مدیرکل میراث ­فرهنگی، گردشگری و صنایع­ دستی آذربایجان شرقی در پایان گفت: در راستای مناسب­ سازی و ارائه خدمات ویژه به افراد دارای محدودیت های حرکتی، رمپ ویژه این گروه در محوطه مسجد کبود ایجادشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 515

به "اقدامات مرمتی و ساماندهی مسجد کبود در راستای احیای این اثر ارزشمند تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات مرمتی و ساماندهی مسجد کبود در راستای احیای این اثر ارزشمند تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید