سال جاری 1 یا 2 پرتاب ماهواره خواهیم داشت، دعوت ایتالیا از ایران برای بازدید از ماهواره مصباح

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: بسیار علاقمند و در کوشش هستیم تا سرانجام امسال یک یا دو پرتاب ماهواره به فضا داشته باشیم.

سال جاری 1 یا 2 پرتاب ماهواره خواهیم داشت، دعوت ایتالیا از ایران برای بازدید از ماهواره مصباح

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، محسن بهرامی در نشست خبری امروز با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های سال گذشته این سازمان اظهار کرد: بسیار علاقمند و در کوشش هستیم تا خاتمه امسال یک یا دو پرتاب ماهواره به فضا داشته باشیم.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: برنامه های هفته جهانی فضا و روز فناوری فضایی در سال گذشته دستاوردهای ارزنده ای به همراه داشت.

وی گفت: تمام کوششمان این است که بتوانیم کاربردهای فناوری فضایی را در زندگی مردم ملموس تر کنیم لذا از مؤسسات دانش بنیان و شرکت های خصوصی فعال در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

بهرامی با اشاره به خاتمه طراحی و ساخت ماهواره ناهید1 گفت: طراحی آت ست (مربوط به دانشگاه امیرکبیر) و ماهواره دوستی (مربوط به دانشگاه شریف) نیز به خاتمه رسیده و تا خاتمه امسال یکی از ماهواره های مخابراتی و سنجشی به فضا پرتاب می گردد.

معاون وزیر ارتباطات اضافه نمود: هفته آینده قرارداد پرتاب ماهواره ناهید1 با پرتابگر داخلی امضا می گردد.

بهرامی با بیان فراوری ماهواره پارس را هم به عنوان ماهواره ای سنجشی در دستور کار داریم، گفت: کلیه پرتاب ها براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد.

وی درباره پروژه ماهواره ای ناهید2 نیز گفت: قرارداد ساخت این ماهواره تا یک ماه دیگر با پژوهشگاه فضایی ایران امضا می گردد.

بهرامی همچنین درباره پروژه اعزام انسان به فضا هم گفت: شورای عالی عطف این موضوع را مطرح نموده که نسبت به آن منتقد هستیم زیرا شورای عالی فضایی باید به آن ورود می کرد و در آنجا مطرح می شد.

وی ادامه داد: با این حال پروژه از سوی ما متوقف نشده است و به زودی آن را در شورای عالی فضایی مورد پیگیری قرار می دهیم تا برنامه زمانبندی آن معین گردد.

معاون وزیر ارتباطات اشاره ای به ماهواره بلوکه شده مصباح در ایتالیا نیز داشت و ضمن اینکه همچنان آن را قابل پرتاب دانست، گفت: با این حال باید آنالیز کنیم تا ببینیم بعد از گذشت چند سال از ساخت این ماهواره، همچنان مقرون به صرفه جهت پرتاب است یا خیر.

بهرامی بیان کرد: مذاکره برای بازپس گیری این ماهواره خوب پیش می رود و ایتالیایی ها از ما دعوت نموده اند تا از آخرین شرایط آن بازدیدی داشته باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 565

به "سال جاری 1 یا 2 پرتاب ماهواره خواهیم داشت، دعوت ایتالیا از ایران برای بازدید از ماهواره مصباح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری 1 یا 2 پرتاب ماهواره خواهیم داشت، دعوت ایتالیا از ایران برای بازدید از ماهواره مصباح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید