ایموجی ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته اند؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، محققان در تازه ترین مطالعات خود از تاثیر و نقش ایموجی ها در شکل گیری ارتباطات نوین انسانی پرده برداشتند.

ایموجی ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته اند؟

محققان UBC Okanagan که در کوشش برای درک بهتر دنیای همواره در حال توسعه ایموجی ها هستند، اکنون ابزار نوی برای همگام شدن با فناوری دارند چیزی که آن ها واژگان چند بعدی ایموجی (MLE) می نامند.

ربکا گدار، دانشجوی دکترا و دکتر سوزان هولتزمن، دانشیار روان شناسی در UBC Okanagan، یافته های خود را در مقاله نوی با عنوان واژه نامه چند بعدی ایموجی ها: ابزاری نو برای ارزیابی محتوای احساسی ایموجی ها منتشر نموده اند. این تحقیق در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است.

گدار می گوید: همانطور که پلتفرم های دیجیتال تکامل می یابند، استراتژی ها نیز برای برقراری ارتباط با احساسات در حال تکامل هستند، اما شکلک ها تا حد زیادی نقش تسهیل نماینده ارتباطات عاطفی را بر عهده گرفته اند. در عین حال، تحقیقات در خصوص ایموجی ها از استفاده واقعی عقب مانده است. محققان ابزار کافی برای اندازه گیری نحوه استفاده مردم از ایموجی ها و احساساتی که با آن ها ارتباط برقرار می نمایند، ندارند.

گدار می گوید: اگرچه دور انداختن شکلک ها به عنوان عواملی که باعث حواس پرتی ساده می شوند، آسان است، اما آن ها زبان پنهانی را رد می نمایند، به ویژه در میان جوانان؛ و هر محققی که ارتباطات دیجیتالی را مطالعه می نماید، باید اطلاعات احساسی موجود در یک ایموجی را در نظر بگیرد تا یک حساب واقعی از پیغام دریافت کند.

MLE گدار می تواند به محققان یاری کند تا زبان رمزگذاری شده و احساسات پشت آن را فراتر از منفی و مثبت بودن ساده بشنمایند.

گدار سه میلیون پست توئیتر را تجزیه و تحلیل کرد و برای توسعه و اعتبار سنجی MLE، رتبه بندی احساسات ایموجی ها را از 2230 ارزیابی نماینده انسانی جمع آوری کرد.

این واژگان نو شامل 359 ایموجی رایج است که بر اساس هشت احساس (خشم، انتظار، انزجار، ترس، شادی، غم، تعجب، و اعتماد) و دو احساس گسترده تر (مثبت و منفی) رتبه بندی شده اند.

هولتزمن که بر این یافته ها نظارت داشت، می گوید: اندازه قابل توجهی از ارتباطات آنلاین اکنون شامل ایموجی ها می گردد. از بازار گرفته تا تحقیقات سلامت روان، امیدواریم این ابزار نو به همه یاری کند تا احساسات افرادی را که به صورت آنلاین ارتباط برقرار می نمایند درک نمایند.

گدار احتیاج به MLE را جدی خواند، زیرا ارتباطات انسانی به سرعت در حال تغییر و رشد است. تعداد بیشتری از مردم با نرخی بالاتر از هر زمان دیگری در تاریخ از شکلک ها استفاده می نمایند، اما اغلب در فواصل کوتاه به وسیله رسانه های اجتماعی، ایمیل یا پیغام های متنی. زمانی که افراد رو در رو صحبت می نمایند، نشانه های احساسی را می بینند که به ترجمه احساسات یاری می نماید. در توییت ها 280 کاراکتر وجود دارد.

اما مردم زیاد توئیت می نمایند و بسیاری از آن در حوزه عمومی است. این یک فرصت وسوسه انگیز برای مطالعه ارتباطات است و فرهنگ لغت گدار می تواند به ترجمه یاری کند.

گدار می گوید: ما می دانیم که معانی ایموجی ها در طول زمان تغییر می نمایند. ما بعلاوه می دانیم که نوجوانان، مثلا در پیغام های متنی خود، چقدر می توانند ظریف باشند و چگونه به سمت چیز های نو گرایش پیدا می نمایند.

بیشتر بخوانید

منبع:مدیکال اکسپرس

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2183

به "ایموجی ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایموجی ها چه تاثیری بر زبان و ارتباطات افراد داشته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید