این شهر هزار سال در اعماق جنگل پنهان شده بود

به گزارش مجله زیبایی زندگی، محققان موسسه ملی انسان شناسی و تاریخ مکزیک (INAH) بقایای یک شهر چند صدساله مایایی را در منطقه حفاظت شده زیست محیطی بالامکو (Balamkú) در شبه جزیره یوکاتان کشف کردند.

این شهر هزار سال در اعماق جنگل پنهان شده بود

به گزارش فرادید، ایوان اسپراج، باستان شناس ارشد در بیانیه ای گفته است که احتمالاً از این سکونتگاه در دوره کلاسیک مایا ها که بین 250 تا 1000 قبل از میلاد بوده به عنوان یک مرکز منطقه ای مهم استفاده می شده است. تیم کاوش، نام ویرانه های تازه کشف شده را به افتخار بسیاری از ستون های کشف شده در سایت، Ocomtún گذاشته است، به معنای ستون سنگی.

اسپراج در بیانیه ای گفته است: بزرگ ترین غافلگیری این بود که مکان سایت در یک شبه جزیره مرتفع بود که با تالاب های وسیع احاطه شده بود. هسته تاریخی آن بیش از 123 جریب را پوشش می دهد و ساختمان های بزرگ مختلفی از جمله چندین ساختار هرمی دارد که نزدیک 50 فوت ارتفاع دارند.

ویرانه های ساختمان اوکامتون با پلکان

سازندگان مایا اغلب شهرهایشان را حول اهرام متمرکز می کردند، مانند اهرامی که در اوکامتون یافت شد و سازه هایشان کاربرد مذهبی داشت. استوانه های سنگی که نام اوکامتون برگرفته از آن هاست احتمالاً بخشی از ورودی های اتاق های بالایی ساختمان های شهر را شکل می دادند.

تیم کاوش علاوه بر اهرام و ستون ها، سرامیک ها، سه میدان، مجموعه ای متشکل از ساختار های کم ارتفاع و کشیده که تقریباً در دایره های متحدالمرکز چیده شده اند و بعلاوه یک زمین بازی با توپ پیدا کردند.

مایاها، آزتک ها و بسیاری دیگر از تمدن های میان آمریکایی نوعی بازی با توپ داشتند که توپ های آن از لاستیک طبیعی ساخته شده بود. کِیتلین سی اِرلی سال 2017 در مقاله ای برای موزه هنر متروپولیتن نوشت: این بازی با توپ، منبع ورزش و تفریح در آمریکای میانه باستان بود که تداعی های نمادین مهمی نیز داشت که نمایانگر باروری کشاورزی یا نبرد بین روز و شب بودند.

تکنولوژی سنجش لیدار باعث کشف این بقایای باستانی در میان جنگل شد

محققان، اوکامتون را با حمایت پروژه INAH کشف کردند؛ این پروژه در پی آنالیز مرکز استان مکزیکی کامپچه است که تا حد زیادی ناشناخته مانده و پوشیده از جنگل است. ماه مارس، تشخیص نور و اسکن های لیدار از این منطقه منجر به شناسایی تجمعات متعددی از ساختار های ماقبل اسپانیایی شد. تصاویر هوایی، اسپراج و همکارانش را بر آن داشت تا نگاه دقیق تری به قطعه ای از زمین بیندازند که بزرگتر از لوکزامبورگ است. نزدیک به رودخانه La Rigueña، تیم کاوش سازه های مشابهی از جمله محراب های مرکزی که احتمالاً برای مراسم عمومی استفاده می شدند، پیدا کرد.

تغییرات در منظره اوکامتون بازتاب تغییرات ایدئولوژیکی و جمعیتی در دوران بحران هایی است که در نهایت، در قرن دهم، منجر به فروپاشی سازمان پیچیده اجتماعی-سیاسی و کاهش شدید رشد جمعیتی در دشت مرکزی مایا شد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2304

به "این شهر هزار سال در اعماق جنگل پنهان شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شهر هزار سال در اعماق جنگل پنهان شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید