آنالیز اپیدمی های عظیم تاریخ در

به گزارش مجله زیبایی زندگی، شانزدهمین قسمت ویژه برنامه +چرخ ساعت 14:30 امروز، یکشنبه 28 اردیبهشت، با آنالیز بزرگترین همه گیر های تاریخ روی آنتن شبکه چهار می رود.

آنالیز اپیدمی های عظیم تاریخ در

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در این قسمت از برنامه +چرخ، حافظ آهی به عنوان مجری-کارشناس +چرخ با نازیلا ناظمی، پژوهشگر و محقق تاریخ درباره اپیدمی های عظیم تاریخ تبادل نظر خواهد نمود.

طاعون ژوستینین، طاعون سیاه، آبله، وبا، آنفولانزای اسپانیایی، آنفولانزای هنگ کنگ، سندرم حاد تنفسی، آنفولانزای خوکی، ابولا و کووید-19 از عظیمترین اپیدمی های طول تاریخ هستند. اولین اشاره های منابع تاریخی به اپیدمی ها را شاید بتوان به شیوع بیماری در سال 430 قبل از میلاد مسیح و در طول جنگ های متحدان دولت شهر آتن و متحدان اسپارت در یونان نسبت داد. در آن روزگار به دلیل کمبود و نبود امکانات کافی برای مقابله با همه گیری ها، شیوع بیماری ها مانند آتش سوزی در ساختمانی بود که کسی برای خاموش کردن آن نمی توانست کاری انجام دهد و تا زمانی که ماده سوختنی در آن ساختمان وجود داشت، در آتش شعله ور می مانند. زبانه های آتش ویروس کووید-19 هم این روز ها در 212 کشور جهان شعله ور است و پس از سرانجام این همه گیری، احتمالا رکورد های زیادی را در تاریخ اپیدمی ها جابه جا خواهد نمود.

مجله تصویری +چرخ مهم ترین رویداد های علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان آنالیز و واکاوی می نماید.

+چرخ در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 از شبکه چهار پخش می گردد. مجری چرخ حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه کنندگی +چرخ را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1049

به "آنالیز اپیدمی های عظیم تاریخ در" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اپیدمی های عظیم تاریخ در"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید