بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کرمانشاه برگزار گشت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، آیین بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، کتابداران و کتابخوانان فعال کرمانشاه برگزار شد

بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کرمانشاه برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه، معصومه حسنی خوانسار مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، امروز (دوم آذر) در این مراسم با اشاره به فعالیت 108 باب کتابخانه در استان گفت: از این تعداد 90 کتابخانه نهادی بوده و 18 کتابخانه بصورت مشارکتی با سایر دستگاه ها فعال هستند.

او اضافه نمود: در این کتابخانه ها بیش از یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب برای علاقمندان موجود است.

حسنی خوانسار مجموع زیربنای کتابخانه های عمومی استان را 44 هزار مترمربع اظهار داشت و ادامه داد: سرانه فضای کتابخانه های عمومی به ازای هر 100 نفر 2.2 متر مربع است.

او اضافه نمود: هم اکنون50 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که شرایط کرونا در کاهش این آمار بی تاثیر نبوده است.

حسنی خوانسار بیان داشت: در ایام شیوع بیماری کرونا رویکرد کتابخانه های عمومی بر ارائه خدمات و ترویج کتابخوانی از طریق فضای مجازی، تحویل کتاب درب منزل و تبلیغ و توسعه خدمات مرجع مجازی معطوف بوده است.

حسنی خوانسار در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته گفت: طی این مدت سه باب کتابخانه شامل یک کتابخانه روستایی و دو کتابخانه شهری در اسلام آبادغرب و هرسین افتتاح شد.

او اضافه نمود: همچنین طی این مدت 15 کتابخانه را تعمیر و تجهیز کردیم که بیش از دو میلیارد تومان در این زمینه صرف شده است.

حسنی خوانسار به انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف اجرایی استان در راستای ترویج کتابخوانی اشاره کرد و اضافه نمود: در یک سال گذشته در مجموع بیش از 6500 فعالیت فرهنگی در سطح کتابخانه های استان برگزار شده است.

او به کسب رتبه اول انجمن کتابخانه های عمومی استان در کشور هم اشاره کرد و اضافه نمود: به همین علت در این هفته در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه ها از استاندار کرمانشاه تهران تقدیر شد.

مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم که بصورت مجازی مهمان این مراسم بود با تاکید بر همکاری تمامی نهاد ها و دستگاه ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: برای ترغیب مردم به کتابخوانی تلاش یک دستگاه کافی نیست و تمامی دستگاه ها باید پای کار بیایند.

او بر تکمیل هرچه سریعتر کتابخانه مرکزی کرمانشاه هم تاکید کرد و اضافه نمود: بسیاری استان ها در این زمینه توفیق داشته اند که از جمله آن استان کردستان در همجواری استان کرمانشاه است و این انتظار را داریم که مسئولین این استان هم کمر همت بسته و کتابخانه مرکزی کرمانشاه را راه بیندازند.

گفتنی است: در سرانجام این مراسم از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد که کرم محمدی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دالاهو، حشمت رضایی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گیلانغرب و یدالله شکری فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی به عنوان فرمانداران فعال در این عرصه معرفی و تجلیل شدند.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1955

به "بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کرمانشاه برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کرمانشاه برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید