تاملی در پرونده قتل خانوادگی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، عذرا فراهانی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: هرچه زمان بیشتری از کشف جنایت هولناک در محله اکباتان و در خانواده خرمدین می گذرد جزییات ترسناک تری افشا می گردد. تا دیروز پدر بابک خرمدین علت قتل پسرش را علاوه بر ارتباط نامشروع بابک با چند دختر، تجاوز بابک به خواهرش اعلام نموده بود.

تاملی در پرونده قتل خانوادگی

او از اینکه پسرش را به قتل رسانده و جنازه اش را مثله نموده، اظهار خوشحالی و آرامش می کرد. او حتی در صحنه های بازسازی جرم با این بهانه که بابک به دختر های زیادی از جمله دختر خودش یا همان خواهر بابک که از قضا چند سال پیش مفقود شده، تجاوز نموده است، از وقوع قتل ابراز خوشحالی نموده بود.

صبح همه ایرانیان امروز با خبر تلخ تری در این پرونده شروع شد. پدر و مادر بابک، قتل آرزو، دخترشان و دامادشان را که هر کدام در سال های متفاوتی مفقود شده بودند، گردن گرفتند و به توضیح جزییات آن پرداختند تا در این ایام کرونایی بهت و وحشت را در جامعه فریاد بزنند. چند ساعت بعد دوستان آرزو دست به کار شدند و سکوت چند ساله شان را شکستند و گفتند آرزو در دوران نوجوانی از سوی پدرش مورد تجاوز واقع شده و مادر او هم از این تجاوز آگاه بوده است. اما نکات قابل توجهی در این پرونده وجود دارد که شاید هر بخشی از آن باید سال ها توسط کارشناسان علمی و اجتماعی مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

1- فرزندکشی که البته در کشور ما بی سابقه نبوده ولی در این پرونده تکرار فرزندکشی از سوی پدر آن هم با آرامش و اطمینان خاطری که همه ما در فیلم حمل جنازه در آسانسور شاهد بودیم.

2- تکرار فرزندکشی با فاصله چند سال

3- مفقود شدن دو نفر (آرزو و همسرش) تحت عنوان زوج در چند سال متوالی و عدم پیگیری اقوام و آشنایان و حتی عدم مداخله دوستان نزدیک.

آیا مفقود شدن این زوج آن قدر بی اهمیت بود که هیچ کدام از اقوام، آشنایان، دوستان یا حتی خانواده شوهر آرزو متوجه یا مشکوک نشدند. یا اگر مشکوک شدند چرا پیگیری نکردند تا ردی از آن ها پیدا نمایند؟

4- چطور ممکن است یک زوج سالخورده مرتکب چند فقره قتل شده باشند و بتوانند سال ها در آرامش در کنار هم زندگی نمایند و اصولا هیچ وقت در شرایط لو دادن یکدیگر قرار نگیرند.

5- نکته آخر اینکه چگونه است که زن و مردی دختر و داماد (خواهرزاده) خود را به قتل رسانده اند و سال ها بدون دغدغه در جامعه و در کنار من و شما حضور داشتند.

امید است طی مراحل رسیدگی در این پرونده عجیب و غریب پر از ابهام، در کنار مسوولان جنایی و قضایی، روانشناسان و جامعه شناسان و آسیب شناسان اجتماعی حضور داشته باشند تا علل وقوع این حوادث را بتوانند خیلی دقیق و موشکافانه مورد آنالیز قرار دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1694

به "تاملی در پرونده قتل خانوادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاملی در پرونده قتل خانوادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید