تاکید استاندار مرکزی بر ضرورت مناسب سازی شهرها برای سالمندان

به گزارش مجله زیبایی زندگی، استاندار مرکزی خواستار مناسب سازی فضای شهری توسط شهرداری ها برای سالمندان شد.

تاکید استاندار مرکزی بر ضرورت مناسب سازی شهرها برای سالمندان

به گزارش خبرنگاران، سیدعلی آقازاده در همایش روز سالمند که در اراک برگزار شد، با اشاره به شعار سال جاری روز جهانی سالمند، فرصت های برابر برای تمام سنین، بر لزوم ایجاد فرصت برابر میان سالمندان و جوانان تاکید کرد و گفت: ایجاد فرصت برابر میان این دو قشر ضمن مهیا کردن فرصت مطرح شدن، مانع تضییع حقوق سالمندان و جوانان می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید فرصت های لازم را در اختیار سالمندان قرار دهند و از تجربیات آنها بهره بگیرند، از شهرداری ها خواست تا ایجاد فضاهای شهری مناسب ویژه سالمند را مدنظر قرار دهند و اضافه کرد: لازم است که اماکن مختلف شهرها دارای فضاهای رفت وآمد بدون پله برای سالمندان باشد.

به گزارش خبرنگاران، در این همایش مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: 9 درصد جمعیت کشور شامل سالمندان بالای 60 سال است که این میانگین در استان مرکزی به 11 درصد می رسد و با این آمار می توان گفت استان مرکزی جزو استان های مسن کشور محسوب می شود.

قنبر موسی نژاد شمار سالمندان استان مرکزی را 155 هزار نفر بیان نمود و گفت: از این تعداد سالمند در استان بیش از 44 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به طرح های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ویژه سالمندان، اعزام 30 نفر به مشهد مقدس، اجرای طرح های پالایش سلامت، بازدید از 250 خانواده دارای سالمند، ارائه بیش از 300 میلیون تومان خدمات ویژه سالمندان از سوی خیرین، اهدای 34 میلیارد تومان کمک معیشت به سالمندان، هزینه کرد 600 میلیون تومان جهت بازسازی منازل سالمندان، ایجاد 85 مورد شغل برای سالمندان با اعطای دو میلیارد تومان تسهیلات کم بهره، اعطای کمک هزینه 250 میلون تومانی تحصیل فرزندان سالمندان و کمک های موردی به مبلغ 750 میلیون تومان را از جمله این طرح های حمایتی برشمرد.

موسی نژاد اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 38 میلیارد تومان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به سالمندان کمک شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 417

به "تاکید استاندار مرکزی بر ضرورت مناسب سازی شهرها برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار مرکزی بر ضرورت مناسب سازی شهرها برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید