تایید صلاحیت 55 کاندیدا بعد از برگزاری 100 جلسه

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران/قزوین رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین گفت: در مرحله اول صلاحیت 137 نفر احراز نشد، بیش از 100 جلسه با افرادی که صلاحیتشان احراز نشد برگزار و با آن ها گفت وگو کردیم که طی آن در مرحله دوم صلاحیت 55 نفر احراز شد.

تایید صلاحیت 55 کاندیدا بعد از برگزاری 100 جلسه

محمدتقی صفری رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین در همایش توجیهی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در قزوین که عصر امروز 16 بهمن در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار گردید، توضیح داد: رویکرد نظارتی مبتنی بر اصول است که مهمترین اصل بی طرفی است، هر کسی خارج از میدان رقابت وظایفی دارد که باید به آن پایبند باشد، اگر بیطرفی آسیب ببیند شرافت انسانی ما نیز آسیب می بیند.

وی اضافه نمود: بیطرفی برای ما یک احتیاج و ضرورت است در واقع بیطرفی نشئت گرفته از اقتدار است، اصل بعدی اصل استقلال بوده و شورای نگهبان نهادی مستقل است، استقلال در خصوص افراد یعنی شبکه نظارت استصوابی ما تحت تاثیر جریانات و افراد قرار نگیرد.

صفری اظهار کرد: اصل بعدی قانونمندی است در واقع ما نظارت می کنیم تا قانون اجرا گردد، اگر رای و نظر شخصی ما مخالف قانون باشد ما سمت قانون هستیم حتی اگر دوستان و عزیزان ما یک سمت و قانون سمت دیگری باشد ما قانون را انتخاب می کنیم اگرچه نسبت به قانون فعلی انتخابات انتقاداتی داریم ولی به شدت به آن پایبند هستیم.

وی یادآور شد: اصل بعدی اصل جامعیت است که شامل کلیه آحاد ملت می گردد، اصل بعدی اصل حرفه ای بودن است و کوشش می کنیم شبکه حرفه ای و فنی باشد نظارت امری حاشیه ای و عمومی نیست بلکه نظارت امری تخصصی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین اعلام نمود: اصل بعدی که به آن پایبند هستیم مقدس بودن رای است، رای مردم دارای اعتبار و مقدس است بنابراین تمام کوشش ما صیانت از آن است.

وی با اشاره به فرایند رد صلاحیت های انجام شده، اعلام کرد: در مرحله اول صلاحیت 74 نفر احراز شد و صلاحیت 137 نفر احراز نشد، بیش از 100 جلسه با افرادی که صلاحیتشان احراز نشد برگزار و با آن ها گفت وگو کردیم، شهبات و ابهاماتی وجود داشت که به تک تک افراد اعلام کردیم که علت اصلی عدم احراز صلاحیتشان چه بوده است.

صفری عنوان نمود: بعد از برگزاری 110 جلسه خواستیم که برای مرحله دوم اعتراض بدهند و افراد می دانستند از چه چیزی باید دفاع نمایند بنابراین در مرحله دوم نیز صلاحیت 55 نفر احراز شد، فرایند آنالیز صلاحیت هنوز تمام نشده و مرحله سوم ادامه دارد تا از ایجاد هر گونه خطایی جلوگیری کنیم.

ساختارشکنی دلیل اصلی عدم احراز صلاحیت ها بود

وی اعلام کرد: در تایید یا عدم احراز افراد به هیچ وجه سلیقه سیاسی موضوعیت نداشت، انحراف اقتصادی راحت ترین مسئله در رد صلاحیت ها بود اما سخت ترین بخش عدم احراز صلاحیت ها مربوط به افرادی بودند که در زمان و مکانی خاص احترامی برای ساختار نظام قائل نبودند و ساختارشکنی رخ داده بود، ساختارشکنی دلیل اصلی عدم احراز صلاحیت ها بود و سلیقه سیاسی وجود نداشت، توصیه می کنم که کنشگران سیاسی حرفه ای تر فعالیت داشته باشند و چهارچوب ها و ساختارهای نظام را رعایت نمایند تا جامعه از ظرفیت آن ها در عرصه سیاسی محروم نگردد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین اظهار کرد: شما داوطلبانی که صلاحیتتان احراز شده است یک سری التزام ها را امضا و اعلام وفاداری کردید، عرصه انتخابات و تبلیغات جدی ترین عرضه برای راستی آزمایی مواردی که بیان شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 775

به "تایید صلاحیت 55 کاندیدا بعد از برگزاری 100 جلسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید صلاحیت 55 کاندیدا بعد از برگزاری 100 جلسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید