تبانی دلالان برای تضییع حقوق باغداران خلیل آبادی

به گزارش مجله زیبایی زندگی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: به دلیل عدم صادرات کشمش منطقه در یک ماه اخیر بعضی دلالان و واسطه ها تبانی کردند و حقوق کشاورزان و باغداران را تضییع می نمایند.

تبانی دلالان برای تضییع حقوق باغداران خلیل آبادی

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمود شبان در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: به رغم افزایش قیمت دلار و درهم که متناسب با قیمت کشمش است باید قیمت این محصول هم افزایش یابد ولی متاسفانه با توجه به مشکلاتی که برای صادرات کشمش به وجود آمده تقاضا برای کشمش کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طی هماهنگی های به عمل آمده کوشش می شود همان گونه که سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی زعفران وارد شد برای جلوگیری از کاهش قیمت کشمش نیز وارد شود.

رئیس جهاد کشاورزی خلیل آباد اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که طی یک ماه اخیر برای صادرات محصول کشمش به وجود آمده یک سری دلالان و واسطه ها تبانی کردند و حقوق کشاورزان و باغداران را تضییع نمایند. با توجه به حجم کشمشی که در شهرستان داریم قبل از انتها سال خرید توافقی کشمش را خواهیم داشت تا از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کنیم.

شبان با امتناع از بیان میزان مانده کشمش در انبارها اضافه نمود: اگرچه از ابتدای سال جاری میزان صادرات کشمش به نسبت مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته ولی مسئله ای که در شهرستان داریم این است که محصول به صورت مستقیم صادر نمی شود و با واسطه است.

وی عنوان نمود: چون بیشتر کشمش های طلایی شهرستان صادراتی هستند، پیش بینی می شود تا کنون از 10 تا 12 هزار تن کشمش طلایی که در شهرستان فراوری داریم 10 هزار تن آن صادر شده باشد.

رئیس جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: به رغم اینکه سال های قبل مردم شهرستان برای فروش زعفران باید به کاشمر می رفتند اما سال جاری برای اولین بار مرکز خرید توافقی زعفران در شهرستان راه اندازی شد. اگرچه آخرین مهلت خرید زعفران تا 30 آذرماه بود اما با توجه به اینکه خلیل آباد آخرین شهرستان در استان بود که آغاز به خرید توافقی زعفران کرد و از سویی چون برداشت این محصول در منطقه دیرتر انجام می شود هر چه برای تمدید طرح خرید محصول به صورت توافقی کوشش کردیم، با آن موافقت نشد.

شبان بیان کرد: چون بعد از اجرای طرح خرید توافقی زعفران همچنان برداشت محصول ادامه داشت به همین علت میزان خرید کم بود، در مجموع 112 محموله زعفران به میزان 380 کیلو تائید و خریداری شد.

وی ادامه داد: اگرچه زعفران خریداری شده حدود 3 میلیارد تومان بوده اما بیشتر زعفران کاران هنوز پولی دریافت نکردند که کوشش می شود تا انتها سال پرداخت شود.

شبان با اشاره به خسارت های وارد شده به کشاورزان بر اثر سیلاب سال جاری اظهار کرد: برآورد خسارت امکان پذیر نیست اما اعتباری که دولت پیش بینی نموده بود اگر به 100 درصد باغ خسارت وارد شود 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 5 میلیون تومان به صورت تسهیلات پرداخت شود.

وی گفت: با توجه به اینکه یک هکتار باغ پسته 300 میلیون تومان قیمت دارد مبالغ پرداختی از سوی دولت موجب اعتراض باغداران شده و آن چنان جبران خسارتی انجام نشد.

رئیس جهاد کشاورزی خلیل آباد اظهار کرد: اگرچه بر اساس برآورد اولیه خسارت وارد شده 50 میلیارد تومان بود اما مبلغ پرداختی خسارت به کشاورزان بین دو تا سه میلیارد تومان بیشتر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 773

به "تبانی دلالان برای تضییع حقوق باغداران خلیل آبادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبانی دلالان برای تضییع حقوق باغداران خلیل آبادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید