تعمیر موتور هواپیما های مسافری در داخل کشور محقق شد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، صنعت هوانوردی ایران یکی از صنایعی است که تحت فشار تحریم قرار گرفته است و تأمین احتیاج های این صنعت به وسیله واردات، به سختی و با هزینه های بسیار بالا امکان پذیر است.

تعمیر موتور هواپیما های مسافری در داخل کشور محقق شد

با تور مالزی ژانویه 2021 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت هوانوردی ایران یکی از صنایعی است که تحت فشار تحریم واقع شده است و تأمین احتیاج های این صنعت به وسیله واردات، به سختی و با هزینه های بسیار بالا امکان پذیر است.

در بعضی از موارد واردات تکنولوژی و یا قطعات صنعت هوانوردی به داخل کشور غیرممکن است. به همین دلیل، تعمیر و یا تأمین داخلی قطعات مورد احتیاج صنعت هوایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از توان و تجربه نیرو های بومی توانست به دانش ساخت و تعمیر تعدادی از قطعات موتور هواپیما، مطابق با استاندارد های سازمان هواپیمایی کشوری دست یابد.

به گفته محمد حسن دیباجی مدیرعامل شرکت دانش بنیان دیبا انرژی پگاه ناوگان هواپیمایی ایران نسبتا قدیمی ا ست و برای سرپا ماندن احتیاجمند کار علمی گسترده است.

وی درباره فعالیت شرکت هایی داخلی که خدمات تعمیری موتور هواپیما ارائه می دهند گفت: در کشور هیچ شرکت خصوصی مجوز ساخت قطعات هواپیما را ندارد.

دیباجی ادامه داد: همکاری با شرکت هواپیمایی آسمان از تعمیر موتور هواپیمای فوکر 100 شروع و به مرور زمان به موتور هواپیمای ایرباس 320 و بوئینگ 737 توسعه پیدا نموده است.

این فعال فناور اضافه نمود: فوکر 100 یک هواپیمای پرکاربرد در داخل کشور است و موتور این هواپیما ها ساخت شرکت رولزرویس است، این شرکت از هرگونه خدمات به این هواپیما ها خودداری کرد. در نتیجه با استفاده از توان و دانش داخلی فعالیت خود را بر روی این موتور شروع کردیم.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، این شرکت از دانش تعمیر و ساخت 2 قطعه در موتور هواپیمای فوکر 100 به تعمیر 8 قطعه در 5 هواپیما رسیده است.

وی درباره میزان اشتغالزایی که در این حوزه شده است گفت: این شرکت برای 35 نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت اشتغالزایی نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 660

به "تعمیر موتور هواپیما های مسافری در داخل کشور محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر موتور هواپیما های مسافری در داخل کشور محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید