تور ارزان دبی: تمرین سوم گرندپری ابوظبی؛ همیلتون دو، ورستپن یک

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تمرین سوم گرندپری ابوظبی با ایستادن لوئیس همیلتون در رده اول زمان ها به اتمام رسید. اما این راننده بریتانیایی تیم مرسدس بنز AMG، هنوز هم با بالانس کای خودرو خود مشکل دارد.

تور ارزان دبی: تمرین سوم گرندپری ابوظبی؛ همیلتون دو، ورستپن یک

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - پیش از اینکه به فرایند این تمرین بپردازیم، باید گفت زمان هایی که در تمرین سوم گرندپری ابوظبی ثبت شدند، معنا و مفهوم چندانی ندارند. چرا که دمای هوا تقریباً شرایط تمرین اول را داشت. از همین رو، قطعاً در مشخص خط گرندپری ابوظبی زمان های متفاوتی را خواهیم دید.

در این تمرین شاهد صحنه های عجیب و غریبی نبودیم. هیچ کدام از رانندگان هم دچار صانحه نشدند. اما به علت گرمای هوا، بسیاری از رانندگان در ترمزگیری ها به مشکل برخوردند و شاهد بلوکه شدن تایرهای بسیاری از خودروها بودیم.

لوئیس همیلتون بارها از جهت اصلی پیست در تمرین سوم گرندپری ابوظبی خارج شد.

هر دو راننده مرسدس بارها از جهت اصلی پیست خارج شدند. هم لوئیس و هم والتری هر دو با گرم شدن بیش از مقدار دمای تایرهای عقب خود در این تمرین مشکل داشتند.

با این وجود شاهد بودیم که همیلتون و بوتاس، در بیشتر زمان های تمرین سوم گرندپری ابوظبی در رده های بالای جدول زمان ها حضور داشتند. اگر این تمرین را به دو بخش تقسیم کنیم؛ باید گفت که مرسدس ها در بخش اول تایرهای سافت را ترجیح دادند و ردبول ها تایرهای مدیوم را انتخاب کردند.

همیلتون سریعترین دور را ثبت کرد

لوئیس همیلتون در اولین کوشش برای ثبت زمان پیروز شد 1:24.241 را به ما در جدول زمان ها نشان دهد. تقریباً پنج دقیقه پس از ثبت این زمان، لوئیس سرعت بیشتری گرفت و تایم بهتر 1:24.055 را ثبت کرد.

پس از دورهای سریع همیلتون؛ بوتاس در 1:24.025 ثانیه یک دور یاس مارینا را طی کرد. اما لوئیس همیلتون عقب نکشید و باری دیگر زمانی سریعتر به ثبت رساند؛ 1:23.274 ثانیه! زمانی که لوئیس در حال ثبت این زمان بود؛ در سکتور اول و دوم پیست سریعترین راننده تمرین سوم گرندپری ابوظبی بود. اما در سکتور سوم اشتباه کوتاهی داشت. اما با این وجود پیروز شد سریعترین راننده پیست باشد.

مکس با ردبول مشکل دارد

ردبول برای این رقابت موتور خودرو مکس ورستپن را عوض نموده است. این موتور البته نو نیست و ردبول قبلاً از آن در نخستین گرندپری فصل استفاده نموده بود. اما این موتور به علت اینکه فقط یک مسابقه عمر دارد، برای مکس پیشرانه ای تازه نفس بشمار می رود.

ورستپن در مرحله اول این تمرین با تایرهای مدیوم در جهت مسابقه دیده شد. اما ردبول تصمیم گرفت بال عقب اتومبیل او را برای ادامه تمرین سوم گرندپری ابوظبی عوض کند. کریستیان هورنر مدیر تیم ردبول علت این تصمیم را مشکل استقامتی عنوان نمود.

مکانیک های ردبول در حال تعویض بال عقب خودرو مکس ورستپن در تمرین سوم گرندپری ابوظبی

البته زمانی که مکانیک های ردبول در حال تعویض بال عقب خودرو مکس بودند؛ دیده شد که تنظیمات سیستم تعلیق هم مورد بازبینی نهاده شده است.

با وجود اینکه بال عقب خودرو مکس از سوی ردبول عوض شد، او در برگشت به پیست 0.214 ثانیه از لوئیس کندتر بود. مکس بطور کلی نتوانست در بخش دوم این تمرین، تعادل درستی با خودرو خود داشته باشد. مکس بارها سُرخوردن عقب خودرو خود را شاهد بود و می دانیم که او راننده ای نیست که از Oversteer شدن را دوست داشته باشد.

از همین رو؛ لوئیس همیلتون تمرین سوم گرندپری ابوظبی را به عنوان سریعترین راننده به خاتمه رساند. بوتاس که در دقایق خاتمهی این تمرین توانسته بود زمان خود را بهبود ببخشد، در رده دوم نهاده شد. والتری در انتهای این تمرین؛ 0.751 ثانیه از هم تیمی خود کندتر بود.

پرز به مرسدس ها نرسید

سرجیو پرز راننده تیم ردبول در این تمرین نتوانست پا به پای مرسدس ها حرکت کند. او گرچه در آخرین دقایق تمرین سوم گرندپری ابوظبی توانست زمانی بهتر ثبت کند؛ اما به علت اینکه در ترافیک گیر کرد، نتوانست سریعترین باشد. پرز پس از بوتاس و با اختلاف 0.022 ثانیه در رده چهارم ایستاد.

مکلارن به پیست نو عادت کرد، اما ریکاردو هنوز نه

رانندگان مکلارن در تمرین سوم گرندپری ابوظبی، اوضاع بهتری نسبت به دو تمرین قبل داشتند. لندو نوریس راننده این تیم با 0.832 ثانیه اختلاف نسبت به لوئیس همیلتون، در رده پنجم نهاده شد. شرایط اما برای دنیل ریکاردو اصلاً مساعد نبود. این راننده استرالیایی مکلارن، 1.459 ثانیه عقب تر در رده نهم ایستاد. با این وجود می توان گفت که اتومبیل های مکلارن جزء ده خودرو سریع این تمرین بودند.

یوکی سونودا راننده آلفاتائوری، فرایند سریع خود در دو تمرین گذشته را در این تمرین هم به نمایش گذاشت. سونودا با 0.949 ثانیه اختلاف در حالی در رده ششم نهاده شد که هم تیمی او پیر گسلی، هفتم شد. البته اختلاف زمانی این دو راننده تنها 0.028 ثانیه بود!

فراری ها بیش از یک ثانیه کند بودند

گویا قرار نیست به هیچ وجه فراری را در این پیست سریع ببینیم. لکلرک و ساینز هر دو فاصله بسیاری با رانندگان سریع این تمرین داشتند. چارلز 1.484 ثانیه از همیلتون کند تر بود و به رده دهم رسید. کارلوس ساینز اما نشان داد که می توان با فراری تا رده هشتم را فتح کرد. اختلاف زمانی او و لوئیس همیلتون هم 1.321 ثانیه بود.

رانندگان استون مارتین نتوانستند در میان ده راننده اول این تمرین باشند. لانس استرول که یکصدمین حضورش در فرمول یک را جشن می گیرد؛ یازدهم شد. سباستین وتل هم به رده ای بالاتر از شانزدهمی نرسید.

رانندگان آلپین رده های پایین جدول زمان ها را بین خود تقسیم کردند. استبان اوکون در رده دوازدهم دیده شد و فرناندو آلونسو به رتبه ای بالاتر از پانزدهمی نرسید.

آخرین تمرین رایکونن در فرمول یک

تمرین سوم گرندپری ابوظبی در حقیقت آخرین تمرین این راننده فنلاندی در مسابقات فرمول یک بشمار می رفت. کیمی پس از یک ساعت تمرین در شرایط آب و هوایی گرم ابوظبی؛ به رده سیزدهم بسنده کرد. 0.011 ثانیه عقب تر او هم آنتونیو جیوناتزی در رده دوازدهم حضور داشت.

جورج راسل، نیکولاس لطیفی، میک شوماخر و نیکیتا مزپین هم چهار رده انتهایی جدول زمانی را به ترتیب از آن خود کردند. در طول این تمرین، سباستین فتل راننده ای بود که طولانی تر از سایرین در جهت پیست دیده شد. این راننده آلمانی که چهار بار عنوان قهرمانی فرمول یک را بدست آورده؛ 25 دور در یاس مارینا حضور داشت.

لکلرک، ساینز، ریکاردو، آلونسو و اوکون سریعترین دور های خود را با تایر مدیوم زدند. این در حالی بود که بقیه رانندگان همگی از تایرهای سافت در این تمرین استفاده کردند.

دور مشخص خط گرندپری ابوطبی ساعت 16:30 شروع خواهد شد.

نتیجه تمرین سوم گرندپری ابوظبی

منبع: بیت ران
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1966

به "تور ارزان دبی: تمرین سوم گرندپری ابوظبی؛ همیلتون دو، ورستپن یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: تمرین سوم گرندپری ابوظبی؛ همیلتون دو، ورستپن یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید