تیم ملی والیبال شانس حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک توکیو را دارد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، سی و دومین دوره بازی های المپیک، سال آینده به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار می گردد. فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) گروه بندی مسابقات والیبال بازی های المپیک 2020 توکیو را بر اساس رده بندی جهانی آنها اعلام نمود. بر این اساس تیم های ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا، ایران و ونزوئلا در گروه نخست رقابت های مردان قرار دارند. تیم های برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس نیز در گروه دوم مسابقات والیبال مردان المپیک به مصاف یکدیگر می فرایند.

تیم ملی والیبال شانس حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک توکیو را دارد

محمود افشار دوست در مصاحبه با خبرنگاران درباره گروه بندی تیم ملی والیبال ایران در دور گروهی المپیک 2020 گفت: گروه ایران بهترین گروه ممکن است و تیم ملی توان شکستِ کانادا، ژاپن و ونزوئلا را دارد. تیم ایتالیا نیز نایب قهرمان دوره گذشته است و لهستان نیز قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و جزو تیم های خوب جهان هستند. ایران شانس خوبی دارد حداقل تیم سوم گروه گردد و با رقابت با یکی از تیم های گروه دوم (برزیل، آمریکا، فرانسه و روسیه) در جمع چهار تیم برتر قرار گیرد.

* شانس حضور در جمع چهار تیم برتر المپیک را داریم

دبیر اسبق فدراسیون والیبال تاکید نمود: تیم ملی موقعیت خوبی دارد و می تواند نسبت به دوره گذشته المپیک ریو تعداد بردهای بیش تری کسب کند. اگر شرایط آماده سازی تیم ملی مناسب باشد شانس حضور در جمع چهار تیم برتر المپیک را داریم. کار سختی در پیش داریم چرا که رقبا از بهترین تیم های جهان هستند اما می توانیم امیدوار باشیم تیم ملی بازی های خوبی به نمایش بگذارد.

کارشناس والیبال درباره برنامه های فدراسیون اضافه نمود: برنامه ریزی تیم ملی باید تعیین باشد. فدراسیون باید از سرمربی تیم ملی برنامه ها را درخواست کند. پیک کار باید برای المپیک باشد نه لیگ ملت ها؛ تیم ملی باید به گونه ای آماده گردد که اوج آمادگی برای المپیک باشد و لیگ ملت ها دوباره در اولویت قرار نگیرد.

* لیگ ایران فرسایشی است

وی ادامه داد: رقابت های لیگ ایران نیز فرسایشی است و باید بازیکنان پس از اتمام لیگ به درمان آسیب های جزئی خود بپردازند و ریکاوری داشته باشند. باید طوری برنامه ریزی گردد که نهایت اوج و آمادگی ملی پوشان برای المپیک باشد. دنبال کسب نتیجه در لیگ ملت ها نباشیم تا در المپیک توکیو نسبت به المپیک ریو نتیجه بهتری کسب کنیم.

افشار دوست اظهار کرد: برنامه تیم ملی برای حضور در تورنمنت ها و مسابقات در سال آینده باید تعیین باشد. می توان طوری برنامه ریزی کرد که تیم ملی برای حضور در المپیک به خوبی نفع ببرد.

* تشکیلات لیگ باید مستقل باشد

دبیر اسبق فدراسیون درباره به حاشیه رفتن مسابقات لیگ برتر نیز گفت: باید نگاه جدی تری به لیگ داشته باشیم. سازمان لیگ چندین سال است که کوشش و زحمت می کشد تا لیگ در آرامش باشد اما در زمان حضور خودم نیز در فدراسیون اعتقاد داشتم باید قوانین سخت گیرانه تری در بحث برگزاری لیگ و مسائل انضباطی داشته باشیم. حتی چندین تماس با کارشناسان داشتم که بنا به دلایلی نیمه تمام باقی ماند. باید نگاه جدی تری داشته باشیم و قوانین جدی تری بر لیگ حاکم کنیم. تشکیلات لیگ باید جدا از فدراسیون باشد. در لهستان سرمربی تیم ملی در کوشش است مسابقات لیگ با برنامه تیم ملی باشد اما رئیس سازمان لیگ لهستان گفت منافع تیم ملی مهم است اما منافع باشگاه ها هم مهم است. بنابراین باید سازمان لیگ ایران نیز جدا و مستقل فعالیت کند.

* باید از والیبال بهره برداری کرد

افشار دوست در انتها گفت: شرایط والیبال ایران نسبت به 20 سال گذشته متفاوت شده است و در حال حاضر باید از والیبال بهره برداری کرد تا هم به سود باشگاه ها و هم به سود تیم ملی باشد. باید قوانین جدی تری در لیگ وضع کرد تا در نهایت لیگ پویا تری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 765

به "تیم ملی والیبال شانس حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک توکیو را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال شانس حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک توکیو را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید