جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر در تهران

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران (پانا) - شهردار تهران در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال تازه حاضر شد و با اشاره به تشکیل قرارگاه اجتماعی در سال گذشته گفت 82 درصد مصوبات قرارگاه اجتماعی اجرایی شد و 41 مصوبه از 241 مصوبه اجرایی نشد. 7 هزار معتاد متجاهر در تهران جمع و به کمپ های ماده 16 منتقل شدند.

جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر در تهران

علیرضا زاکانی در ابتدای صحبت های خود گفت: شورای ششم و منتخبین این شورا در شهرداری طی سال گذشته کوشش کردند آنچه که معطوف به اهداف عالی و پیشبرد امور در شهر بزرگ تهران است را وجهه همت خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه کوشش شد تا با مدیریت جهادی و کوشش مضاعف مسیری را دنبال کنیم، گفت: آنچه در جمع سه ضلعی شهر و شهروندان و مدیریت شهری است بیشترین نفع را برای شهروندان شهر تهران فراهم کنند. امکانی فراهم شد تا بتوانیم برای شهروندان عزیز با نگاه جامع رفاه و آسایش و امنیت و ایمنی و سلامت و نشاط و معیشت و اقتصاد و گشایش های مختلف به ارمغان آوریم.

زاکانی افزود: در نیمه سال گذشته که مسئولیت را به عهده گرفتیم سعی کردیم گفتمان حاکم را گفتمان خدمت و پیشرفت بگذاریم و از طریق مدیریت مشارکتی به مردم و بر محور نخبگان کار را دنبال کنیم. آنچه که حاصل شد در نوع خود در سال های اخیر کم سابقه بود.

شهردار تهران در ادامه به عملکرد مدیریت مالی اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در سال های گذشته نمود زیادی پیدا کرد عملکرد مالی شهرداری تهران بود. با اصلاحیه 37 هزار و 700 میلیارد بودجه برای شهرداری مقرر کردیم که از این میزان 34 هزار و 820 میلیارد تومان به صورت قطعی محقق شده و 350 میلیارد تومان نیز به صورت غیر نقد در دست تحقق است و در مجموع 93 درصد بودجه محقق شده است. این مسأله در سال های اخیر بی سابقه است. در سال 99 بیش از 70 درصد بودجه محقق شده بود.

زاکانی گفت: گرچه به موانعی هم برخورد کردیم. برای مثال برای عرضه املاک در بورس موانعی داشتیم که انشالله در این روزها برطرف می شود. ما 3/2 برابر نسبت به سال 99 در بخش غیرنقد تحقق بودجه داشتیم. این نشان دهنده ظرفیت شهر است که اگر درست کار کنیم می توانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به تحولات مدیریتی در شهرداری گفت: تحول مدیریت نیز صورت گرفت که از طریق کانون های ارزیابی تحول گسترده ای را داشتیم و امروز این مدیریت مستقر است. منابع مالی تامین شده در 6 ماه اول 13 هزار میلیارد و در 6 ماه دوم 22 هزار میلیارد بود که به دلیل تغییر مدیریت رخ داده روی داده است.

زاکانی در ادامه به اقدامات اجرا شده در حوزه خدمات اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات کار را با واکسیناسیون گسترده شروع کردیم. قبل از مدیران نو 70 نقطه برای واکسیناسیون واگذار شد اما در دوره مدیریت نو 72 نقطه دیگر نیز با مدیریت شهرداری فعال شد. هدف گذاری جدی این بود کسانی که نمی توانند در اولویت اول واکسینه شوند را به سراغشان برویم. لذا ما سراغ دیگران رفتیم و اگر از طریق 137 کسی تماس می گرفت واکسیناسیون را برای او انجام می دادیم.

وی ادامه داد: همچنین مساله نگهداشت شهر و موضوعات مختلفی که از طریق 137 اعلام می شد را دنبال کردیم و گستره بزرگی از خدمات را به مردم اضافه کردیم.

زاکانی با اشاره به اقدامات مشارکتی شهرداری گفت: شروع فعالیت های مشارکتی بخش سوم اقدامات بود و شروع را با مشارکت دستگاه های مختلف داشتیم و اولین تجربه خود را در قرارگاه اجتماعی داشتیم.

وی از سازمان ها و دستگاه های مختلفی که در این قرارگاه مشارکت داشتند تشکر کرد.

زاکانی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجتماعی گفت: 82 درصد مصوبات قرارگاه اجتماعی اجرایی شد و 41 مصوبه از 241 مصوبه اجرایی نشد. 7 هزار معتاد متجاهر در تهران جمع و به کمپ های ماده 16 منتقل شدند.

وی ادامه داد: برای اولین بار کمپ برای افراد کبر سن و صفر سن و خانم ها و معتادان زخم باز تاسیس شد. اکنون برای این 7 هزار نفری که مستقر شدند 8 اقدام صورت می گیرد. ابتدا به صورت بیومتریک تثبیت هویت انجام سپس سم زدایی، بازسازی شخصیتی، روبرو با خانواده ها، مهارت اموزی،اجتماعی شدن در محل و اشتغال صورت می گیرد.

شهردار تهران به پلمپ 291 مجموعه ای که از معتادان خرید و فروش می کردند اشاره کرد و گفت: بالغ بر 41 نقطه پلاک قرمز پلمپ شد. در رود دره فرحزاد کوشش شد ادامه بوستان نیایش را در محل افتتاح کنیم و صورت زشت گذشته را نبینیم.

زاکانی افزود: بعد از قرارگاه اجتماعی قرارگاه سلامت با هدف توسعه بهداشت در تهران شکل گرفت. در تهران فقر جدی بهداشت را داریم و سیستم بهداشت تهران عقب افتادگی تاریخی نسبت به حوزه درمان را دارد که مکلف هستیم آنرا توضیح دهیم.

وی ادامه داد: مسیری دنبال شد که ایمنی شهر تهران را به صورت جدی مورد دقت قرار دهیم و در این زمینه قرارگاهی شکل گرفت و جلساتی برگزار و مصوبات جدی در این جلسات داشتیم.

زاکانی گفت: در حوزه حمل و نقل پیروز شدیم 175 دستگاه اتوبوس نو بخریم که بخش عمده آن وارد سیستم حمل و نقل شهری شد و در کنار آن با تامین گاز مخازن اتوبوس ها حداقل هایی را برای شهر ایجاد کردیم. آن روزی که شهر را به دست گرفتیم دو هزار و 250 اتوبوس تحویل شد در حالی که نیاز شهر بیش از 7 هزار دستگاه اتوبوس است. برای این سال سه هزار و 250 دستگاه اتوبوس را هدفگذاری کردیم. برای هزار دستگاه از دولت مجوز گرفتیم, برای 900 دستگاه وزارت کشور متقبل شده است که 20 درصد هزینه آنرا شهرداری پرداخت و 80 درصد را وزارت کشور پرداخت کند و بالغ بر 5500 دستگاه اتوبوس را در سال جاری در اختیار شهروندان قرار دهیم.

زاکانی گفت: در بخش تاکسی نوسازی هدف گذاری شد و 5650 دستگاه نوسازی شد.

شهردار تهران درباره شرایط ناوگان مترویی گفت: دو هزار و 509 واگن داریم که 360 واگن آن از مدار خارج شده و دو سوم از ناوگان موجود نیاز به اورهال دارند.

زاکانی گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که انجام شد تغییر شرایط هفت هزار نفر از ایثارگران در دستور کار قرار گرفت و بخشی از آنها تغییر شرایط کردند.

وی همچنین با اشاره به آمار کشته های تصادفات شهری تهران گفت: کشته های شهر تهران در زمینه تصادفات در سه ماهه پایانی سال گذشته 30 درصد کاهش تصادفات را داشتیم.

زاکانی گفت: در حوزه آتش نشانی سال جاری اولین سالی بود که تلفات نداشتیم و تنها یک نفر فوتی داشتیم که آن یک نفر نیز سکته کرده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2084

به "جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری 7 هزار معتاد متجاهر در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید