حسگری که جان بچه ها جامانده در خودرو را نجات می دهد

به گزارش مجله زیبایی زندگی، پژوهشگران کانادایی، نوعی حسگر کوچک ابداع نموده اند تا جان بچه ها و حیواناتی که در خودرو جا می مانند، نجات دهند.

حسگری که جان بچه ها جامانده در خودرو را نجات می دهد

پژوهشگران دانشگاه واترلو(UWaterloo) کانادا، یک حسگر کوچک و کم هزینه ابداع نموده اند که می تواند با ارسال هشدارهایی، جان بچه ها یا حیواناتی که در وسایل نقلیه تنها هستند را نجات دهد.

پژوهشگران در ساخت این ابزار جدید، فناوری رادار را با هوش مصنوعی در هم آمیخته اند تا توانایی شناسایی بچه ها یا حیوانات را با 100 درصد دقت برای آن فراهم نمایند.

این حسگر آنقدر کوچک است که در کف دست جا می گیرد و طوری طراحی شده که به آینه مقابل خودرو و یا سقف آن متصل می گردد. این ابزار می تواند سیگنال هایی را برای هشدار ارسال کند که از افراد اشیا و اجسام داخل خودرو منعکس می شوند و هوش مصنوعی وظیفه تحلیل آنها را بر عهده دارد.

جرج شیکر(George Shaker)، استاد مهندسی دانشگاه واترلو گفت: این حسگر می تواند یک مشکل جدی را حل نماید و به ابزار استانداردی برای همه وسایل نقلیه تبدیل گردد.

پژوهشگران امیدوار هستند این حسگر بی سیم که قطر آن فقط سه سانتی متر است، تا خاتمه سال 2020 به بازار وارد گردد.

تحلیل هایی که توسط این ابزار انجام می شوند، تعداد سرنشینان و جایگاه آنها را در وسیله نقلیه معین می نمایند. هدف اصلی و ابتدایی پژوهشگران از ابداع این حسگر، با خبر شدن از زمانی بود که یک کودک یا حیوان خانگی به صورت تصادفی یا عمدی در خودرو گذاشته می شوند و در بعضی شرایط مانند هوای بیش از حد گرم یا سرد می تواند به آسیب جدی و یا حتی مرگ بیانجامد.

این ابزار در بعضی موارد می تواند به پیشگیری از قفل شدن درهای خودرو نیز منجر گردد و با ارسال هشدارهایی، راننده، مسافران و افراد دیگر را از بروز مشکل باخبر کند.

شیکر اضافه کرد: این حسگر بر خلاف دوربین می تواند حریم خصوصی را حفظ کند و نقطه کور هم ندارد زیرا رادار آن می تواند به جایگاه ها نفوذ کند و وجود نوزاد را روی جایگاه خودرو تشخیص دهد.

این حسگر، نیروی خود را از باتری خودرو به دست می آورد و می تواند با آنالیز حرکات ناشی از تنفس، موجودات زنده اجسام را تشخیص دهد.

پژوهشگران در حال حاضر، قابلیت کاربرد این حسگر را برای آنالیز نشانه های حیاتی راننده آنالیز می نمایند تا این ابزار بتواند نشانه های خستگی، حواس پرتی، بیماری یا موارد دیگر را شناسایی کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 553

به "حسگری که جان بچه ها جامانده در خودرو را نجات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگری که جان بچه ها جامانده در خودرو را نجات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید