خبرنگاران بهره برداری انتخاباتی ترامپ از اوضاع پریشان کرونا

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران- خبرنگاران- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پیش از همه گیری گسترده ویروس کرونا در این کشور، آن را ناممکن دانسته بود، اکنون با شدت دریافت شیوع آن و افزایش سریع شمار مبتلایان و جان باختگان، فضا را علیه خود دیده و بر این اساس به دنبال بهره برداری انتخاباتی از اوضاع نابسامان و پریشان احوال این کشور است.

خبرنگاران بهره برداری انتخاباتی ترامپ از اوضاع پریشان کرونا

ترامپ که با وجود مخالفت های بسیار، کوشش به بازگشایی فعالیت های اقتصادی آمریکا دارد، درصدد است با سوار بر موج پدیده آمده از اعتراض آمریکایی ها به ادامه قرنطینه، بر مخالفان خود از جمله دموکرات ها تاخته و محبوبیتی دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه کسب کند.

اعتراض ها به ادامه قرنطینه در آمریکا اکنون در 6 ایالت میشیگان، اوهایو، کنتاکی، مینه سوتا، آیوا و کارولینای شاقتصادی به راه افتاده که در اغلب آن، معترضان با سلاح گرم دیده می شوند؛ آنها خواستار از سرگیری فعالیت ها در ایالت های خود و بازگشتن بر سرکار هستند.

در چنین شرایطی که کارشناسان و حتی سیاستمداران آمریکایی با هرگونه آغاز به کار فعالیت های اقتصادی مخالفت نموده و نسبت به پیغامدهای آن هشدار می دهند، ترامپ بعنوان سردمدار این اعتراض ها، دریک رشته توئیت از آن حمایت نموده است.

او در چند ساعت گذشته در حساب توئیتر خود، با حروفی درشت در پیغام هایی جداگانه نوشته است: ویرجینیا، مینه سوتا و میشیگان را آزاد کنید.

وی با توجه به موج برخاسته از اعتراض ها در این ایالت ها برای بازگشایی دوباره کسب وکارها و برطرف قرنطینه، علیه دموکرات ها تاخت و نوشت: مردم امروز به خاطر نانسی پلوسی دیوانه و چاک شومر نزار و رادیکال های چپگرا در حال از دست دادن شغل خود هستند؛ دموکرات ها هیچ کاری نمی نمایند، (نمایندگان) دموکرات هایی که باید به فوریت به واشنگتن برگردند تا قوانینی را به نفع مردم تصویب نمایند؛ تعطیلات بی سرانجام خود را تمام کنید.

تجمع های اعتراض آمیز در برابر ساختمان فرمانداری ها

دونالد ترامپ در حالی در توئیت هایش به تهییج معترضان در مخالفت به ادامه قرنطینه در آمریکا پرداخته که شبکه سی ان ان در گزارشی اظهار داشت، معترضان آمریکایی اغلب در برابر ساختمان های فرمانداری در ایالت ها دست به تجمع زده اند؛ معترضانی که بعضا سلاح گرم با خود حمل می نمایند.

سی ان ان اضافه نمود: در بعضی از ایالت ها که برگزاری اعتراض در خیابان ها ممنوع بوده، معترضان با خودورهایشان خیابان ها را مسدود و در داخل خودروها دست به اعتراض زدند.

تصاویر شبکه سی ان ان از معترضان نشان می دهد، آنها دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا همچون زدن ماسک و رعایت فاصله های اجتماعی را رعایت ننموده اند.

نیویورک تایمز: ترامپ به تهییج مردم علیه فرمانداران پرداخت

تارنمای نشریه نیویورک تایمز نیز با پرداختن به این موضوع نوشت: ترامپ در رشته توئیت هایش به طور آشکار به تهییج مردم علیه فرمانداران اقدام کرد.

این رسانه در مطلبی انتقادی با توجه به توئیت های ترامپ نوشت: ترامپ بعنوان فردی که قرار بود رهبری کشور در مقابله با این همه گیری را برعهده داشته باشد این وظیفه را رها نموده و به جای آن، تحریک طرفدارانش و ایجاد نفاق در کشور را برگزیده است.

افزایش جهشی مبتلایان به کرونا در ایالت های بی توجه به قرنطینه

در حالی که دونالد ترامپ کوشش دارد از موج به پاخواسته از برداشته شدن قرنطینه حمایت کند، وی شاهد جهش در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت هایی که دستورالعمل های قرنطینه را نادیده گرفتند، بود.

شبکه سی ان ان گزارش داد، ایالت های اوکلاهما، آرکانزاس، نبرسکا، آیوا و داکوتای جنوبی در روزهای اخیر به دلیل رعایت نکردن قرنطینه، با جهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا روبرو شدند.

ایالت اوکلاهما با 53 درصد، آرکانزاس 60 درصد، نبرسکا 70 درصد و آیوا 82 درصد افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 داشته و در ایالت داکوتای جنوبی این میزان با افزایش انفجاری 205 درصدی همراه بوده است.

سواستفاده تبلیغاتی ترامپ از بسته یاری های کرونایی اقتصاد

ترامپ که از یک سو کوشش دارد از شرایط مقابله با همه گیری ویروس کرونا که در آن عاجز مانده و بر محبوبیتش تا انتخابات ریاست جمهوری فرصتی تاثیر منفی گذاشته، نهایت استفاده را برد، علاوه بر تحریک طرفدارانش در حمایت از برداشته شدن قرنطینه و بازگشت بر سرکار، در بسته یاری های اقتصادی که قرار است به صورت چک هایی به میلیون ها آمریکایی از کار بیکار شده ارسال گردد، در یک اقدام تبلیغاتی نام خود را لحاظ کند.

شبکه سی ان ان در گزارشی که 27 فروردین ماه منتشر کرد، در این رابطه اظهار داشت، قرار است نام دونالد ترامپ در گوشه پایینی همه چک هایی که برای میلیون ها شهروند آمریکایی ارسال می گردد، درج گردد.

به نوشته این رسانه، این موضوع را نخستین بار نشریه آمریکایی واشنگتن پست متوجه شده و یک مقام عالی دولت ترامپ نیز این موضوع را تائید نموده است.

سی ان ان توضیح داد که رئیس جمهوری آمریکا حق ندارد از اوراق بهادر، استفاده سیاسی و تبلیغاتی کند؛ چک ها نیازمند سه امضا هستند که یکی از آنها مربوط به وزیرخزانه داری آمریکاست.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کورنا در دنیا به بیش از 2 میلیون و 250 هزار نفر رسیده که از این تعداد 154 هزار و 262 نفر نیز جان باخته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز در حال مرز 700 هزار مبتلاست که تا به امروز 32 هزار و 790 نفر از آنها جان باخته اند؛ میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حدود یک سوم مبتلایان در دنیا است.

**1302** 2023

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 984

به "خبرنگاران بهره برداری انتخاباتی ترامپ از اوضاع پریشان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری انتخاباتی ترامپ از اوضاع پریشان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید