خبرنگاران پرواز های فرودگاه یاسوج افزایش یافت

به گزارش مجله زیبایی زندگی، یاسوج- خبرنگاران- مدیر فرودگاه یاسوج گفت: بدنبال پیگیری های اجرا شده به ویژه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، 2 پرواز جدید توسط شرکت هواپیمای ماهان برای روزهای پنجشنبه و جمعه به برنامه پرواز های یاسوج اضافه شده است.

خبرنگاران پرواز های فرودگاه یاسوج افزایش یافت

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

علی محسنیان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: شرکت هواپیمایی ماهان طبق هفته های گذشته سه پرواز هفتگی رفت و برگشت در جهت تهران یاسوج تهران داشت.

وی اضافه کرد: با احتساب پرواز های جدید، فرودگاه یاسوج از هفته جاری، پنج روز هفته شامل شنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در جهت تهران یاسوج و یاسوج به تهران خواهد بود.

مدیر فرودگاه یاسوج شرح داد: بدیهی است استمرار و افرایش این پرواز ها مشروط به استقبال شهروندان، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی خواهد بود.

محسنیان ابراز داشت: مذاکرات با سایر شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز ها برای روزهای یکشنبه و سه شنبه همچنان ادامه دارد و چنانچه به نتیجه ای برسیم مراتب به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

مرداد ماه امسال برای اولین بار در تاریخ هوانوردی و فرودگاهی این استان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اقدام به برقراری 2 پرواز آزمایشی با استفاده از هواپیمای ایرباس 319 در جهت تهران - یاسوج کرد.

9 بهمن ماه سال 96 هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان با 66 مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و موجب تعطیل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج شد.

با پیگیری مدیران فرودگاه پس از 77 روز از سانحه، پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد.

شرکت هواپیمایی آتا پروازهایی از یاسوج به تهران و بالعکس در این فرودگاه برقرار کرد اما پس از چند روز پروازها به دلیل آنچه شرکت آتا مسائل حقوقی نامید تعطیل شد و شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه یاسوج رفت.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح واقع شده است در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می کند.

در سال 93 فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن 2600 متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف 30 ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و 300 هزار متر مکعب در فرودگاه یاسوج انجام شد.

pcn باند فرودگاه از 26 به 46 و طول باند نیز از 2600 متر به 3200 متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شده و در شرایط مه و شب نیز می تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه های سفر خرداد ماه سال 73 رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

هم اینک با پرواز هواپیمای ماهان، ساعت پرواز روز جمعه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به یاسوج 7 و 40 دقیقه و ساعت برگشت نیز ساعت 9 و40 دقیقه از یاسوج به تهران است.

ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به یاسوج و بالعکس نیز به ترتیب 12و 10 دقیقه و 14و 10 دقیقه است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1397

به "خبرنگاران پرواز های فرودگاه یاسوج افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرواز های فرودگاه یاسوج افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید