طراحی منزل ویلایی: خطر تبدیل اراضی به ویلا با ابلاغ قانون احداث اتاقک

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تصمیم اخیر نمایندگان برای ابلاغ قانون احداث اتاقک خطر تبدیل اراضی به ویلا و باغ را در فکر تبادل می نماید.

طراحی منزل ویلایی: خطر تبدیل اراضی به ویلا با ابلاغ قانون احداث اتاقک

جهت دریافت خدمات طراحی منزل ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد بازرگان مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ قانون احداث اتاقک و استخر در مزارع کشاورزی اظهار کرد: گرچه تصمیم اخیر نمایندگان در این خصوص به ظاهر 2 پهلو می آید و همیشه احساس خطر در حوزه کشاورزی برای تبدیل اراضی به ویلا و باغ را در فکر تبادل می نماید، اما از نگاه ما این موضوع قابل حل است.

او اضافه کرد: یک کشاورز برای فعالیت در یک مزرعه، فارم یا بخش های مختلف کشاورزی نیازمند این فضا است که بتوانند به اسم انبار یا استخر برای تجمیع و مدیریت آب مجموعه و موارد دیگر از آن استفاده کند.

بازرگان ادامه داد: گرچه احداث اتاقک و استخر در مزارع کشاورزی جزو حقوق کشاورزان است، اما اگر نگاه بخش نظارت و دولت به این موضوع بر آن است که تغییر کاربری اتفاق خواهد افتاد، چاره ای جز پروانه نظام صنفی وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران با ترکیبی از خود کشاورزان در استان، شهرستان و کشور به وجود آمده است، بیان نمود: گرچه افراد می توانند پروانه تاسیس بگیرند، اما با داشتن فعالیت و پروانه فعالیت فرق دارد. به اسم مثال یک فرد می تواند پروانه تاسیس دامداری داشته باشد، اما در ادامه راستا به جای آنکه تبدیل به دامداری و دام برای پرورش گردد به قالیشویی یا تالار جشن به علت فقدان پروانه صنفی تبدیل می گردد.

به گفته او، کشاورزان برمبنای پروانه فعالیت برای فارم، مجموعه یا مزرعه کشاورزی خود کد ISIC دریافت می نمایند که در سامانه قابل رسیدگی است و خوشبختانه این اتفاق در نظام صنفی رخ داده و به اسم یک ظرفیت باید دولت از آن استفاده کند.

مشاور نظام صنفی کشاورزی با اشاره به صدور پروانه فعالیت بدون هزینه ای برای دولت هر سال تمدید می گردد، بیان نمود: با واگذاری امور به کشاورزان و صدور پروانه صنفی که شناسنامه فرد است، دیگر نگران این موضوع نیستیم که اگر فردی در مزرعه یا باغ خود اتاقک یا استخر بسازد، تبدیل به ویلا یا باغچه گردد.

بازرگان در خاتمه توضیح داد: طبق قانون نظام صنفی، هر کسی که در حوزه ای پروانه ای گرفت، در صورت تخطی برخورد قانونی با او می گردد که دولت با همکاری تشکل ها از این ظرفیت قانونی باید استفاده کند تا اراضی بخش کشاورزی وارد فضای تجاری نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1855

به "طراحی منزل ویلایی: خطر تبدیل اراضی به ویلا با ابلاغ قانون احداث اتاقک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی منزل ویلایی: خطر تبدیل اراضی به ویلا با ابلاغ قانون احداث اتاقک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید