آذری جهرمی: در سفر با خانواده بوم گردی ها را انتخاب می کنم

به گزارش مجله زیبایی زندگی، وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: در حوزه گردشگری و کارآفرینی نیز بانوان نقش مؤثری دارند. یکی از کسب و کارهای جدیدی که بسیار رشد نموده در حوزه بوم گردی است، به طوری که 90 درصد فعالان این بخش را بانوان تشکیل می دهند، من هر وقت با خانواده به سفر می روم علاقه مند هستم به این اقامتگاه ها بروم.

آذری جهرمی: در سفر با خانواده بوم گردی ها را انتخاب می کنم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مهندس محمد جواد آذری جهرمی ضمن تبریک جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم بزرگداشت روز زن و مادر که صبح امروز شنبه 26 بهمن 98 در موزه ملی ایران برگزار گردید، گفت: امروز نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، به طوری که نقش فعال و مؤثری در سطح جامعه دارند و در حوزه فرهنگ و هنر حضور آن ها کم نیست و اثرات ماندگاری برای نسل های آینده به یادگار می گذارند.

او اضافه کرد: استارت آپ ها یک صنعت جدیدی را به نام اقتصاد دیجیتال ایجاد نموده است، تعدادی از مدیران این شرکت ها، بانوان هستند. همچنین دانشمندان زیادی مانند مریم میرزاخانی داریم، حتی مدیر ماهواره پیغام و ناهید یک نیز بانوان هستند.

آذری جهرمی توضیح داد: عصاره و گوهر رشد اقتصاد دیجیتال، خلاقیت است. این خلاقیت تنها در وجود مردان نیست بلکه در وجود زنان نیز است. به طوری که 50 درصد توان خودمان را در رشد مالی نادیده می گیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: زنان وظایف مهمی در سطح جامعه دارند به طوری که آن ها مولد و موتور محرک جامعه هستند و 50 درصد به طور یقین در پیشبرد اهداف جامعه مؤثر هستند.

17درصد کارمندان وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات بانوان هستند

او اضافه کرد: در این وزارتخانه 17 درصد کارمندان، بانوان هستند، البته ما هنوز فاصله معنا داریم. باید در حوزه اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی برای آن ها فرصت ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات توضیح داد: شرایطی فراهم کنیم تا به باطن کار و توانایی بانوان توجه گردد به نظر من همایش توانمندسازی باید برای آقایان برگزار گردد تا به قابلیت های کار بانوان کارمند خود توجه ویژه ای داشته باشند، در حقیقت باید فرهنگ جامعه در این زمینه تغییر کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 673

به "آذری جهرمی: در سفر با خانواده بوم گردی ها را انتخاب می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری جهرمی: در سفر با خانواده بوم گردی ها را انتخاب می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید