رفتار حرفه ای کولاکوویچ درسی برای همه آنهایی که معروف هستند

به گزارش مجله زیبایی زندگی، سرمربی اهل مونته نگرو تیم ملی ایران، برخورد کاملاً متفاوت و منطقی با شرایط موجود در والیبال ایران دارد و نشان داده که مربی حرفه ای است.

رفتار حرفه ای کولاکوویچ درسی برای همه آنهایی که معروف هستند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، همه اهالی والیبال می دانند و دیده اند که زبان انتقاد سعید معروف، بسیار تند است. او در معدود نشست های خبری که مجبور به شرکت در آنها می گردد اگر شرایط تیم ملی را مناسب نداند، با تندترین الفاظ به مسئولان حمله می نماید. شاید فقط او بتواند در فاصله چند قدمی وزیر ورزش با صدای بلند بگوید: باز هم برای عکس دریافت آمدید!

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی در بازی جنجالی مقابل کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا که در سالن آزادی تهران برگزار گردید با بی در و پیکر خواندن فدراسیون والیبال، گفت که بعضی ها به دنبال جایگاه ریاست هستند و کسی به بازیکنان اهمیت نمی دهد. در همین مسابقه بعضی ملی پوشان والیبال ایران لیبروی تیم حریف هم را زدند.

در چنین شرایطی، سرمربی اهل مونته نگرو تیم ملی ایران، برخورد کاملاً متفاوت و منطقی تری با شرایط موجود در والیبال ایران دارد. ایگور کولاکوویچ در خصوص درگیری شاگردانش با بازیکنان کره جنوبی گفته بود: رفتار بعضی از بازیکنان ما در اتفاقات آخر بازی مأیوس نماینده بود. با وجود اینکه بازی را بردیم، اما با توجه به اتفاقات اتفاق افتاده در انتها بازی برای من، این بازی چیزی جز باخت نبود و ما باختیم!

جملات کولاکوویچ نشان می دهد که او خود را علاوه بر مسائل فنی در مسائل اخلاقی بازیکنان، درون زمین نیز مسئول می داند. جالب اینکه حیطه اختیارات او، خیلی حرفه ای به درون زمین والیبال محدود می گردد. کولاکوویچ در این باره گفته بود: درست نیست که من در خصوص مسائل مدیریتی صحبت کنم. بازیکنان تیم قطعاً وضعیت فدراسیون را بهتر درک و احساس می نمایند. من خواسته هایم را به سرپرست تیم می گویم.

این گونه رفتارهای منطقی و صبورانه اگر چه در مجموعه بزرگ ورزش حرفه ای ایران در کوتاه مدت به پاسخ مناسب نمی رسد اما می تواند درسی برای ورزشکاران و مربیان ایرانی در مواجهه با مسائل باشد.

در ورزش ایران به دفعات دیده ایم که سرمربیان در مواقع اعتراض، لیدر می شوند و بازیکنان را تحریک به صحبت یا اعتصاب کردن می نمایند اما صحبت های کولاکوویچ این درس را به همه داد که باید حرفه ای بود و در حوزه اختیارات خود حرف زد. این می تواند درسی برای همه مربیان و ورزشکاران باشد. اینکه یک مربی پس از صعود به فینال یک تورنمنت معتبر می گوید که از نظرش تیم باخته چون اخلاق را رعایت نکرده، نکته ای آموزنده برای همه است؛ همه آنهایی که حد و حدود خود را نمی دانند حتی اگر در جامعه معروف باشند.

تیم ملی والیبال از روز سه شنبه 9 مهر ماه باید در مسابقات جام جهانی 2019 در ژاپن شرکت کند و سپس در مهم ترین تورنمنت پیش رو یعنی انتخابی المپیک 2020 توکیو در چین شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 396

به "رفتار حرفه ای کولاکوویچ درسی برای همه آنهایی که معروف هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار حرفه ای کولاکوویچ درسی برای همه آنهایی که معروف هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید