طباطبایی: سه میلیارد هزینه آماده سازی بسکتبال برای المپیک می شود

به گزارش مجله زیبایی زندگی، به گزارش خبرنگاران، تنها رشته تیمی که تا به امروز پیروز به کسب سهمیه برای بازی های المپیک شده، بسکتبال است. تیم ملی بسکتبال ایران از حضور در جام جهانی 2019 چین و به عنوان بهترین تیم آسیایی شرکت کننده در این رقابت ها صاحب سهمیه المپیک توکیو شد.

طباطبایی: سه میلیارد هزینه آماده سازی بسکتبال برای المپیک می شود

این تیم از اردیبهشت ماه سال آینده یعنی پس از اتمام فصل جاری لیگ برتر تمرینات آماده سازی ویژه المپیک را شروع می کند. به گفته رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال، تیم ملی با پشت سرگذاشتن کمپ های داخلی و خارجی و حضور در تورنمنت های بین المللی برای اعزام به توکیو آماده می شود. البته اجرای برنامه های پیش بینی شده مستلزم صرفِ اعتبار بالایی است که باید با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تامین شود.

رامین طباطبایی درگفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بعد از مسجل شدن سهمیه المپیکیِ تیم ملی، با هماهنگی کادر فنی برنامه های مورد نظر برای آماده سازی ملی پوشان را به سرپرست کاروان (نصرالله سجادی) ارائه کردیم تا در ستاد عالی بازی های المپیک مطرح شود، گفت: همچنین هزینه لازم برای اجرای این برنامه را هم برآورد کرده و اعلام کردیم. مدیران ورزش در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که در قالب ستاد عالی پیگیر شرایط فدراسیون های المپیکی هستند باید در جریان باشند که هزینه های آماده سازی بسکتبال چقدر می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بودجه پیش بینی شده برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال چقدر می شود؟، گفت: 2.5 میلیارد تومان برای تیم ملی بسکتبال و اجرای برنامه های آماده سازی آن پیش بینی شده است. البته در برنامه ارائه شده به سرپرست کاروان و ستاد عالی، تیم سه به سه بانوان و راستا المپیکی شدن این تیمکه به نتیجه گیری در آن امیدواریم را هم لحاظ کرده ایم. بدین ترتیب در مجموع 3 میلیارد تومان برای هزینه های المپیکی بسکتبال پیش بینی کرده ایم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: درخواست مطرح شده اعلام کرده ایم که تامین این بودجه جدا از اعتبارات مصوب و سالیانه که برای فدراسیون از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک لحاظ می شود، در نظر گرفته شود.

نقش اسپانسر در تامین این بودجه چیست؟ فدراسیون اسپانسری ویژه برای المپیک و آماده سازی حضور در آن ندارد؟، طباطبایی در پاسخ به این پرسش گفت: البته طبق قوانین المپیک ما نمی توانیم در جریان این بازی ها از اسپانسر و تبلیغاتی استفاده کنیم. همین مسئله دست مان را برای همکاری تا حدی می بندد در حالیکه فدراسیون و تیم ملی اسپانسر دارد. از قراردادی که داریم به صورت مقطعی و مثلا برای کاپ آسیا که اسفندماه برگزار می شود، استفاده خواهیم کرد اما برای المپیک نیاز به کمک های مالی بیشتری داریم.

طباطبایی همچنین در پاسخ به این پرسش که اشاره داشتید به برنامه ارائه شده به سرپرست کاروان و اینکه راستا آماده سازی را مشخص کرده اید. این برنامه شامل چه اردوها، تمرینات و اعزام هایی است؟، گفت: کلیات برنامه مشخص شده است. به طور مثال مشخص کرده ایم که در از این تاریخ تمرینات شروع می شود و قصد داریم در این بازه زمانی کمپ تمرینی داشته باشیم یا در فِلان تورنمنت بین المللی شرکت داشته باشیم. هنوز ریز برنامه و اینکه دقیقا در کدام کشور اردو می زنیم، در چه تورنمنتی شرکت می کنیم یا با چه تیم هایی دیدار خواهیم داشت، مشخص نشده است چراکه برنامه سایر کشورها نهایی نیست.

به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال، این فدراسیون در حال رایزنی برای نهایی کردن برنامه های تیم ملی است. وی گفت: تیرماه سال آینده 24 تیم از قاره های مختلف درگیر آخرین مرحله گزینشی المپیک برای مشخص شدن شرایط چهار سهمیه باقی مانده می شوند. قطعا این تیم ها پیش از این رقابت ها، تورنمنت های مختلفی برگزار می کنند. در حال رایزنی هستیم تا در این تورنمنت ها شرکت داشته باشیم.

طباطبایی در این رابطه ادامه داد: فعلا دو دعوتنامه از چین داریم که به آن پاسخ مثبت داده ایم. بر اساس نظر کادر فنی مشخص می کنیم که اعزام تیم ملی به کدام یک از این دو تورنمنت صد درصد خواهد بود. اما قطعا به غیر از چین، حضور در تورنمنت های اروپایی یا کمپ های بین المللی آنها را هم در برنامه داریم. با برنامه ای مشابه آنچه پیش از جام جهانی برای تیم ملی داشتیم، ملی پوشان را برای المپیک آماده می کنیم.

وی همچنین در مورد دیدار تیم ملی بسکتبال با ژاپن که جزو برنامه های موردنظر است، گفت: این هم یکی از برنامه های فدراسیون است. در صورت امکان پس از تورنمنت چین، تیم ملی از همانجا راهی توکیو خواهد شد. می خواهیم در صورت امکان در توکیو و پیش از شروع المپیک دیداری با تیم ملی ژاپن یا دیگر تیم هایی که وارد توکیو شده اند، داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگاران در رابطه با رقابت های لیگ برتر که با برگزاری دیدارهای هشت هفته پیگیری شده است، شرح داد: افزایش 5 تیمی تعداد تیم های شرکت کننده نشان از بهبود شرایط لیگ به لحاظ کمی دارد. از نظر کیفی هم شرایط رقابت ها قابل قبول است. همینکه بازیکنان خوب و مطرح در ترکیب همه تیم ها دیده می شوند و فقط دو تیم بدون باخت در لیگ داریم، موید این موضوع است. ضمن اینکه نتایج خیلی به هم نزدیک است و اصلا نتیجه رقابت تیم ها قابل پیش بینی نیست.

طباطبایی تاکید کرد: قطعا این لیگ پویا در شرایط تیم ملی تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 584

به "طباطبایی: سه میلیارد هزینه آماده سازی بسکتبال برای المپیک می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: سه میلیارد هزینه آماده سازی بسکتبال برای المپیک می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید