سرقت مرگبار بنزین از پالایشگاه تهران

به گزارش مجله زیبایی زندگی، تهران (پانا) - رییس پلیس پیشگیری تهران عظیم از شکست نقشه سرقت بنزین از پالایشگاه تهران با حفر تونل از سوی دو برادر اطلاع داد.

سرقت مرگبار بنزین از پالایشگاه تهران

سرهنگ جلیل موقوفه در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: دیشب حوالی ساعت 9:30 شب نگهبان یک قطعه زمین محصور با چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس می گیرد و اعلام می نماید که دو نفر در جهت یک چاه رفته اند و دیگر بیرون نیامده اند.

سرهنگ موقوفه ای ادامه داد: پلیس به محل مراجعه می نماید و بعد از آنالیز متوجه می گردد که حتما باید آتش نشانی و نیروهای امدادی به محل بیایند چرا که این اتفاق احتیاج به تجهیزات ایمنی دارد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل گفت: آتش نشانی بعد از آنالیز اظهار داشت که انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نایین می رسد. این لوله بنزین به شهرری وصل بوده و برای توزیع بنزین از آن استفاده می شده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران عظیم با بیان اینکه انتهای جهت چاه را بنزین زیادی مسدود نموده بود و به خاطر جمع شدن گاز بنزین امکان دسترسی به این افراد میسر نبود گفت: با توجه به شرایط معین بود که دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده بودند.

سرهنگ موقوفه ای گفت: کوشش از شب دوشنبه 23 فروردین تا غروب روز سه شنبه حوالی ساعت 6:30 ادامه داشت تا هماهنگی برای قطع خط لوله بنزین انجام گردد که در سرانجام آتش نشانی و امداد و نجات اجساد این افراد را از چاه خارج کردند.

وی تاکید نمود: این افراد 17 متر به طور عمودی و 50 متر به صورت افقی چاه را کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا نمایند. در واقع این دو نفر 98 درصد از اقدام شان را عملی نموده بودند اما به محض این که لوله را باز می نمایند تا استخراج را انجام بدهند اما به دلیل فشار بنزین داخل لوله نمی توانند کار سرقت را به اتمام برسانند.

رییس پلیس پیشگیری تهران عظیم اظهار کرد: طی آنالیز های دقیق تر معین شد این اتفاق از قبل برنامه ریزی شده بوده است و زمین متعلق به دو برادر بوده که یکی 25 ساله و دیگری 35 ساله بوده است. آنها زمین را که حدود دو هکتار بوده و دور تا دور آن چهاردیواری است حدود یک سال قبل به همین منظور سرقت خریداری می نمایند.

وی اضافه کرد: آنها بعد از چهاردیواری کشیدن دور زمین، تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا می برند و از شهریور 99 کار حفاری را شروع می نمایند آنها یک همدست نیز داشتند که با یاری او حفاری را انجام می دادند. همچنین تجهیزات حفاری را با یاری دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل نموده اند. آنها حدود هفت ماه است کار حفاری را انجام می دادند تا به لوله بنزین برسند. طی تحقیقات پلیس معین شده است این افراد یک همدست هم داشته اند که او نیز دستگیر شد. از همه مهم تر نگهبانی که داخل اتاقک زمین بوده و از همه موضوعات باخبر نیز بوده دستگیر شده است.

سرهنگ جلیل موقوفه ای در سرانجام گفت: در حال حاضر دو نفر نگهبان و همدست حفاری در بازداشت هستند. تجهیزات حفاری و دو خودرو ضبط شده و دو نفر دزد نیز فوت شده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1624

به "سرقت مرگبار بنزین از پالایشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت مرگبار بنزین از پالایشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید