سگ سخنگو 1600 دلاری، به لطف ChatGPT!، عکس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، زومیت نوشت: مدل نو سگ رباتیک شرکت Unitree موسوم به Go2 Pro به فناوری گفتاری مبتنی بر ChatGPT مجهز شده است.

سگ سخنگو 1600 دلاری، به لطف ChatGPT!، عکس

شرکت چینی Unitree پیش خرید نسل دوم سگ رباتیک خود را شروع نموده است. Go2 می تواند با سرعت بیشتر شما را دنبال کند و بعضی حرکات ویژه ژیمناستیک را انجام دهد. این محصول حتی ازطریق سیستم مجهز به ChatGPT با کاربر صحبت می نماید.

شناسایی یک گونه ناشناخته جانور با 486 پا!/ عکس

این بمب افکن بی نظیر برای جنگ جهانی سوم ساخته شده/ عکس

نسخه اول سگ رباتیک شرکت Unitree حدود 40 سانتی متر است و تقریباً 15 کیلوگرم وزن دارد. گفته می گردد مدل نو این محصول حدود 70 سانتی متر خواهد بود و به علت بهره گرفتن از شاسی آلومینیومی و پلاستیکی با استحکام بالا، در صورت لزوم می تواند بیش از نیمی از وزن خود را به عنوان بار حمل کند و باتری آن با هربار شارژ یک تا دوساعت دوام می آورد.

اولین مدل ربات Unitree Go با برچسب 1600 دلار عرضه شد و می تواند با سرعت 9 کیلومتربرساعت حرکت کند. مدل پرو این محصول با قیمت 2800 دلاری، با سرعت 12.6 کیلومتربرساعت می دود.

مدل نو سگ رباتیک Unitree Go از دوربینی با زاویه دید فوق العاده بهره می برد که می توان با استفاده از آن، محیط اطراف را به طور لحظه ای نقشه برداری و پیمایش کرد. این ربات بعلاوه می تواند کنار صاحبش راه برود و از موانع اجتناب کند.

نسل نو سگ رباتیک Unitree به لطف موتورهایی که گشتاور آن ها 30 درصد در مقایسه با مدل قبلی بهبود یافته، قابلیت های ورزشی بهتری ارائه می دهد. این ربات می تواند برقصد و تعادل فوق العاده خوبی هنگام ایستادن روی دو پای جلویی یا حرکت روی پله ها دارد.

به هرحال، مدل حرفه ای موتور گفتاری مبتنی بر GPT نیز به نسل نو سگ رباتیک Unitree یعنی Go2 اضافه شده و این یعنی می توان با زبان طبیعی با دستگاه صحبت کرد و پاسخ های شفاهی دریافت کرد. ربات مورداشاره بعلاوه امکان فراوری کد، تفسیر اهداف و غیره را دارد.

به نوشته NewAtlas، نسخه دوم Unitree Go2 Pro با کنترلر 3050 دلار قیمت دارد و همه مدل های این سگ رباتیک به هزینه 400 دلاری حمل ونقل احتیاج دارند و اگر در ایالات متحده سفاش داده گردد مشمول 25 درصد عوارض نیز خواهد بود.

به هرحال، حتی با پرداخت 4200 دلار برای خرید Unitree Go2 Pro و لوازم جانبی های مختلف این محصول، قیمت آن در مقایسه با سگ رباتیک بوستون داینامکیس که 75 هزار دلار است، واقعاً ناچیز به نظر می رسد.

امکان خرید بازی روباتیک، گیرباکس پشتی، دوربین های تشخیص عمق و ماژول رادار برای ربات مذکور وجود دارد و می توان این قابلیت ها را با دستور صوتی کنترل کرد. علاوه براین، می توان ربات را برای انجام وظایف خاص مثل انداختن بطری های خالی به سطل زباله، برنامه ریزی کرد.

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 2312

به "سگ سخنگو 1600 دلاری، به لطف ChatGPT!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ سخنگو 1600 دلاری، به لطف ChatGPT!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید