شناسنامه دار کردن لوازم خانگی نیازمند آموزش به فروشندگان ، کدام محصولات برقی شناسنامه می گیرند؟

به گزارش مجله زیبایی زندگی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: شناسنامه دار شدن لوازم خانگی، طرح خوبی است، اما شاید با عجله صورت گرفت.

شناسنامه دار کردن لوازم خانگی نیازمند آموزش به فروشندگان ، کدام محصولات برقی شناسنامه می گیرند؟

مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره طرح شناسنامه دار کردن لوازم خانگی تا 15 دی، اظهار کرد: طرح شناسنامه دار شدن لوازم خانگی که مشمول 10 محصول می گردد، طرحی است که توسط دولت تصویب شد. البته این طرح احتیاج زمان بیشتری است که شاید نتوان در این مدت کوتاه، نتیجه آن را دید.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان نمود: هم اکنون، بسیاری از شرکت های فراورینماینده از این طرح اطلاعی ندارند و آموزش های لازم را در این باره ندیده اند. بهتر بود تا قبل از اجرای یک طرح مراحل اجرایی شدن آن را به صنف مربوط گزارش نمایند.

میری با اشاره به اینکه این طرح (شناسنامه دار کردن لوازم خانگی) ابتدا باید در روی کالا های خارجی اعمال گردد، اظهار کرد:لوازم خانگی خارجی باید در اولویت طرح شناسنامه دار کردن قرار بگیرند چرا که کالا های ایرانی، نمی توانند جزو کالا های قاچاق باشند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه گفت: قرار شده است که از 5 دی تا 5 بهمن خرده فروشی ها، فرم خود را به اتحادیه ها بدهند؛ این در حالی است که قبل از 15 دی ماه، به سامانه #7777*4* این اطلاعات را به این سامانه (سامانه تجارت بازرگانی) ارجاع می دهند.

لازم به ذکر است، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: براساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس ماده 13 قانون و آیین نامه اجرایی ماده 13، 10 قلم لوازم خانگی پرمصرف تا تاریخ های مشخص باید شناسنامه دار شوند.

وی شرح داد: این 10 قلم شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، کولر گازی و اسپیلت، ماکرو ویو، جاروبرقی، اتوبرقی، پکیج، چرخ خیاطی خانگی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی می شوند.

دهقانی نیا با تفکیک این کالا ها در دو حوزه واردات و فراوری داخل، اضافه کرد: تاریخ الزام ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه برای کالا های وارداتی 15 بهمن 98 و تاریخ الزام ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه برای کالا های فراوری داخل 15 دی 98 مقرر شده است.

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این اقلام اگر تا تاریخ مشخص شناسه دار نشوند براساس قانون ظن قاچاق و کالای قاچاق تشخیص داده می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 678

به "شناسنامه دار کردن لوازم خانگی نیازمند آموزش به فروشندگان ، کدام محصولات برقی شناسنامه می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسنامه دار کردن لوازم خانگی نیازمند آموزش به فروشندگان ، کدام محصولات برقی شناسنامه می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید