شهر لایپزیگ آلمان پاریس کوچک

به گزارش مجله زیبایی زندگی، لایپزیگ آلمان، یکی از شهرهای بزرگ و مهم شرق آلمان است و گوته، شاعر آلمانی تبار، به این شهر لقب پاریس کوچک داده است. قدمت لایپزیگ به قرن 11 میلادی بر میگردد و تقریباً از شروع تأسیس خود به عنوان یک مرکز تجاری و یک شهر نمایشگاهی معروف بوده و امروزه نیز در این شهر نمایشگاه های بین المللی کتاب و خودرو برگزار می گردد.

شهر لایپزیگ آلمان پاریس کوچک

با تور هوایی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

در این شهر ساختمان های بسیاری به دوران قبل و بعد از سقوط کمونیسم و وحدت دو آلمان بر می گردد. بنا های متعلق به دوران پیش از آلمان واحد بی روح و کسل کننده اند و آن هایی که پس از آن یعنی زمانی که مدرنیت به همه جا رسوخ نموده بود، ساخته شده اند، بیش از اندازه مدرن هستند.

با این وجود مرکز این شهر، دست نخورده و تماشایی باقی مانده و می توانید از تماشای چندین کلیسای خوش نما و بازار های سر پوشیده شهر، به خصوص مرکز خرید مادلر که بی نهایت تماشایی است لذت ببرید.

در نزدیکی این بنا ها تالار بزرگ و با شکوهی از سده شانزدهم دیده می گردد که اکنون به موزه تبدیل شده و میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می باشد. در طی گشت و گذاری در لایپزیگ به کلیسایی به سبک گوتیک به نام سنت توماس می رسید، جایی که آرامگاه ابدی آهنگساز پرآوازه، نابغه موسیقی یوهان سباستین باخ نیز هست و نکته جالب دیگر، عمارت کناری کلیسا به نام موزه باخ است که برای دوست داران موسیقی ارزشی دو چندان دارد.

گالری تصاویر لایپزیگ آلمان

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 742

به "شهر لایپزیگ آلمان پاریس کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر لایپزیگ آلمان پاریس کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید