فعالیت بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس فارس

به گزارش مجله زیبایی زندگی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در فارس بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس وجود دارد گفت: در استان بعلاوه بیش از 19 هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش اموزان ابتدایی وجود دارد.

فعالیت بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس فارس

به گزارش خبرنگاران از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان مولف شیراز و رونمایی از 4 کتاب تالیف شده به وسیله معلمان استان که به مناسبت هفته کتاب در دبیرستان حاج حسین مختارنامه اموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز برگزار گردید گفت: همه ما از ضرورت کتاب خوانی اگاه هستیم و آنچه که امروز ضرورت دارد راه حل های ترویج کتاب خوانی است.

او بابیان اینکه رهبر معظم کشورمان همیشه به کتاب خوانی تاکید می نماید گفت: در سلوک دینی ما نیز همیشه به کتابخوانی و علم اندوزی تاکید شده است.

اسماعیلی گفت: از راه های افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان حمایت از نوشته ها و کتاب های تالیف شده در حوزه کودک و نوجوان است.

او گفت: معلمان باید از هر فرصتی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در کلاس های درس بهره بگیرند و موضوعات درسی را به کتاب های کودک و نوجوان پیوند بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان باتوجه به شناختی که از ذائقه و دنیای دانش آموزان و بچه ها دارند می توانند به مولفان قابل اعتماد و موفقی تبدیل شوند.

اسماعیلی گفت: نویسندگی را در دانش آموزان نباید الزاما به سمت چاپ کتاب سوق داد بلکه باید نسبت به خاطره نویسی، داستان نویسی و انشا نویسی توجه ویژه داشته باشیم.

او گفت: ذائقه دانش آموزان کمی عوض شده است و باید به صورت نرم و برنامه ریزی شده سلایق و علایق دانش اموزان را به سمت موضوعات اخلاقی سوق دهیم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز نیز گفت: زمانی یک جامعه به فرزانگی و سعادت خواهد رسید که سرانه مطالعه خود را همیشه افزایش دهد.

لازم به ذکر است در انتها این مراسم از 20 نفر از معلمان و دانش آموزان مولف شیرازی تقدیر شد. بعلاوه از 4 کتاب تالیف شده به وسیله معلمان استان فارس در زمینه کودک و نوجوان نیز رونمایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: beauty-of-life.ir شناسه مطلب: 1947

به "فعالیت بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید